Konsulat Generalny RP we Lwowie
adres: 79011 Lwów, ul. Iwana Franki 108
telefon: +38 032 295 79 90 (od poniedziałku do piątku w godzinach 08:30 – 16:30)
e-mail:
Kwestie wizowe wiza.lwow@msz.gov.pl
Pozostałe kwestie lwow.konsul@msz.gov.pl
Elektroniczna Skrzynka Podawcza (ESP): /KGLwow/SkrytkaESP
godziny przyjęć: 08.30 – 16.30
Tymczasowa organizacja działalności placówki (AKTUALIZACJA 07.10.2024 r.):
WYDZIAŁ RUCHU OSOBOWEGO
Z dniem 1 czerwca 2024 r. nastąpiła zmiana wysokości opłaty za przyjęcie i rozpatrzenie wniosku o wydanie wizy krajowej (typu D) oraz za przyjęcie i rozpatrzenie wniosku o ponowne rozpatrzenie wniosku o wydanie wizy krajowej. Opłata ta od 1 czerwca br. wynosi 135 euro. Zmiana nie dotyczy obywateli państw mających podpisane umowy dwustronne, w tym obywateli Ukrainy.
Z dniem 11 czerwca 2024 r. opłata za rozpatrzenie wniosku o wizę Schengen wzrosła do 90 EUR, a dla wnioskodawców w wieku 6-12 lat – do 45 EUR. Zmiana jest związana z okresowym przeglądem wysokości opłat, do którego zobowiązana jest Komisja Europejska. Zmiana nie dotyczy obywateli państw mających podpisane umowy dwustronne, w tym obywateli Ukrainy.
Składanie wniosków wizowych w Punkcie Przyjmowania Wniosków Wizowych (PPWW)
Wnioski o wydanie wizy krajowej lub wizy Schengen można składać w PPWW, po wcześniejszej rejestracji, opłaceniu usługi i uzyskaniu terminu złożenia wniosku.
Szczegółowe informacje na temat rejestracji dostępne są na stronie internetowej PPWW https://visa-pl.tlscontact.com/visa/ua/uaLWO2pl/home
Składanie wniosków wizowych i MRG bezpośrednio w konsulacie
- Wnioski o wizy krajowe mogą składać, bez konieczności wcześniejszej rejestracji, poniższe kategorie osób.
Wymagany jest wniosek wydrukowany z systemu e-Konsulat: Wiza krajowa - wypełnij formularz | Lwów, ul. Franka 108 | System Zdalnej Rejestracji (e-konsulat.gov.pl)
- członkowie rodziny obywatela RP lub obywatela Unii Europejskiej,
- posiadacze Karty Polaka i najbliżsi członkowie ich rodzin,
- członkowie rodziny posiadaczy zezwolenia na pobyt stały uzyskanego na podstawie Karty Polaka.
Wnioski takie mogą być składane od poniedziałku do czwartku, w godzinach 9.00-14.00.
UWAGA: Wymagany jest wniosek wydrukowany z systemu e-Konsulat:
Wiza krajowa - wypełnij formularz | Lwów, ul. Franka 108 | System Zdalnej Rejestracji (e-konsulat.gov.pl)
2. Złożenie wniosku MRG
Złożenie wniosku jest możliwe po wcześniejszym zarejestrowaniu wniosku w systemie e-Konsulat https://secure.e-konsulat.gov.pl/placowki/92
Wnioski MRG składane są wyłącznie w konsulacie, w godzinach 9.00 – 14.00, zgodnie z godziną na którą dokonano rejestracji.
Zwracamy się z prośbą o systematyczne odbieranie kart MRG. Informujemy, że dokumenty będą oczekiwały na odbiór w KG RP we Lwowie przez trzy miesiące od daty wskazaniej na pokwitowaniu. Po tym terminie dokumenty zostaną przekazywane do archiwizacji w Warszawie, co utrudni ich odbiór.
