W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Biuletyn Informacji Publicznej

Podstawowe informacje
Status prawny

Szkoła Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu jest szkołą publiczną utworzoną przez Ministra Spraw Wewnętrznych  zarządzeniem nr 87 z dnia 4 września 1992 roku
w sprawie zasad i organizacji i funkcjonowania Szkół Aspirantów PSP (Dz. Urz. MSW, Nr 3, poz. 77).

Organem prowadzącym Szkołę jest Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.

Szkoła Aspirantów PSP w Poznaniu jest jednostką organizacyjną Państwowej Straży Pożarnej, w związku z powyższym bezpośredni nadzór nad działalnością Szkoły sprawuje Komendant Główny PSP.

Celem Szkoły jest prowadzenie działalności dydaktycznej i wychowawczej. Szkoła prowadzi kształcenie w zawodzie technik pożarnictwa oraz szkolenia uzupełniające strażaka jednostki ochrony przeciwpożarowej dla jednostek organizacyjnych PSP.

Szkoła w ramach działań poza statutowych może realizować kształcenie, dokształcanie i inne zadania zlecone przez osoby prawne, osoby fizyczne i inne jednostki organizacyjne na rzecz ochrony przeciwpożarowej oraz powszechnego systemu ochrony ludności.

Materiały

Statut Szkoły Aspirantów PSP w Poznaniu
Statut​_2024.pdf 18.10MB
Struktura organizacyjna

STRUKTURA ORGANIZACYJNA SZKOŁY 
I.    Strukturę organizacyjną Szkoły tworzą:

1.    Wydziały
2.    Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza SJRG
3.    Zespoły Przedmiotowe
4.    Sekcje
5.    Komórki Organizacyjne

II.    Podstawowymi stanowiskami i komórkami organizacyjnymi Szkoły są: 

1.    Komendant Szkoły 

2.    Zastępcy Komendanta Szkoły

3.    Wydział Kształcenia 
a)    Sekcja Planowania i Organizacji Kształcenia
b)    Zespoły Przedmiotowe 
    - Zespół Przedmiotów Ogólnych 
    - Zespół Przedmiotów Taktycznych 
    - Zespół Przedmiotów Profilaktycznych 
c)    Biblioteka 

4.    Jednostka Ratowniczo-Gaśnicza SJRG
    - Zmiana I
    - Zmiana II 
    - Zmiana III 

5.    Wydział Organizacyjno-Kadrowy 

6.    Wydział Finansowy 

7.    Wydział Techniczny 
a)    Sekcja Transportu
b)    Sekcja Sprzętu Pożarniczego 

8.    Wydział Kwatermistrzowski 
a)    Sekcja Administracyjno-Gospodarcza 
b)    Sekcja Gospodarki Żywnościowej 
c)    Sekcja Remontów i Inwestycji 
d)    Sekcja Zamówień Publicznych 

9.    Wydział Pododdziałów Szkolnych 

10.     Wydział Poligonu Szkolnego 

11.     Wydział Informatyki i Łączności 
a)    Sekcja Informatyki 
b)    Sekcja Łączności  

12.     Komórka BHP
13.     Komórka Kontroli
14.     Komórka Ochrony Informacji i Spraw Obronnych 
15.     Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych  
 

Finanse i majątek

FINANSE I MAJĄTEK
Finanse i majątek stan na 31.12.2023 r.
Aktywa trwałe (wartość netto po uwzględnieniu amortyzacji) – 45.193.411,68 zł w tym:
I. wartości niematerialne i prawne – 0,00 zł
II. rzeczowe aktywa trwałe – 45.193.411,68 zł w tym:
1. Środki trwałe – 39.833.193,19 zł w tym:
1.1 Grunty – 8.048.847,91 zł
1.2 Budynki i budowle – 18.569.907,77zł
1.3 Urządzenia techniczne i maszyny – 3.610.359,25zł
1.4 Środki transportu – 8.617.595,31zł
1.5 Pozostałe środki trwałe – 986.482,95zł
2. Środki trwałe w budowie – 5.360.218,49 zł
III. Aktywa obrotowe – 7.346.494,40 zł w tym:
1. Zapasy – 5.298.732,84zł
2. Należności krótkoterminowe – 75.061,81zł
3. Krótkoterminowe aktywa finansowe – 1 972 699,75 zł

Rejestry i ewidencje

W Szkole Aspirantów PSP w Poznaniu prowadzone są:

