W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Patriotyzm konsumencki w budowaniu silnej Polski

16.04.2019

Minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski uczestniczył w konferencji pt. „Patriotyzm konsumencki w budowaniu silnej Polski”, która odbyła się dziś w Senacie RP.

Min. J. K. Ardanowski podczas wypowiedzi

– Chcemy, aby polscy konsumenci byli świadomi przy dokonywaniu swoich wyborów. Ważne jest też to, aby wybierając asortyment swoich zakupów kierowali się również dobrze rozumianym interesem Polski – podkreślił minister.

Szef resortu rolnictwa zwrócił uwagę, że przy otwartym rynku, przy otwartym świecie, jeżeli my czegoś nie wyprodukujemy, to zrobią to inni, jeżeli takie będzie zapotrzebowanie konsumentów.

– Na otwartym rynku dostępne są produkty z całego świata. Niegdyś ekskluzywny, dziś powszechny jest lotniczy transport produktów. To konsument dokonuje wyboru – z naciskiem podkreślił minister.

Minister Ardanowski zwrócił uwagę, że chodzi o to, aby przekonać nabywców do racjonalnego podejścia przy dokonywaniu codziennych zakupów żywności.

– Mamy dobrą, wysokiej jakości żywność i to jest nasz atut – stwierdził szef resortu rolnictwa.

Minister podkreślił, że właśnie do tego trzeba przekonać konsumentów w kraju i za granicą.

– Trzeba ich przekonać, uzbroić w wiedzę, dać im argumenty i w sposób racjonalny zachęcić do określonych zachowań handlowych na rynku, aby świadomie wiedzieli jak się zachować – dodał minister.

Minister Ardanowski zwrócił przy tym uwagę, że trzeba wyjaśniać, że kupowanie rodzimych produktów, to wspieranie własnego rolnictwa, to budowanie jego siły.

– To właśnie jest patriotyzm konsumencki, to świadome budowanie silnej Polski – podkreślił minister.

Według niego wszyscy mają określone zadanie do wykonania. Wsparcie promocji i zapewnienie bezpieczeństwa żywności jest zadaniem państwa. Ogromną rolę do odegrania mają media, dziennikarze, organizacje konsumenckie, rolnicy-producenci i ich organizacje.

Zdjęcia (3)

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
17.04.2019 17:13 Iwona Chromiak
Pierwsza publikacja:
17.04.2019 17:13 Iwona Chromiak
{"register":{"columns":[]}}