W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Deklaracja dostępności

Oświadczenie w sprawie dostępności

Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Piszu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej  zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w  Piszu.

 

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. z powodu poniższych niezgodności lub wyłączeń:

  • mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań redaktorów serwisu, pewne dokumenty opublikowane na stronie są niedostępne z uwagi na fakt, że: 
  • pochodzą z różnych źródeł,
  • są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt,
  • opublikowane zostały w oparciu o zasady przyjęte w innej instytucji,
  • posiadają strukturę, w którą nie ma możliwości ingerencji,
  • opublikowane zostały przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
  • Brak jest gdzieniegdzie poprawnych opisów alternatywnych fotografii lub grafik znalezionych w serwisie. Dokładamy wszelkich starań by wszyscy redaktorzy byli przeszkoleni w zakresie prawidłowego dodawania treści.

 

Oświadczenie sporządzono dnia 2020-11-23.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny podmiotu publicznego

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt osobą odpowiedzialną jest Agnieszka Karmowska pod adresem: psse.pisz@sanepid.gov.pl.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz 
składać żądania/skargi zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

 

Dostępność architektoniczna

  • Do budynku prowadzi jedno wejście od strony ulicy z poziomu chodnika  – niedostosowane dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach pracy urzędu. Z uwagi na spory ruch samochodowy, należy zachować szczególną ostrożność.
  • Pomieszczenia dla petentów znajdują się na dwóch poziomach na parterze i I piętrze budynku. W budynku nie ma windy i pętli indukcyjnych. Brak toalet dla osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Do budynku prowadzą podwójne drzwi dwuskrzydłowe – wejście przez jedno skrzydło (możliwość otwarcia drugiego) otwierane ręcznie od wewnątrz. Po pokonaniu 3 schodów znajdują się kolejne drzwi, które prowadzą na parter budynku.
  • Na parterze po lewej stronie od wejścia znajdują się drzwi prowadzące korytarzem do sekcji Higieny Komunalnej gdzie przyjmowane są próbki do badań mikrobiologicznych i fizykochemicznych wody oraz sekcji Epidemiologii gdzie można wykonać między innymi badania do celów sanitarno-epidemiologicznych nosicielstwo Salmonella/Shigiella oraz załatwić inne sprawy.
  • Na piętro budynku prowadzą schody wyposażone w jednostronną poręcz, brak windy. Na wprost znajduje się gabinet dyrektora, po prawej stronie jest sekretariat, sekcja Higieny Żywności Żywienia i Przedmiotów Użytku, Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego oraz Księgowość. Na lewo od schodów znajduje się sekcja Higieny Pracy, Higieny Dzieci i Młodzieży, Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej oraz Kadr.
  • Urząd posiada parking ogólnodostępny, na którym znajduje się miejsce parkingowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych, w odległości ok. 20 metrów od drzwi wejściowych do budynku.  
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego.
  • Istnieje możliwość obsługi osób niepełnosprawnych po uprzednim powiadomieniu
    i umówieniu telefonicznym wizyty interesanta.
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
11.10.2022 12:03 Agnieszka Karmowska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Agnieszka Karmowska
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Deklaracja dostępności 2.0 03.04.2023 07:42 Agnieszka Karmowska
Deklaracja dostępności 1.0 11.10.2022 12:03 Agnieszka Karmowska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}