W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Podstawa prawna

Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje:

  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z pózn. zm.) 
  • Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)

Przedmiot skargi  - w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, w związku z  wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiot wniosku – w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

  • Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
  • Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
  • O tym, czy pismo jest skargą, czy wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma.
  • Skargi oraz wnioski składa się do organów właściwych, ze względu na przedmiot

Skargi i wnioski

  • Mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą dalekopisu, telefaksu, za pomocą poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
  • Skargi i wnioski niezawierające, imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpatrzenia.
  • Skargi i wnioski wpływające do urzędu, rejestrowane są w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków.
  • Skargi i wnioski rozpatrywane są przez właściwe merytorycznie działy ze względu na przedmiot skargi.

Terminy załatwiania skarg i wniosków oraz tryb odwoławczy

  • Skargi (wnioski) urząd załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiana jest w terminie do 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
  • Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
  • Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.

W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztynie  może podtrzymać swoje stanowisko.

Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.

Przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków:

  1. Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Olsztynie przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w każdą środę w godzinach 10.00-12.00.
  2. W przypadku gdy w środę przypada dzień wolny od pracy (święto) przyjmowanie skarg i wniosków odbywa się w następnym roboczym dniu tygodnia. 
  3. Skargi i wnioski zgłaszane osobiście do protokołu przyjmowane są przez kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych lub osoby wyznaczone w godzinach urzędowania jednostki (7.30 - 15.05) oraz dodatkowo przez wyznaczonych pracowników w każdą środę w godzinach od 15.05 do 17.00 (Sekretariat p. 307).
  4. Skargi, wnioski i petycje zgłaszane pisemnie przyjmowane są codziennie przez Sekretariat Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Olsztynie.

Skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej i ich pracowników można składać za pomocą:

  • platformy e-PUAP (Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej)

Aby móc złożyć skargę za pośrednictwem platformy e-PUAP należy się zarejestrować oraz posiadać tzw.„Profil Zaufany” lub certyfikowany podpis elektroniczny.

  • osobiście (do protokołu)

lub

  • pocztą na adres:

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna
w Olsztynie
ul. Żołnierska 16
10-561 Olsztyn


e-mail: psse.olsztyn@sanepid.gov.pl

Materiały

Podanie (wniosek, żądanie, wyjaśnienie, odwołanie, zażalenie, skarga, prośba o interwencję)
Podanie.docx 0.02MB
Protokół ustnego przyjęcia podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia, skargi. wniosku, interwencji)
Protokół.docx 0.02MB
Klauzula informacyjna - skargi i wnioski
Klauzula​_informacyjna-​_skargi​_i​_wnioski.docx 0.01MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
26.10.2022 12:54 Kamila Rucińska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Kamila Rucińska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 7.0 05.09.2023 13:27 Kamila Rucińska
Skargi i wnioski 6.0 08.05.2023 13:49 Kamila Rucińska
Skargi i wnioski 5.0 08.05.2023 13:45 Kamila Rucińska
Skargi i wnioski 4.0 14.12.2022 07:59 Kamila Rucińska
Skargi i wnioski 3.0 14.12.2022 07:59 Kamila Rucińska
Skargi i wnioski 2.0 28.10.2022 10:31 Kamila Rucińska
Skargi i wnioski 1.0 26.10.2022 12:54 Kamila Rucińska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}