Skargi i wnioski
Podstawa prawna
Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków reguluje:
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z pózn. zm.)
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46)
Przedmiot skargi - w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.
Przedmiot wniosku – w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
- Skargi i wnioski można składać w interesie własnym, innych osób, a także w interesie publicznym.
- Dla wniesienia skargi lub wniosku w interesie innej osoby wymagana jest jej zgoda.
- O tym, czy pismo jest skargą, czy wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma.
- Skargi oraz wnioski składa się do organów właściwych, ze względu na przedmiot
Skargi i wnioski
- Mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie, za pomocą dalekopisu, telefaksu, za pomocą poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu.
- Skargi i wnioski niezawierające, imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego, pozostawia się bez rozpatrzenia.
- Skargi i wnioski wpływające do urzędu, rejestrowane są w Centralnym Rejestrze Skarg i Wniosków.
- Skargi i wnioski rozpatrywane są przez właściwe merytorycznie działy ze względu na przedmiot skargi.
Terminy załatwiania skarg i wniosków oraz tryb odwoławczy
- Skargi (wnioski) urząd załatwia bez zbędnej zwłoki, jednakże gdy skarga (wniosek) wymaga uzgodnień lub przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego załatwiana jest w terminie do 1 miesiąca od daty otrzymania. Skargi (wnioski) szczególnie skomplikowane załatwiane są nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania wyjaśniającego.
- Skargi i wnioski są załatwiane w samodzielnym jednoinstancyjnym postępowaniu uproszczonym.
- Skarżący niezadowolony ze sposobu rozpatrzenia skargi może ponowić skargę.
W przypadku niewskazania w ponownej skardze nowych okoliczności, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Olsztynie może podtrzymać swoje stanowisko.
Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi.
Przyjmowanie interesantów w sprawie skarg i wniosków:
- Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Olsztynie przyjmuje w sprawach skarg i wniosków w każdą środę w godzinach 10.00-12.00.
- W przypadku gdy w środę przypada dzień wolny od pracy (święto) przyjmowanie skarg i wniosków odbywa się w następnym roboczym dniu tygodnia.
- Skargi i wnioski zgłaszane osobiście do protokołu przyjmowane są przez kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych lub osoby wyznaczone w godzinach urzędowania jednostki (7.30 - 15.05) oraz dodatkowo przez wyznaczonych pracowników w każdą środę w godzinach od 15.05 do 17.00 (Sekretariat p. 307).
- Skargi, wnioski i petycje zgłaszane pisemnie przyjmowane są codziennie przez Sekretariat Powiatowej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Olsztynie.
Skargi i wnioski dotyczące funkcjonowania organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej i ich pracowników można składać za pomocą:
- platformy e-PUAP (Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej)
Aby móc złożyć skargę za pośrednictwem platformy e-PUAP należy się zarejestrować oraz posiadać tzw.„Profil Zaufany” lub certyfikowany podpis elektroniczny.
- osobiście (do protokołu)
lub
- pocztą na adres:
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna
w Olsztynie
ul. Żołnierska 16
10-561 Olsztyn
e-mail: psse.olsztyn@sanepid.gov.pl
Materiały
Podanie (wniosek, żądanie, wyjaśnienie, odwołanie, zażalenie, skarga, prośba o interwencję)Podanie.docx 0.02MB Protokół ustnego przyjęcia podania (żądania, wyjaśnienia, odwołania, zażalenia, skargi. wniosku, interwencji)
Protokół.docx 0.02MB Klauzula informacyjna - skargi i wnioski
Klauzula_informacyjna-_skargi_i_wnioski.docx 0.01MB
- Pierwsza publikacja:
- 26.10.2022 12:54 Kamila Rucińska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Kamila Rucińska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 7.0 | 05.09.2023 13:27 Kamila Rucińska |
Skargi i wnioski | 6.0 | 08.05.2023 13:49 Kamila Rucińska |
Skargi i wnioski | 5.0 | 08.05.2023 13:45 Kamila Rucińska |
Skargi i wnioski | 4.0 | 14.12.2022 07:59 Kamila Rucińska |
Skargi i wnioski | 3.0 | 14.12.2022 07:59 Kamila Rucińska |
Skargi i wnioski | 2.0 | 28.10.2022 10:31 Kamila Rucińska |
Skargi i wnioski | 1.0 | 26.10.2022 12:54 Kamila Rucińska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP