W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi

Wymagania formalne dotyczące wniosku
Wydział Zapobiegania i Naprawy Szkód w Środowisku oraz Informacji o Środowisku i Zarządzania Środowiskiem
Zadanie Ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi
Podstawa prawna Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (art. 101l)
Podmiot odpowiedzialny Władający powierzchnią ziemi lub inny sprawca, obowiązany do przeprowadzenia remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi (art. 101l ust. 2 ustawy Prawo ochrony środowiska)
Wymagane dokumenty potrzebne do rozpatrzenia sprawy

Wniosek o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji powinien zawierać projekt planu remediacji (art. 101l ust. 2 ustawy Prawo ochrony środowiska).

Projekt planu remediacji powinien zawierać informacje, określone w art. 101l ust. 3 ustawy Prawo ochrony środowiska, o:

  • terenie wymagającym przeprowadzenia remediacji, poprzez wskazanie adresu i numerów działek ewidencyjnych oraz jego powierzchni;
  • aktualnym i, o ile jest to możliwe, planowanym sposobie użytkowania zanieczyszczonego terenu;
  • właściwościach gleby oraz rodzaju pokrycia terenu, w tym roślinności i zabudowie;
  • nazwach substancji powodujących ryzyko, wraz z wynikami badań zanieczyszczenia gleby i ziemi tymi substancjami, wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy Prawo ochrony środowiska (tj. akredytowane laboratorium lub certyfikowane jednostki badawcze);
  • nazwach substancji powodujących ryzyko oraz ich zawartości w glebie i w ziemi, do jakich doprowadzi remediacja;
  • ocenie występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska;
  • budowie geologicznej i warunkach hydrogeologicznych niezbędnych do dokonania oceny występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska – jeżeli zachodzi taka potrzeba;
  • planowanym sposobie przeprowadzenia remediacji;
  • planowanym terminie rozpoczęcia i zakończenia remediacji;
  • sposobie potwierdzenia przeprowadzenia remediacji oraz terminie przedłożenia dokumentacji z jej przeprowadzenia, w tym wyników badań zanieczyszczenia gleby i ziemi wykonanych przez laboratorium, o którym mowa w art. 147a ust. 1 pkt 1 lub ust. 1a ustawy Prawo ochrony środowiska (tj. akredytowane laboratorium lub certyfikowane jednostki badawcze).
Forma załatwienia sprawy Decyzja
Miejsce złożenia dokumentów

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie
ul. Bazylianówka 46, 20-144 Lublin
tel.: 81 71-06-500, fax: 81 71-06-501
pok. 17 (I piętro)

Opłata

Decyzja ustalająca plan remediacji podlega opłacie skarbowej według stawek określonych w ustawie z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Opłata skarbowa od dokonania czynności urzędowej polegającej na ustaleniu w drodze decyzji planu remediacji wynosi 10 zł.

Opłata skarbowa za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – od każdego stosunku pełnomocnictwa (prokury) – wynosi 17 zł (jeżeli dotyczy).

Należne opłaty skarbowe należy wpłacić na konto bankowe Urzędu Miasta Lublin:
95 1240 2092 9329 9200 0620 0000

Obowiązek zapłaty opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji ustalającej plan remediacji oraz dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.

Podmioty zwolnione z opłaty skarbowej określa ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

Tryb odwoławczy

Przysługuje odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Uwagi / inne informacji

Władający powierzchnią ziemi, który stwierdził historyczne zanieczyszczenie powierzchni ziemi na terenie będącym w jego władaniu, jest obowiązany niezwłocznie zgłosić ten fakt regionalnemu dyrektorowi ochrony środowiska (art. 101e ust. 1 ustawy Prawo ochrony środowiska) i jest obowiązany do przeprowadzenia remediacji (art. 101h ustawy Prawo ochrony środowiska).

Jeżeli władający powierzchnią ziemi wykaże, że historyczne zanieczyszczenie powierzchni ziemi dokonane po dniu objęcia przez niego władania spowodował inny wskazany podmiot (inny sprawca), obowiązek przeprowadzenia remediacji spoczywa na innym sprawcy (art. 101h ust. 2 ustawy Prawo ochrony środowiska).

Jeżeli zanieczyszczenie zostało spowodowane przez innego sprawcę za zgodą lub wiedzą władającego powierzchnią ziemi, władający powierzchnią ziemi jest obowiązany do przeprowadzenia remediacji solidarnie z innym sprawcą (art. 101h ust. 3 ustawy Prawo ochrony środowiska).

Wnioski do pobrania Brak
Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
06.04.2022 07:44 Paweł Duklewski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Sylwia Gielarek
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi 2.0 06.07.2022 08:52 Barbara Stachura - Moryc
Ustalenie planu remediacji historycznego zanieczyszczenia powierzchni ziemi 1.0 06.04.2022 07:44 Paweł Duklewski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}