Promocja turystyki wiejskiej i agroturystyki w Londynie
07.11.2018
Motywem przewodnim polskiego stoiska narodowego, podczas targów World Travel Market Londyn 2018, była turystyka wiejska, wypoczynkowa, a także polska kuchnia. Uczestnicy mieli okazję skosztować tradycyjnych polskich dań podanych w nowoczesny i czasem zaskakujący sposób.
W wydarzeniu, zorganizowanym w Londynie w dniach 5-7 listopada br., uczestniczył podsekretarz stanu Rafał Romanowski. Dzięki współpracy z Polską Organizacją Turystyczną, Polską Federacją Turystyki Wiejskiej "Gospodarstwa Gościnne", Centrum Doradztwa Rolniczego w Brwinowie Oddział w Krakowie oraz Stowarzyszeniu ECEAT Poland – Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zaprezentowało również bogatą ofertę terenów wiejskich.
− Oferta turystyczna wsi to znacznie więcej niż tylko nocleg i posiłki poza miastem. To cały wachlarz rozwiązań, pomysłów, scenariuszy i propozycji adresowanych do wszystkich grup odbiorców. Aktywność, kontakt z naturą, poznanie tradycji polskiej wsi, praktyczna nauka o tym, jak wygląda lub wyglądało dawniej życie na wsi i oczywiście specjały polskiej kuchni to elementy, które wyróżniają ofertę turystyki wiejskiej i agroturystyki. Kto zatem chce poznać i zrozumieć Polskę, ten musi wyruszyć na wieś. To właśnie tam najlepiej widać jej kulturalne bogactwo i regionalne zróżnicowanie – mówił podczas targów podsekretarz stanu Rafał Romanowski.
Z kolei Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk zauważył, że agroturystyka i ruch „slow tourism” staje się coraz bardziej widocznym trendem w europejskiej turystyce.
World Travel Market Londyn 2018, to doroczna impreza branżowa, która gromadzi przedstawicieli największych organizacji i firm turystycznych z całego świata.
- Ostatnia modyfikacja:
- 09.11.2018 15:16 Sławomir Mucha
- Pierwsza publikacja:
- 09.11.2018 15:16 Sławomir Mucha