WYDZIAŁ KARTY POLAKA
Konsulat Generalny RP we Lwowie w sprawach Karty Polaka przyjmuje osoby zamieszkujące na całym terytorium Ukrainy.
- PRZYZNANIE KARTY POLAKA
Wydział Karty Polaka w KG RP we Lwowie informuje, że wznawia zapisy na przyjęcie wniosków
o przyznanie pierwszej Karty Polaka dla osób małoletnich i osób dorosłych.
W tym celu należy wysłać e-mail w języku polskim z adresu wnioskodawcy na adres: rejestracjaKP.lwow@msz.gov.pl z podaniem następujących danych:
- imię i nazwisko oraz data urodzenia osoby, której dotyczy wniosek (w przypadku osoby małoletniej należy podać również - imię i nazwisko rodzica posiadającego Kartę Polaka, nr Karty Polaka. Dane dzieci zamieszczamy w jednym e-mailu z adresu rodzica)
- adres zamieszkania,
- nr telefonu do kontaktu.
W załącznikach do e-maila tylko w formacie JPG lub PDF prosimy o dołączenie skanów: pierwszej strony aktualnych dokumentów tożsamości, dokumentów potwierdzających polskie pochodzenie wnioskodawcy.
Prosimy nie podawać linków do załączników zamieszczonych na innych serwerach w tzw. „chmurze”. W takim wypadku będzie to traktowane jako brak załączników.
Załączniki tylko w formacie JPG lub PDF.
Zgłoszenia nie spełniające powyższych wymogów nie będą rozpatrywane.
Po przesłaniu e-maila zgłoszeniowego pracownik konsulatu skontaktuje się
z wnioskodawcą w celu weryfikacji zgłoszenia i podania terminu wizyty w Konsulacie.
Prosimy cierpliwie oczekiwać na kontakt. Czas oczekiwania może być znacznie wydłużony.
- PRZEDŁUŻENIE WAŻNOŚCI KARTY POLAKA, WYDANIE DUPLIKATU, ZMIANA DANYCH.
Wniosek w sprawie przedłużenia ważności Karty Polaka, wydania duplikatu Karty lub zmiany danych na Karcie należy, wraz z załącznikami, przesłać na adres Konsulatu Generalnego RP we Lwowie za pośrednictwem tradycyjnej poczty. Do wypełnionego i podpisanego wniosku, z przyklejoną aktualną fotografią, należy dołączyć kopie: paszportu zagranicznego i wewnętrznego,
Karty Polaka (w przypadku zagubienia – oświadczenie, w jakich okolicznościach i kiedy zaginęła Karta) oraz dokumentów potwierdzających polskie pochodzenie. W przypadku wniosku o zmianę danych należy dodatkowo dołączyć dokument, na podstawie którego nastąpiła zmiana danych osobowych.
Na wniosku prosimy o wskazanie nr telefonu oraz adresu e-mail do kontaktu.
Wniosek o przedłużenie ważności Karty Polaka wydanej na okres 10 lat można złożyć nie wcześniej niż na 6 miesięcy do zakończenia ważności posiadanego blankietu. Wnioski złożone za wcześnie będą pozostawiane bez rozpatrzenia.
Osoby, które ukończyły 18 lat i pragną złożyć wniosek o przedłużenie ważności Karty Polaka zobowiązane są do osobistego złożenia wniosku w konsulacie z uwagi na konieczność podpisania, w obecności konsula, Deklaracji Przynależności do Narodu Polskiego. Przypominamy, że zgodnie z ustawą o Karcie Polaka, czynności tej należy dokonać najpóźniej na trzy miesiące do ukończenia 19 roku życia. Wszystkich zainteresowanych złożeniem takiego wniosku zapraszamy we wtorki i czwartki, w godzinach 12.00 – 14.00, bez konieczności umawiania się na wizytę (wejście od ulicy Samczuka, okienko nr 18). Do wniosku należy dołączyć kopie wraz z oryginałami: ważnego dokumentu tożsamości, Karty Polaka oraz dokumentów potwierdzających polskie pochodzenie.
