W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Skargi i Wnioski

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Piotrkowie Trybunalskim przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki w godz. 11:00 - 13:00 oraz 15:00 - 15:30

Skargi i wnioski w Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Piotrkowie Trybunalskim przyjmowane są w sekretariacie PSSE od poniedziałku do piątku (z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy) w godzinach 7:30 do 15:05.

Zadania w zakresie przyjmowania,  oraz ewidencji skarg i wniosków realizują pracownicy sekretariatu PSSE w Piotrkowie Trybunalskim .

Skargi i wnioski przyjmowane są w formie:
- pisemnej,
- faksu,
- poczty elektronicznej,
- ustnie do protokołu.

Protokół przyjęcia ustnej skargi lub wniosku zawiera:
- datę przyjęcia skargi lub wniosku,
- imię i nazwisko bądź nazwę wnoszącego,
- adres zgłaszającego,
- zwięzły opis treści sprawy,
- podpis przyjmującego zgłoszenie.

Na żądanie wnoszącego przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku

Rozpatrywanie skarg i wniosków: 

UWAGA: skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego (anonimowe) pozostawia się bez rozpoznania.

Jeżeli Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Piotrkowie Trybunalskim nie jest właściwy do rozpatrzenia skargi lub wniosku, odpis skargi lub wniosku przesyła w ciągu 7 dni właściwemu organowi i zawiadamia o tym wnoszącego skargę lub wniosek.

Skargi lub wnioski nie będą rozpoznawane, jeżeli w terminie 7 dni od otrzymania stosownego wezwania wnoszący nie uzupełni jej bądź nie złoży wyjaśnień.

Jeżeli rozpatrzenie skargi lub wniosku wymaga uprzedniego zbadania i wyjaśnienia sprawy, w sprawie zbiera się niezbędne materiały.

Skargę i wniosek załatwia się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca.

Zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi i wniosku przedstawiane wnoszącemu powinno zawierać: oznaczenie organu od którego pochodzi, wskazanie w jaki sposób skarga lub wniosek zostały załatwione, podpis Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Piotrkowie Trybunalskim lub z-cy Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Piotrkowie Trybunalskim. Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi lub wniosku powinno zawierać ponadto uzasadnienie faktyczne i prawne.

Skargi i wnioski dotyczące działalności Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Piotrkowie Trybunalskim lub z-cy Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Piotrkowie Trybunalskim należy kierować do Łódzkiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego na adres: ul. Wodna 40; 90‑046 Łódź.


 Przepisy prawne regulujące sposób rozpatrywania skarg i wniosków:

- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024r. poz. 572),

- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwy organ, albo przez jego pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Materiały

Klauzula informacyjna dla składających skargi i wnioski
Klauzula​_informacyjna​_dla​_​_składających​_skargi​_i​_wnioski.pdf 0.10MB
{"register":{"columns":[]}}