Centra Integracji Społecznej
Informacje ogólne
Tworzenie, organizację i funkcjonowanie Centrów Integracji Społecznej określa ustawa z dnia
13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym.
Wniosek o przyznanie statusu Centrum Integracji Społecznej instytucja tworząca składa do wojewody właściwego ze wzgledu na siedzibę Centrum.
Wniosek powinien zawierać:
- nazwę instytucji tworzącej Centrum;
- informację o miejscu funkcjonowania Centrum i przewidywanym terminie rozpoczęcia działalności;
- przewidywaną liczbę uczestników;
- planowany rodzaj działalności wytwórczej, handlowej lub usługowej;
- program prac prowadzonych z uczestnikami w ramach reintegracji zawodowej i społecznej;
- przewidywaną liczbę pracowników Centrum oraz ich kwalifikacje;
- planowane rodzaje umów o pracę pracowników Centrum i ich wymiar czasu pracy;
- dane o organizacji i systemie zajęć w Centrum;
- dane o zakładanych efektach działania Centrum, w tym planowaną liczbę osób, która nabędzie, zmieni lub podwyższy kwalifikacje, planowaną liczbę osób, którym uczestniczenie w zajęciach w Centrum oraz wspierane zatrudnienie socjalne pomogą w uzyskaniu zatrudnienia na zasadach przewidzianych w przepisach prawa pracy lub podjęciu działalności gospodarczej, planowaną liczbę osób usamodzielnionych ekonomicznie;
- dane o szacunkowym rocznym preliminarzu ogólnych kosztów działalności Centrum, w tym kosztów realizacji reintegracji zawodowej i społecznej;
- dane o wysokości zasobów własnych instytucji tworzącej poniesionych w związku z utworzeniem Centrum oraz o formach tych zasobów, a także o przewidywanym udziale własnym w finansowaniu działalności Centrum;
- dane o innych źródłach finansowania działalności Centrum, w tym ze środków określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień oraz przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;
- projekt regulaminu Centrum;
- kopię dokumentu potwierdzajacego tytuł prawny do nieruchomosci, w której ma funkcjonować Centrum;
- opinie starosty o potrzebie powołania Centrum na terenie podległego mu powiatu, z wyłączeniem wniosku składanego przez powiat;
- akt powołania Centrum, w przypadku powołania Centrum przez jednostkę samorządu terytorialnego.
Kserokopie ww. dokumentów załączonych do wniosku winny zostać potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osobę uprawnioną do reprezentowania podmiotu składającego.
Status Centrum Integracji Społecznej nadawany jest na okres 5 lat.
Wnioski o nadanie statusu Centrum Integracji Społecznej można złozyć osobiście w:
Opolskim Urzędzie Wojewódzkim w Opolu, ul. Piastowska 14 (Kancelaria ogólna) lub przesłać na adres:
Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu, Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej, ul. Piastowska 14,
45-082 Opole.
Dokumenty w wersji elektronicznej można przesyłać do Opolskiego Urzedu Wojewódzkiego w Opolu za pośrednictwem Platformy Usług Administracji Publicznej, adres skrytki ePUAP:
/55s5j1nbiz/skrytka lub /55s5j1nbiz/SkrytkaESP
Rejestr - Centra Integracji Społecznej
Bezpośrednie informacje można uzyskać pod numerem telefonu:
77 4524561, 77 4524563, 77 4524310
oraz e-mail: zps@opole.uw.gov.pl