W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Sygnaliści

25.09.2024

Sygnalista – informacje ogólne

25 września weszła w życie ustawa z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Implementuje ona Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii.

Naruszeniem prawa jest działanie lub zaniechanie niezgodne zprawem lub mające na celu obejście prawa, dotyczące w szczególności: 

  1. korupcji;
  2. zamówień publicznych; 
  3. usług i produktów; 
  4. przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu; 
  5. bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami; 
  6. bezpieczeństwa transportu; 
  7. ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego; 
  8. zdrowia publicznego; 
  9. ochrony prywatności i danych osobowych; 
  10. interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej;  
  11. konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela - występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1-12.

 

Procedura zgłoszeń wewnętrznych została sporządzona i wdrożona w strukturze Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w Wieluniu w celu stworzenia kompleksowej regulacji problematyki ujawniania przypadków nieprawidłowości, podejmowania stosownych działań naprawczych w związku z zaistniałymi naruszeniami oraz ochronę osób dokonujących zgłoszeń.

 

Sygnalista może dokonywać zgłoszeń za pośrednictwem następujących kanałów: 

1)      ustnie:

a)     telefonicznie pod numerem telefonu 43 843 39 21 (w dni robocze w godzinach 8.00 – 15.00),

b)     podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego, na wniosek sygnalisty zgłoszony telefonicznie, na piśmie lub osobiście, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia przekazania osobie upoważnionej informacji o zamiarze dokonania takiego zgłoszenia;

2)      pisemnie:

a)     w postaci elektronicznej na adres e-mail: zgloszenie.psse.wielun@sanepid.gov.pl,

b)     w postaci papierowej na adres: Powiatowa Stacja Sanitarno – Epidemiologiczna w Wieluniu, ul. POW 14, 98 - 300 Wieluń; z dopiskiem na kopercie „Zgłoszenie naruszenia prawa”.

 

Składane zgłoszenie powinno zawierać imię i nazwisko sygnalisty, przejrzyste ipełne wyjaśnienie przedmiotu zgłoszenia oraz powinno zawierać co najmniej następujące informacje: datę oraz miejsce zaistnienia naruszenia prawa lub datę imiejsce pozyskania informacji onaruszeniu prawa, opis konkretnej sytuacji lub okoliczności stwarzających możliwość wystąpienia naruszenia prawa, wskazanie podmiotu, którego dotyczy zgłoszenie, wskazanie ewentualnych świadków naruszenia prawa, wskazanie wszystkich dowodów iinformacji, jakimi dysponuje Sygnalista, które mogą okazać się pomocne wprocesie rozpatrywania zgłoszenia, wskazanie preferowanego sposobu kontaktu zwrotnego.

Po otrzymaniu zgłoszenia wterminie 7 dni od otrzymania zgłoszenia Sygnalista otrzymuje potwierdzenie dokonania zgłoszenia. Informacja na temat planowanych lub podjętych działań następczych oraz powodów takich działań przekazywana jest Sygnaliście nie później niż wterminie 3 miesięcy od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia, chyba, że Sygnalista nie podał adresu do kontaktu, na który należy przekazać informację zwrotną. 

 

Stacja nie będzie rozpoznawała zgłoszeń anonimowych.

Materiały

Formularz zgłoszenia: Załącznik do procedury zgłoszeń wewnętrznych
FORMULARZ​_ZGŁOSZENIA​_NARUSZENIA​_PRAWA.pdf 0.17MB
Formularz zgłoszenia: Załącznik do procedury zgłoszeń wewnętrznych ver. edytowalna
FORMULARZ​_ZGŁOSZENIA​_NARUSZENIA​_PRAWA.docx 0.02MB
Obowiązek informacyjny dla osoby dokonującej zgłoszenia
Informacja​_o​_przetwarzaniu​_danych​_osobowych.pdf 0.07MB
{"register":{"columns":[]}}