Potwierdzenie posiadania obywatelstwa dla repatrianta
Potwierdzenie posiadania obywatelstwa polskiego dla osoby, która nabyła obywatelstwo polskie w drodze repatriacji
Odbiorcami usługi są:
Opis skrócony usługi
Potwierdzenie posiadania obywatelstwa polskiego dla osoby, która nabyła obywatelstwo polskie w drodze repatriacji
Dokumenty, które musisz złożyć:
- wniosek o potwierdzenie posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego,
- odpis skrócony aktu urodzenia, odpis skrócony aktu małżeństwa (tylko zamężne kobiety i mężczyźni, którzy po zawarciu związku małżeńskiego przyjęli nazwisko małżonka), wydane przez polski urząd stanu cywilnego (zwracane z poświadczeniem),
- kopię paszportu, na podstawie którego wjechałeś na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej – strony z danymi osobowymi, terminem wydania i terminem ważności dokumentu oraz organem, który wydał paszport; z wizą wjazdową w celu repatriacji oraz z datą i miejscem przekroczenia granicy (oryginał do wglądu).
Musisz wiedzieć, że:
Dokumenty załączane do wniosku powinny być złożone w oryginałach lub potwierdzone urzędowo za zgodność z oryginałem przez: konsula RP, polskiego notariusza, pełnomocnika strony będącego adwokatem lub radcą prawnym. Potwierdzić je może też pracownik właściwego Urzędu Wojewódzkiego - w dniu składania wniosku (należy wtedy przedstawić oryginały dokumentów do wglądu)
Sprawę załatwimy:
Niezwłocznie.
W przypadku sprawy wymagającej przeprowadzenia postępowania wyjaśniającego – w terminie 1 miesiąca.
W przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej – w terminie 2 miesięcy.
Do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych dla zajęcia stanowiska przez organy opiniodawcze, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.
Dokumenty możesz złożyć:
W Wydziale Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
Oddział Spraw Obywatelskich oraz Mniejszości Narodowych i Etnicznych
W godzinach:
od poniedziałku do piątku od 7:45 do 15:00 - po wcześniejszym umówieniu wizyty z pracownikiem
telefon: 77 45 24 319, 77 45 24 673
Nie musisz wnosić opłaty skarbowej
Jeżeli nie zgadzasz sie z wydaną decyzją
Służy od niej odwołanie do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, za pośrednictwem Wojewody Opolskiego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji
Dodatkowo musisz wiedzieć, że
Decyzję w sprawie potwierdzenia posiadania obywatelstwa polskiego lub jego utraty wydaje wojewoda właściwy ze względu na miejsce zamieszkania lub ostatnie miejsce zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Postępowanie toczy się na wniosek osoby, której ono dotyczy, lub podmiotu, który wykaże interes prawny lub ciążący na nim obowiązek uzyskania decyzji. Jeżeli nie mieszkałeś nigdy na terytorium Polski – postępowanie prowadzi wojewoda mazowiecki.
Materiały
Formularz wniosku o potwierdzenie posiadania lub utraty obywatelstwa polskiegoFormularz_wniosku_o_potwierdzenie_posiadania_lub_utraty_obywatelstwa_polskiego.doc 4.24MB Klauzula RODO - potwierdzenie obywatelstwa polskiego dla repatrianta
Klauzula_inf_-potwierdzenie_obywatelstwa_-_repatriacja.docx 0.02MB
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 13 stycznia 2022 r. o obywatelstwie polskim (Dz. U. z 2022 r., poz.465 ze zmianami)
Ustawa z dnia 14 września 2022 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r., poz.2000 ze zmianami).
- Pierwsza publikacja:
- 15.09.2020 10:33 Anna Bartoszek-Dec
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Ewa Czarniecka
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Potwierdzenie posiadania obywatelstwa dla repatrianta | 6.0 | 08.11.2022 12:10 Anna Bartoszek-Dec |
Potwierdzenie posiadania obywatelstwa dla repatrianta | 5.0 | 02.09.2022 09:27 Anna Bartoszek-Dec |
Potwierdzenie posiadania obywatelstwa dla repatrianta | 4.0 | 16.09.2021 14:26 Anna Bartoszek-Dec |
Potwierdzenie posiadania obywatelstwa dla repatrianta | 3.0 | 01.07.2021 10:10 Anna Bartoszek-Dec |
Potwierdzenie posiadania obywatelstwa dla repatrianta | 2.0 | 20.04.2021 09:30 Anna Bartoszek-Dec |
Potwierdzenie posiadania obywatelstwa dla repatrianta | 1.0 | 15.09.2020 10:33 Anna Bartoszek-Dec |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP