Polski pawilon narodowy na targach FHA Food & Beverage
05.09.2022
W dniach 5-8 września br. w Singapurze odbyły się największe pod względem liczby odwiedzających i powierzchni wystawienniczej targi spożywcze w regionie Azji Płd.-Wschodniej – FHA Food & Beverage. Oficjalnej inauguracji wydarzenia dokonał Alvin Tan - Sekretarz Stanu w Ministerstwie Handlu i Przemysłu.
Polski pawilon narodowy pod hasłem Poland Tastes Good, przygotowany został wspólnie przez MRiRW i KOWR, a jego uroczystego otwarcia dokonała Ambasador RP w Singapurze, Magdalena Bogdziewicz. Wśród gości znaleźli się m.in. Ambasador UE w Singapurze – Iwona Piórko, i Prezes Singapore Manufacturing Federation (SMF) – Lennon Tan.
W polskim pawilonie wystawiało się ok. 20 firm, z których część była już wcześniej obecna na tutejszym rynku (Sedno, Polanin), oraz te które dopiero planują sprzedaż do lokalnych odbiorców. Okazałe i wyróżniające się znakomitym designem polskie stoisko cieszyło się dużym zainteresowaniem zwiedzających, a jego atrakcyjność dodatkowo zwiększały pokazy kulinarne i degustacje potraw. Polscy producenci prezentowali m.in. alkohole, nabiał, mrożone owoce, mięsa, słodycze, soki, kawior i in.
Na targach w formie pawilonu instytucjonalnego obecna była również Unia Europejska, po raz pierwszy w roli gościa honorowego. W jej pawilonie również były prezentowane produkty z Polski: piwa, dżemy, wódka, przekąski i in.
8 września bm., po zakończonych targach, odbyło się dodatkowe wydarzenie zorganizowane przez Singapore Business Federation we współpracy z singapurskim biurem ZBH oraz lokalną Izbą Handlową Europy Środkowej i Wschodniej (CEEC). Była to kolejna okazja do rozmów handlowych pomiędzy singapurskim biznesem a przedstawicielami firm z Europy Środkowo-Wschodniej, którzy uczestniczyli w targach FHA.
Wspomnieć można, że oprócz aktywności targowej strona polska zaangażowana jest również w rozmowy z singapurskimi władzami weterynaryjnymi w sprawie dopuszczenia eksportu polskiej wołowiny na miejscowy rynek. Na 14-19 września br. zaplanowana jest z kolei misja zagranicznych importerów do Polski, która obejmuje sesje rozmów b2b z polskimi firmami branży spożywczej i wizyty na targach NATURA FOOD&beECO oraz w zakładach produkcyjno-przetwórczych. Wezmą w niej udział również importerzy z Singapuru.
Efektem wyżej wymienionych działań jest dynamicznie rosnący eksport produktów rolno-spożywczych z Polski do Singapuru: wg danych GUS w 6 miesiącach bieżącego roku jego wartość wyniosła 34,8 mln EUR, w 2021 r. 66 mln EUR, a w 2019 r. niespełna 21 mln EUR.