Całodobowa opieka w czasie izolacji
Program Domowej Opieki Medycznej powstał w związku z rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem (COVID-19), aby możliwe było zdalne monitorowanie stanu zdrowia pacjentów.
Do przekazywania i monitoringu pacjentów w programie służą pulsoksymetry (jako narzędzie diagnostyczne) i aplikacja Domowa Opieka Medyczna.
Usługa skierowana jest do osób powyżej 18 roku życia.
Pacjenci powyżej 55 roku życia
Pacjenci z COVID-19, którzy ukończyli 55 lat, są automatycznie włączeni do programu Domowej Opieki Medycznej.
Pacjenci poniżej 55 roku życia
Pacjenci z COVID-19, którzy mają mniej niż 55 lat:
- muszą wypełnić formularz Domowej Opieki Medycznej lub
- mogą otrzymać pulsoksymetr na podstawie decyzji lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, zarejestrowanego w systemie DOM.
WAŻNA informacja dla pacjentów, którzy NIE mają INTERNETU, SMARTFONA lub telefonu komórkowego
UWAGA! Jeżeli nie masz smartfonu lub Internetu, możesz zgłaszać wyniki swoich pomiarów z pulsoksymetru przez telefon podczas rozmowy z automatyczną infolinią: +48 22 25 65 323.
Zadzwoń pod numer infolinii i postępuj zgodnie z instrukcją. Podaj swoje dane i aktualne wyniki pomiarów pulsoksymetrem.
Wyniki badań będą wtedy na bieżąco monitorowane przez konsultantów i lekarzy z Centrum Kontaktu DOM.
Z tego rozwiązania możesz korzystać też, jeśli stracisz połączenie z Internetem lub gdy masz tylko telefon stacjonarny.
Gdy dzwonisz na infolinię, korzystaj z numeru telefonu, który podałeś(-aś) przy rejestracji w programie Domowej Opieki Medycznej.
Jak dołączyć do programu DOM?
Pacjenci z COVID-19, którzy ukończyli 55 lat, są automatycznie włączeni do programu Domowej Opieki Medycznej.
Pacjenci z COVID-19, którzy mają mniej niż 55 lat:
- muszą wypełnić formularz Domowej Opieki Medycznej lub
- mogą otrzymać pulsoksymetr na podstawie decyzji lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, zarejestrowanego w systemie DOM.
Lekarze POZ mogą włączyć do programu również tych pacjentów, którzy nie chorują na COVID-19, ale wymagają monitorowania:
- poziomu cukru we krwi za pomocą glukometru;
- ciśnienia tętniczego za pomocą ciśnieniomierza;
- poziomu saturacji za pomocą pulsoksymetru.
Jak otrzymać darmowy pulsoksymetr?
Jeśli jesteś w programie Domowa Opieka Medyczna, otrzymasz darmowy pulsoksymetr.
Jak wykonywać pomiary pulsoksymetrem?
- umyj ręce,
- pamiętaj, że nie możesz mieć pomalowanych paznokci,
- odpocznij kilka minut,
- usiądź i siedź podczas całego pomiaru.
Jak zgłaszać wyniki pomiarów?
Wyniki pomiarów są automatycznie przekazywane do twojego lekarza POZ za pomocą aplikacji Domowa Opieka Medyczna.
Jeżeli masz problem z połączeniem pulsoksymetra ze swoim smartfonem, zadzwoń na Infolinię techniczną: 790 544 988.
UWAGA! Jeżeli nie masz smartfonu lub Internetu, możesz zgłaszać wyniki swoich pomiarów z pulsoksymetru przez telefon podczas rozmowy z automatyczną infolinią: +48 22 25 65 323.
Zadzwoń pod numer infolinii i postępuj zgodnie z instrukcją. Podaj swoje dane i aktualne wyniki pomiarów pulsoksymetrem.
Wyniki badań będą wtedy na bieżąco monitorowane przez konsultantów i lekarzy z Centrum Kontaktu DOM.
Z tego rozwiązania możesz korzystać też, gdy stracisz połączenie z Internetem lub gdy masz tylko telefon stacjonarny.
Gdy dzwonisz na infolinię, korzystaj z numeru telefonu, który podałeś(-aś) przy rejestracji w programie Domowej Opieki Medycznej.
Jak zwrócić pulsoksymetr?
Pulsoksymetr należy zwrócić po zakończeniu okresu izolacji.
Masz obowiązek dbać o urządzenie i zwrócić je w takim stanie, by mógł pomagać innym chorym.
Możesz wybrać, w jaki sposób zwrócisz pulsoksymetr: przez kuriera Poczty Polskiej czy bezpośrednio w wybranej placówce pocztowej.
Lista wszystkich placówek pocztowych gotowych do odbioru pulsoksymetrów (urzędów lub filii) jest dostępna na stronie www.placowki.poczta-polska.pl.
Zwrot może umówić poprzez:
- aplikację Domowa Opieka Medyczna – zakładka zwrot pulsoksymetru,
- e-mail: dom_pomoc_techniczna@cez.gov.pl
UWAGA! Do przesyłki zwrotnej nie dołączaj ulotki i instrukcji obsługi!