W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Uzyskanie (wydobycie) odpisów akt stanu cywilnego z urzędu stanu cywilnego za granicą

Uzyskanie (wydobycie) odpisów akt stanu cywilnego z urzędu stanu cywilnego za granicą

Od 2005 r. w Słowenii funkcjonuje prowadzona w systemie informatycznym elektroniczna baza danych, tj. Rejestr Aktów Stanu Cywilnego (Matični Register), która zastąpiła ręcznie prowadzone trzy rodzaje Ksiąg Stanu Cywilnego (Matična Knjiga): dla urodzeń, małżeństw i zgonów. Rejestr Aktów Stanu Cywilnego zawiera pełen zapis statusu osobistego obywateli Republiki Słowenii. Uzupełniany jest na bieżąco o wszystkie wydarzenia stanu cywilnego, które miały miejsce na terytorium Słowenii, również dotyczące obcokrajowców. Rejestr zawiera również inne zdarzenia, wymagające adnotacji: zmiana imienia i/lub nazwiska, przysposobienie, uznanie ojcostwa, rozwód, utrata zdolności do czynności prawnych itd. Na podstawie wpisu do rejestru wydawane są odpisy aktów stanu cywilnego. Organem odpowiedzialnym za prowadzenie oraz wydawanie aktów stanu cywilnego w Republice Słowenii jest upravna enota. Wniosek o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego, należy złożyć osobiście w dowolnej filii ww. Jednostki Administracyjnej, za pomocą strony internetowej przy pomocy bezpiecznego podpisu elektronicznego:

http://e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=870 - wydanie odpisu aktu urodzenia,

http://e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=1275 - wydanie odpisu aktu urodzenia dla innej osoby,

http://e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=868 – wydanie odpisu aktu ślubu

http://e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=1276 – wydanie odpisu aktu ślubu dla innej osoby

http://e-uprava.gov.si/storitve/pridobiVlogo.esju?id=777 – zmiana imienia i/lub nazwiska osoby pełnoletniej

http://e-uprava.gov.si/podrocja/vloge/vloga.html?id=779 – wydanie aktu zgonu

Jednocześnie informujemy, że do uzyskania odpisu aktu zgonu upoważniony jest małżonek zmarłej osoby, inna osoba z bliskiej rodziny (wstępny, zstępny, rodzeństwo), jej przedstawiciel ustawowy lub opiekun oraz osoba, która wykaże interes prawny w uzyskaniu odpisu (czyli uzasadni interes, który wynika z przepisów prawa i przedstawi odpowiednie dokumenty np. zobowiązanie sądu).

{"register":{"columns":[]}}