  1. Rejestry
  • Rejestr wewnętrznych aktów normatywnych Komendanta Szkoły (decyzji i zarządzeń)
  • Centralny rejestr umów i porozumień
  • Rejestr delegacji służbowych
  • Rejestr wydawanych legitymacji służbowych
  • Rejestr wydawanych książeczek ubezpieczeniowych i świadczeń lekarskich
  • Rejestr zaświadczeń o zatrudnieniu
  • Rejestr zaświadczeń o nauce
  • Rejestr urlopów wypoczynkowych, macierzyńskich, wychowawczych i bezpłatnych
  • Rejestr zwolnień lekarskich
  • Rejestr pracowników
  • Rejestr korespondencji przychodzącej i wychodzącej
  • Księgi dyplomów ukończenia nauki  na dziennych i zaocznym studium aspiranckim i specjalistycznych kursów
  • Rejestr skarg i wniosków
  • Rejestr przeprowadzanych kontroli wewnętrznych i zewnętrznych
  1. Ewidencje
  •  pieczęci i stempli
  •  wyjść w godzinach służbowych
  • zadań wykonywanych poza rozkładem czasu służby i pracy
  • druków ścisłego zarachowania
  • okresowych kart pracy pojazdów i pracy urządzeń.
  1. Ewidencja archiwalna
  • spisy zdawczo-odbiorcze ( ułożone numerycznie oraz według komórek organizacyjnych),
  • rejestry (wykazy) spisów zdawczo-odbiorczych,
  • karty udostępnienia akt,
  • ewidencja akt wybrakowanych – spisy akt wybrakowanych i protokoły brakowania  akt,
  • skorowidze (indeksy),
  • ewidencja akt udostępnionych.
     
Zasady działania Archiwum Szkoły Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu określone są Decyzją nr 17 Komendanta Głównego PSP z dnia 22 kwietnia 2009 r.  w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz zasad postępowania z materiałami archiwalnymi i  dokumentacją niearchiwalną w jednostkach organizacyjnych Państwowej Straży Pożarnej.


Do zakresu działania archiwum należy:

  1. przejmowanie akt z komórek organizacyjnych,
  2. opracowywanie (ewidencjonowanie i porządkowanie) akt zgodnie z zasadami archiwistyki,
  3. udostępnienie akt upoważnionym osobom i komórkom (jednostkom) organizacyjnym,
  4. udzielanie informacji na podstawie posiadanych akt, wykonywanie kserokopii dokumentów, wydawanie zaświadczeń oraz uwierzytelnianie odpisów z posiadanej dokumentacji,
  5. brakowanie dokumentacji niearchiwalnej,
  6. zabezpieczanie przed zniszczeniem i konserwacja posiadanych akt.

INFORMACJE  NIEUDOSTĘPNIONE

Akta znajdujące się w archiwum Szkoły Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu mogą być udostępniane do celów służbowych, naukowo-badawczych, publicznych i innych jeżeli nie narusza to prawnie chronionych interesów Rzeczypospolitej Polskiej i obywateli. Udostępnianie akt odbywa się na zasadach obowiązujących w resorcie spraw wewnętrznych i administracji. Zgodę na udostępnianie dokumentów wydaje Komendant Szkoły lub osoba przez niego upoważniona.

Kontrola zarządcza

Plan działalności SA PSP w Poznaniu na rok 2023 r. pobierz

Plan działalności SA PSP w Poznaniu na rok 2022 r. pobierz

Plan działalności SA PSP w Poznaniu na rok 2021 r. pobierz

Oświadczenia o stanie kontroli zarządczej w SA PSP w Poznaniu za 2022 r. pobierz

Oświadczenia o stanie kontroli zarządczej w SA PSP w Poznaniu za 2021 r. pobierz

Oświadczenia o stanie kontroli zarządczej w SA PSP w Poznaniu za 2020 r. pobierz

Sprawozdanie z wykonania planu działalności SA PSP w Poznaniu za 2022 r. pobierz

Sprawozdanie z wykonania planu działalności SA PSP w Poznaniu za 2021 r. pobierz

Kontrola wewnętrzna

Sprawozdanie z kontroli za 2017 r. pobierz

Plan kontroli - Aneks 2018 r. pobierz

ZASADY ETYKI ZAWODOWEJ

Informacje nieudostępnione

W archiwum Szkoły Aspirantów PSP w Poznaniu znajdują się dokumenty, które mogą być udostępniane dla celów służbowych.

Udostępnianie akt archiwalnych odbywa się na zasadach obowiązujących w resorcie spraw wewnętrznych i administracji.

Zgodę na udostępnianie dokumentów wydaje Komendant Szkoły lub osoba przez niego upoważniona.

