Wniosek o zapewnienie dostępności
Wniosek o zapewnienie dostępności
Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2022 r. poz. 2240, zwanej dalej: ustawą), każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną w Olsztynie o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej Stacji, o których mowa w art. 6, pkt 1 lub 3 ustawy.
Natomiast na podstawie art. 30 ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności (wniosek o zapewnienie dostępności).
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy,
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Wnioski o zapewnienie dostępności można składać:
- osobiście: w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Olsztynie w godzinach 7.30-15.05, ul. Żołnierska 16, 10-561 Olsztyn, lub
- korespondencją pocztową na adres: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Olsztynie, ul. Żołnierska 16, 10-561 Olsztyn, lub
- korespondencją elektroniczną na adres mailowy: psse.olsztyn@sanepid.gov.pl lub
- poprzez ePUAP: /stacjaoltb/skrytkaESP
Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnioski się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.
Uprzejmie informujemy, że w postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.
Materiały
Załącznik nr 2 do procedury- Wniosek o zapewnieniu dostępnościZałącznik_nr_2_do_procedury-_Wniosek_o_zapewnieniu_dostępności.docx 0.02MB
- Pierwsza publikacja:
- 22.03.2023 12:47 Kamila Rucińska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Kamila Rucińska
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wniosek o zapewnienie dostępności | 4.0 | 12.04.2023 12:30 Kamila Rucińska |
Wniosek o zapewnienie dostępności | 3.0 | 22.03.2023 13:15 Kamila Rucińska |
Wniosek o zapewnienie dostępności | 2.0 | 22.03.2023 12:47 Kamila Rucińska |
Wniosek o zapewnienie dostępności | 1.0 | 22.03.2023 12:47 Kamila Rucińska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP