W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Wydział Kształcenia Zawodowego

Zadania wydziału

 

Naczelnik wydziału: mł. bryg. mgr Łukasz Wolak

  1. Do podstawowych zadań Wydziału Kształcenia Zawodowego należy:
  1. organizacja i realizacja procesu kształcenia w zawodzie technik pożarnictwa - prowadzonego zarówno w formie kształcenia dziennego w szkole policealnej, jak i kształcenia ustawicznego w formie kwalifikacyjnych kursów zawodowych,
  2. organizowanie i realizowanie procesu kształcenia w zawodzie strażak,
  3. planowanie, organizowanie oraz nadzór nad realizacją procesów nauczania i uczenia się,
  4. opracowywanie planu dydaktyczno-wychowawczego,
  5. planowanie oraz dokumentowanie posiedzeń Rady Pedagogicznej,
  6. prowadzenie szkolenia i doskonalenia zawodowego dla jednostek organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej oraz innych jednostek ochrony przeciwpożarowej między innymi poprzez organizowanie warsztatów metodyczno-tematycznych oraz wpieranie rozwoju zawodowego funkcjonariuszy i pracowników cywilnych Szkoły,
  7. analizowanie efektywności kształcenia i doskonalenie metod kształcenia oraz przedkładanie wniosków w tym zakresie,
  8. opracowywanie planu nadzoru pedagogicznego i bieżąca kontrola realizacji programu nauczania,
  9. prowadzenie dokumentacji działalności dydaktycznej, kształcenia i doskonalenia zawodowego, także w formie dziennika elektronicznego,
  10. realizacja podstawowych i specjalistycznych szkoleń dla podmiotów krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego z wybranych dziedzin ratownictwa w szczególności dla członków jednostek ochrony przeciwpożarowej oraz podmiotów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo wewnętrzne państwa,
  11. organizowanie pracowni, laboratoriów przedmiotowych do realizacji zadań szkoleniowych,
  12. analizowanie stanu i jakości pomocy dydaktycznych oraz przedstawianie potrzeb w tym zakresie,
  13. współpraca z uczelniami, placówkami naukowo-badawczymi oraz instytucjami i podmiotami pracującymi na rzecz ochrony przeciwpożarowej w zakresie kształcenia kadry na potrzeby PSP,
  14. prowadzenie na podstawie zawartych porozumień praktyk zawodowych oraz obozów szkoleniowo-sprawnościowych dla uczelni kształcących w zakresie ratownictwa medycznego oraz pedagogiki,
  15. planowanie, koordynowanie oraz realizacja zadań w zakresie podnoszenia sprawności fizycznej kadetów i słuchaczy, a także wspieranie rozwoju psychofizycznego kadry, kadetów i słuchaczy,
  16. planowani we współpracy ze Szkolną Jednostką Ratowniczo-Gaśniczą praktycznej nauki zawodu (zajęć praktycznych i praktyki oraz doskonalenia zawodowego),
  17. udział w komisjach do spraw rekrutacji i naboru do Szkoły, służby i pracy,
  18. przygotowywanie i organizacja egzaminów (semestralnych, końcowych i zawodowych) oraz współpraca z Okręgową Komisją Egzaminacyjną i Biurem Edukacji KG PSP,
  19. udział w zespołach i komisjach odpowiedzialnych za opracowywanie aktów prawnych, wytycznych, zasad i skryptów dotyczących funkcjonowania ratownictwa i ochrony przeciwpożarowej,
  20. organizowanie pracy sekretariatu dydaktycznego Szkoły.

 

  1. Do zadań dodatkowych pracowników wydziału należy także wpieranie w realizacji statutowych zadań innych komórek organizacyjnych Szkoły w tym między innymi:
  1. Wydziału Centrum Szkolenia Ochrony Ludności i Dóbr Kultury w prowadzeniu szkoleń inspektorów ochrony przeciwpożarowej, konferencji, sympozjów i seminariów dotyczących ochrony ludności, dóbr kultury i dziedzictwa narodowego,
  2. Wydziału Pododdziałów Szkolnych w zakresie pełnienia służb oficera dyżurnego Szkoły, dyżurów dowódców i członków związków taktycznych tworzących centralny odwód operacyjny krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego, organizacji uroczystości Szkolnych i zabezpieczenia uroczystości państwowych, religijnych oraz wydarzeń sportowych,
  3. Wydziału Szkolenia Specjalistycznych Grup Ratowniczych poprzez wzmocnienie potencjału kadry dydaktycznej i ratowniczej biorącej udział w działaniach ratowniczych na terenie kraju i poza granicami,
  4. Wydziału Techniczno-Poligonowego w zakresie projektowania i utrzymywania infrastruktury i stanowisk ćwiczebnych,
  5. Wydziału Kwatermistrzowskiego – między innymi poprzez wyznaczenie opiekunów sal dydaktycznych oraz przejęcie części materialnej odpowiedzialności za powierzone mienie, a także udział w komisjach inwentaryzacyjnych,
  6. koordynatora ratownictwa medycznego Szkoły – poprzez współorganizowanie szkoleń i egzaminów z obszaru kwalifikowanej pierwszej pomocy.

 

 

{"register":{"columns":[]}}