Załatwianie spraw

Wszystkie sprawy przyjmowane są i załatwiane zgodnie z Załącznikiem do decyzji Nr 113 Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej z dnia 3 czerwca 2008 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej oraz jednolitego rzeczowego wykazu akt dla jednostek organizacyjnych PSP (Dz. Urz. KG PSPoż. Nr 1, poz. 19) oraz zgodnie z KPA.

Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw w jednostce

 Komendant w Szkole Aspirantów PSP w Poznaniu przyjmuje interesantów w sprawach skarg, wniosków, zażaleń i odwołań raz w tygodniu, tj. w każdy poniedziałek od godz. 13.00 do godz. 16.00.

Korespondencja wpływająca rejestrowana jest w sekretariacie ogólnym Szkoły w dzienniku podawczym, a następnie po zadekretowaniu przez Komendanta lub jego zastępców przekazywana jest do załatwiania według właściwości do określonego sekretariatu komórki organizacyjnej zgodnie z Regulaminem organizacyjnym Szkoły Aspirantów PSP w Poznaniu. Naczelnicy poszczególnych wydziałów dekretują pisma na konkretne osoby, które są wyznaczone przez nich do załatwienia danej sprawy.

Każda wpływająca korespondencja podlega rozpatrzeniu i udzieleniu odpowiedzi. Zgodnie z instrukcją kancelaryjną stosuje się załatwienie sprawy drogą pisemną. Pracownik przygotowuje projekt pisma załatwiającego sprawę. Projekt ten wraz z aktami sprawy przedkłada do wglądu aprobującemu (naczelnikowi wydziału), który sprawdza prawidłowość projektowanego załatwienia sprawy i po akceptacji zwraca go referentowi celem sporządzenia czystopisu. Przygotowana odpowiedź w sprawie przedkładana jest Komendantowi Szkoły do podpisu.
Podpisana dokumentacja wysyłana jest za pośrednictwem sekretariatu ogólnego Szkoły, po wcześniejszym odnotowaniu w książce nadawczej oraz potwierdzeniu poprzez odciśnięcie pieczęci na kopii pisma.

Za realizację zadania należącego do kilku komórek organizacyjnych odpowiedzialna jest ta komórka, dla której jest to zadanie podstawowe w myśl regulaminu organizacyjnego Szkoły. Komórki organizacyjne współpracujące z komórką wiodącą są zobowiązane opracować oraz udostępnić niezbędne materiały, informacje, wyjaśnienia i opinie komórce realizującej dane zadanie.

Ogłoszenia o naborze do służby i pracy
Zamówienia publiczne

Platforma zakupowa Open Nexus to narzędzie do przejrzystej komunikacji z wykonawcami. Wykonawcy składają oferty bezpośrednio na stronach zapytań ofertowych oraz aukcji elektronicznych.

Jeśli chcą Państwo zostać wykonawcą Szkoły Aspirantów Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu, zachęcamy do zapisania się do grup wykonawców.

W tym celu należy wejść na platformę zakupową ( Wejdź na Platformę Zakupową ), odwiedzić zakładkę "Zostań wykonawcą", zaznaczyć kategorię oraz zostawić adres e-mail.

Dzięki temu będziecie Państwo na bieżąco informowani o wystawianych przez nas postępowaniach zakupowych.

 

-- Platforma zakupowa --

Składniki majątku uznane za zbędne

Nieodpłatne przekazanie następuje na pisemny wniosek zainteresowanego podmiotu kierowany do Komendanta Szkoły. Wzór wniosku do pobrania.

Wniosek powinien zawierać w szczególności:

  1. nazwę, siedzibę i adres podmiotu występującego o nieodpłatne przekazanie składnika rzeczowego majątku ruchomego,
  2. wskazanie składnika rzeczowego majątku ruchomego, którego wniosek dotyczy,
  3. oświadczenie, że przekazany składnik rzeczowy majątku ruchomego zostanie odebrany w terminie i miejscu wskazanym w protokole zdawczo- odbiorczym,
  4. w przypadku wniosku dotyczącego sprzętu i urządzeń ratowniczych,opinię właściwego Zarządu Wojewódzkiego OSP RP.

Materiały

Wniosek o nieodpłatne przekazanie składnika rzeczowego majątku ruchomego
wniosek​_nieodplatne​_przekazanie.docx 0.01MB
inf​_o​_nieodpłatnym​_przekazaniu​_składników​_rzeczowych​_majątku​_szkoły
2011092024​_-​_inf​_o​_nieodpłatnym​_przekazaniu​_składników​_rzeczowych​_majątku​_szkoły.pdf 0.27MB
Sygnaliści
{"register":{"columns":[]}}