Stanowisko Pracy ds. Ochrony Danych Osobowych
Do zadań pracownika na stanowisku pracy ds. Ochrony Danych Osobowych należy:
1. Informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz.L. z 2016r. Nr 119 str.1), zwanego dalej "RODO" oraz innych przepisów Wspólnoty Europejskiej o ochronie danych i doradzanie im w tej sprawie.
2. Monitorowanie przestrzegania rozporządzenia RODO i innych przepisów Unii o ochronie danych osobowych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie danych osobowych, w tym podział obowiązków, szkolenie pracowników uczestniczących w operacjach przetwarzania danych, przeprowadzanie systematycznych audytów.
3. Opracowywanie dokumentacji i procedur z zakresu ochrony danych osobowych, wdrażanie ich i aktualizacja.
4. Współdziałanie z administratorem danych w zakresie wdrożenia odpowiednich i skutecznych środków technicznych jak również organizacyjnych mających zabezpieczyć dane osobowe.
5. Identyfikowanie ryzyka związanego z przetwarzaniem danych, jego ocena oraz podejmowanie działań minimalizujących ryzyko.
6. Prowadzenie punktu kontaktowego dla osób zwracających się o informację na temat przetwarzania danych osobowych.