Przed planowaną wizytą prosimy o zapoznanie się z aktualnym harmonogramem pracy konsulatu.
- ODBIÓR KARTY POLAKA - szczegóły pod linkiem https://www.gov.pl/web/ukraina/odbior-karty-polaka-w-konsulacie-generalnym-rp-we-lwowie
W Konsulacie Generalnym RP we Lwowie można również odebrać Karty Polaka, wydane przez Konsula RP w Winnicy na podstawie wniosków przyjętych w trakcie dyżurów konsularnych, które odbyły się na terenie Winnickiego Okręgu Konsularnego po dniu 24.02.2022 r.
Pytania prosimy kierować na e-mail kartapolaka.lwow@msz.gov.pl
Wydział Ruchu Osobowego (sprawy wizowe i Mały Ruch Graniczny): od poniedziałku do piątku w godzinach:
- przyjmowanie wniosków wizowych: 9:00 - 14:00:
- wydawanie paszportów: 14:00 - 16:00.
- przyjmowanie wniosków MRG: 10:00 - 14:00 (zgodnie z ustaloną datą i godziną)
- wydawanie karty MRG w piątki: 9:00 - 14:00.
telefon: (+380 32) 295 79 90,
e-mail: wiza.lwow@msz.gov.pl
Wydział Spraw Prawnych i Pomocy Konsularnej: od poniedziałku do czwartku w godzinach 10:00-14:00.
telefon: (+380 32) 295 79 90
faks: (+380 32) 295 79 80
e-mail: lwow.kg.wsppk@msz.gov.pl
Wydział Karty Polaka: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek
- przyjmowanie wniosków: 9:00 - 14:00 (przedłużanie ważności KP bez rejestracji - we wtorki i czwartki w godz. 9:00 - 14:00);
- wydawanie Kart Polaka: od poniedziałku do czwartku w godz. 9:00 – 13:00;
telefon: (+380 32) 295 79 90
faks: (+380 32) 295 79 89
e-mail: kartapolaka.lwow@msz.gov.pl
Wydział Polonii
telefon: (+380 32) 295 79 90
faks: (+380 32) 295 79 80
e-mail: wwpu.lwow@msz.gov.pl
Referat ds. Ekonomicznych
telefon: (+380 32) 295 79 90
faks: (+380 32) 295 79 80
e-mail: lwow.kg.wpe@msz.gov.pl
Samodzielne stanowisko ds. politycznych
telefon: (+380 32) 295 79 90
faks: (+380 32) 295 79 80
e-mail: lwow.kg.wpe@msz.gov.pl
W celu spotkania z pracownikami wydziałów prosimy o uprzednie umawianie się na wizytę drogą mailową lub telefoniczną.
Okręg konsularny Konsulatu Generalnego RP we Lwowie obejmuje lwowski okręg konsularny (obwody: iwanofrankiwski, lwowski, zakarpacki).
Przyjmowanie skarg i wniosków
Osoby zainteresowane złożeniem skargi lub wniosku przyjmowane są we środy w godz. 10:00–18:00.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone zarówno w formie pisemnej, jak i ustnej. Skarga lub wniosek w formie pisemnej mogą być przesłane drogą pocztową, kurierską, złożone osobiście w Konsulacie, jak również przesłane faksem lub e-mailem. Skarga lub wniosek w formie ustnej mogą być złożone osobiście wobec pracownika wyznaczonego przez Konsula Generalnego, w każdą środę w godz. 10:00–18:00, po uprzednim umówieniu się telefonicznym lub mailowym.
Telefon dyżurny
W sytuacjach nagłych dot. ob. RP, wymagających pilnej interwencji konsula możliwy jest kontakt pod numerem telefonu: +38 095 2600 200
Media społecznościowe
Twitter: @PLinLviv
Facebook: Konsulat Generalny we Lwowie