Zadania Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego jako Dyrektora Powiatowej Stacji
Do zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego jako Dyrektora Powiatowej Stacji należy w szczególności:
-
wydawanie zarządzeń w sprawach dotyczących organizacji i funkcjonowania Powiatowej Stacji,
-
kształtowanie i realizacja polityki jakości,
-
realizacja zadań inwestycyjnych, remontów oraz modernizacji Powiatowej Stacji,
-
zatwierdzanie oraz nadzór nad planami działania i planami pracy komórek organizacyjnych,
-
prowadzenie polityki kadrowej i płacowej oraz podejmowanie decyzji w tym zakresie,
-
koordynacja szkolenia pracowników Powiatowej Stacji,
-
zabezpieczenie mienia Powiatowej Stacji przed kradzieżą i zniszczeniem,
-
prowadzenie spraw administracyjnych, gospodarczych, finansowych oraz pracowniczych,
-
nadzór nad:
-
wykonawstwem planów pracy i sprawozdawczością Powiatowej Stacji,
-
realizacją zakupów Powiatowej Stacji w ramach ustawy o zamówieniach publicznych oraz poza ustawą,
-
gospodarką techniczną, majątkową i materiałową Powiatowej Stacji,
-
ochroną danych osobowych,
-
ochroną informacji niejawnych,
-
wykonywaniem zadań z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
Dyrektor Powiatowej Stacji wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego wobec pracowników Powiatowej Stacji.