W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Procedura zgłoszeń wewnętrznych

24.09.2024

25 września 2024r. weszła w życie ustawa z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów. Implementuje ona Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających naruszenia prawa Unii

Procedura zgłoszeń wewnętrznych została sporządzona i wdrożona w strukturze Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej we Wrześni w celu stworzenia kompleksowej regulacji problematyki ujawniania przypadków nieprawidłowości, podejmowania stosownych działań naprawczych w związku z zaistniałymi naruszeniami oraz ochronę osób dokonujących zgłoszeń.

Zgłaszanie naruszeń prawa

Zgłoszenia nieprawidłowości mogą być przekazywane poprzez wypełnienie formularza zgłoszenia naruszeń prawa, w formie:

  1. ustnej:
    1. telefonicznie pod numerem dedykowanego telefonu 61 436 07 32 (w dni robocze w godzinach 8.30 – 14.30),
    2. podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego, na wniosek sygnalisty zgłoszony telefonicznie, na piśmie lub osobiście, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia przekazania osobie upoważnionej informacji o zamiarze dokonania takiego zgłoszenia,
  2. pisemnie:
    1. w postaci elektronicznej na adres e-mail: sygnalista.psse.wrzesnia@sanepid.gov.pl,
    2. w postaci papierowej na adres: Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna we Wrześni, ul. Słowackiego 2, 62-300 Września; z dopiskiem na kopercie „Zgłoszenie naruszenia prawa”.

Składane zgłoszenie powinno zawierać:

  • dane sygnalisty umożliwiające jego identyfikację (imię, nazwisko, adres korespondencyjny),
  • kontekst związany z pracą, w ramach którego uzyskano informacje o naruszeniu prawa,
  • datę i miejsce sporządzenia zgłoszenia,
  • wszystkie znane dane osoby/osób, której/których zgłoszenie dotyczy,
  • opis naruszenia oraz jego datę i miejsce
  • wskazanie, czy informacja o naruszeniu była wcześniej zgłaszana (jeżeli była to należy podać dane osoby do której zgłoszenie wpłynęło i sposób jego zakończenia),
  • wyrażenie zgody na ujawnienie danych osobowych  lub chęć pozostania anonimowym,
  • podpis sygnalisty (nie jest wymagany przy zgłoszeniach ustnych).

Po otrzymaniu zgłoszenia w terminie 7 dni od otrzymania zgłoszenia Sygnalista otrzymuje potwierdzenie dokonania zgłoszenia. Informacja na temat planowanych lub podjętych działań następczych oraz powodów takich działań przekazywana jest Sygnaliście nie później niż w terminie 3 miesięcy od potwierdzenia przyjęcia zgłoszenia, chyba, że Sygnalista nie podał adresu do kontaktu, na który należy przekazać informację zwrotną.

Stacja nie będzie rozpatrywała zgłoszeń anonimowych.

Materiały

Procedura zgłoszeń wewnętrznych
Procedura​_zgłoszeń​_wewnętrznych.pdf 0.35MB
Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych
Klauzula​_informacyjna​_dotycząca​_przetwarzania​_danych​_osobowych.pdf 0.17MB
Formularz zgłoszenia naruszenia prawa
Formularz​_zgłoszenia​_naruszenia​_prawa.pdf 0.22MB
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
10.10.2024 08:37 Klaudia Zbieranek
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Klaudia Zbieranek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Procedura zgłoszeń wewnętrznych 4.0 27.12.2024 12:12 Klaudia Zbieranek
Procedura zgłoszeń wewnętrznych 3.0 27.12.2024 10:50 Klaudia Zbieranek
Procedura zgłoszeń wewnętrznych 2.0 27.12.2024 10:42 Klaudia Zbieranek
Sygnalista 1.0 10.10.2024 08:37 Klaudia Zbieranek

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}