W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozwój sieci szkół resortowych

03.01.2022

Od nowego roku kolejne dwie szkoły rolnicze dołączyły do istniejącej sieci szkół, które nadzoruje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

Rozwój sieci szkół resortowych

Nowe szkoły

Nadzorem zostały objęte dwie placówki: Dolnośląski Zespół Szkół w Bożkowie oraz  Zespół Szkół Rolniczych im. Władysława Grabskiego w Sędziejowicach.  Teraz sieć szkół liczy 61 placówek edukacyjnych.

Poszerzenie możliwości rozwoju

Zmiana podległości i prowadzenie szkół przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi zwiększa ich szansę na dalsze funkcjonowanie w regionie, a także daje możliwość unowocześniania i rozwoju.

Nowe wyzwania

Nieustanny rozwój techniki i technologii stosowanych w rolnictwie, bezpieczeństwo żywności, zmieniające się wciąż potrzeby konsumentów, wzrost jakości życia na wsi oraz konieczność efektywnego wykorzystania istniejących zasobów rolnictwa – to wszystko sprawia, że przed rolniczym szkolnictwem zawodowym stawiane są wciąż nowe wymogi. Rosną również potrzeby edukacyjne uczniów, którzy oczekują od szkoły rolniczej wysokiej jakości kształcenia i poradnictwa zawodowego. W tym względzie przejmowane szkoły będą miały za zadanie unowocześnić obszary swojego dotychczasowego funkcjonowania, zarówno pod kątem samej organizacji dydaktyki, właściwego przygotowania kadry pedagogicznej, jak również aktywnego włączenia uczniów i ich rodziców, a także przedstawicieli środowiska lokalnego, w tym pracodawców, w tworzenie nowego wizerunku szkoły.

Zadania nadzoru

Działania MRiRW wobec przejmowanych szkół będą ukierunkowane na modyfikację kształcenia i wprowadzanie zawodów adekwatnych wobec potrzeb rynku pracy oraz unowocześnianie szkolnej bazy dydaktycznej z uwzględnieniem agrotroniki, rolnictwa precyzyjnego oraz nowoczesnych technologii produkcji i przetwórstwa.

Rola szkół resortowych

Szkoły prowadzone przez resort staną się ważnymi centrami edukacji rolniczej na terenie powiatu i nie tylko. Dbamy, aby szkoły ministerialne obok roli edukacyjnej, spełniały ważną funkcję środowiskową i społeczną. By mogły stawać się miejscem dla różnego rodzaju inicjatyw kulturalno-oświatowych oraz wydarzeń o charakterze patriotycznym, w których uczestniczy społeczność lokalna. Zabiegamy o rozwijanie wśród młodzieży postaw przedsiębiorczości, aktywności patriotycznej i społecznej, a także wzbudzamy zainteresowania tradycjami, zwyczajami i kulturą wsi polskiej. Oczekujemy, że podobną rolę w swoim środowisku wypełnią nowo przejęte szkoły rolnicze w Bożkowie oraz w Sędziejowicach.

Informacje o publikacji dokumentu
Ostatnia modyfikacja:
03.01.2022 13:51 Iwona Chromiak
Pierwsza publikacja:
03.01.2022 13:19 Iwona Chromiak
{"register":{"columns":[]}}