Możliwości współpracy podmiotów sektora gier komputerowych - głównym tematem webinarium stowarzyszeń branżowych Polski i ASEAN
29.03.2021
Podwykonawstwo w zakresie grafiki i animacji, produkcji dźwięku, kopiowania ruchu, testowanie, wymiana stażowa, a także wsparcie w zakresie promocji gier na rynku europejskim i rynkach ASEAN to główne obszary wzajemnego zainteresowania o wysokim potencjale współpracy między Polską i krajami ASEAN, zidentyfikowane podczas pierwszego dialogu organizacji branżowych. Otwarte dla szerokiej publiczności webinarium „Gamedev in Poland and ASEAN”, zorganizowane 25 marca 2021 r. w ramach działań dyplomacji ekonomicznej, było pierwszą tego typu inicjatywą o zasięgu regionalnym, wskazującą korzyści skali, jakie polskie firmy sektora gier komputerowych mogą czerpać z rozszerzenia współpracy o partnerów z Azji Południowo-Wschodniej.
Inaugurując spotkanie Ambasador RP w Singapurze Magdalena Bogdziewicz podkreślała globalne sukcesy polskich marek gamingowych, dojrzałość polskiego sektora IT i otwartość na doświadczonych partnerów w Azji Południowo-Wschodniej. „Dyskusja w gronie stowarzyszeń branżowych pozwoli lepiej poznać atuty i potrzeby partnerów polskich i azjatyckich”, uznała.
W spotkaniu, zorganizowanym z inicjatywy Ambasady RP w Singapurze przy współpracy z fundacją Indie Games Polska, wzięli udział partnerzy instytucjonalni z Polski i 6 krajów ASEAN (Singapuru, Malezji, Indonezji, Tajlandii, Filipin oraz z Wietnamu). Singapur reprezentowany był przez Singapore Games Association oraz International Game Developers Association in Singapore.
Webinarium dot. perspektyw dla sektora e-gamingu było jednym z elementów dorocznego festiwalu PolandSHIOK, który – obok promocji polskiej kultury, tradycji i oferty gospodarczej w Singapurze - jest w dużym stopniu ukierunkowany na tworzenie korzystnych warunków i stymulowanie współpracy w obszarach o wysokim poziomie innowacyjności.