W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych w systemie SWD PRM

Wypełniając obowiązek informacyjny określony w art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej: RODO) informujemy, że:

Tożsamość Administratora

Współadministratorami danych osobowych są:

  1. Minister Zdrowia, mający siedzibę   w Warszawie (00-952) przy ul Miodowej 15
  2. Wojewoda Opolski, mający siedzibę w Opolu (45-082) przy ul. Piastowskiej 14
  3. Dysponent zespołów lotniczego pogotowia ratunkowego mający siedzibę
    w Warszawie (02-934) przy ul. Księżycowej 5
  4. Dysponenci zespołów ratownictwa medycznego

Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych

  1. Administrator – Minister Zdrowia wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email: iod@mz.gov.pl .
  2. Administrator – Wojewoda Opolski wyznaczył inspektora ochrony danych,
    z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email: 
    iod@opole.uw.gov.pl
  3. Administrator Dysponent lotniczych zespołów ratownictwa medycznego wyznaczył administratora danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email: iod@lpr.com.pl

Obowiązki oraz zakres odpowiedzialności Administratorów

Obowiązki każdego z Współadministratorów oraz zakres ich odpowiedzialności określa ustawa z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (dalej: ustawa o Państwowym Ratownictwie Medycznym).

Cele przetwarzania i podstawa prawna. Informacja o dowolności lub obowiązku podania danych

Pani / Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wykonywania zadań systemu SWD PRM, tj. przyjmowania i obsługi zgłoszeń alarmowych i powiadomień o zdarzeniach o charakterze medycznym , na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c, art. 9 ust. 2 pkt. h, zgodnie z przepisami ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym.

W powyższym zakresie podanie danych osobowych jest niezbędne do skutecznej realizacji zadań wynikających z ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym, a ich niepodanie może utrudnić realizację praw pacjenta.

Odbiorcy Danych

Pani/Pana dane osobowe przetwarzane w SWD PRM są udostępniane wyspecjalizowanym podmiotom odpowiedzialnym za obsługę techniczną systemów teleinformatycznych, którym powierzono przetwarzanie danych osobowych w SWD PRM. Współadministratorzy mogą udostępniać Pani/Pana dane osobowe na wniosek sądu, prokuratury, Policji, Rzecznika Praw Pacjenta lub Narodowego Funduszu Zdrowia.

Przekazanie danych osobowych do Państwa Trzeciego lub Organizacji Międzynarodowej oraz informacja o profilowaniu

Pani / Pana dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej. Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Okres przechowywania danych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wynikający z przepisów: ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym oraz ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta tj. dokumentacja dyspozytorni medycznej i dysponentów zespołów ratownictwa medycznego  przechowywana jest przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu w SWD PRM oraz 3 lata w odniesieniu do nagrań zgłoszeń alarmowych i powiadomień o zgłoszeniach. W niektórych przypadkach dysponent zespołów ratownictwa medycznego będzie przechowywał dokumentacje do lat 30, jeśli dokumentacja medyczna przez niego prowadzona będzie dotyczyła śmierci pacjenta na skutek uszkodzenia ciała lub intoksykacji. Po upływie w/w terminów dokumentacja zostaje zniszczona w sposób uniemożliwiający identyfikację pacjentów, których ta dokumentacja dotyczyła.

Prawa Podmiotów Danych

Przysługuje Pani/Panu prawo do dostępu do treści swoich danych i uzyskania kopii danych podlegających przetwarzaniu, ich sprostowania (poprawiania), a także przeniesienia danych, wniesienia sprzeciwu, usunięcia i ograniczenia przetwarzania na zasadach określonych w art. 15-21 RODO. Osoba zwracająca się z żądaniem realizacji prawa dostępu do danych – na podstawie art. 15 RODO - obowiązana jest do podania informacji o okolicznościach zdarzenia, którego to żądanie dotyczy, w tym daty i miejsca zdarzenia oraz numeru telefonu, z którego zostało wykonane połączenie dotyczące powiadomienia o zdarzeniu.

Prawo wniesienia skargi do Organu Nadzorczego

W przypadku uznania, że przy przetwarzaniu Pani/Pana danych osobowych dochodzi do nieprawidłowości, przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

 

{"register":{"columns":[]}}