Tytuł/stanowisko: Referent prawny do spraw nadzoru nad uchwałami jednostek samorządu terytorialnego w Wydziale Prawnym i Nadzoru / Oddział Nadzoru i Redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Opolskiego
Dyrektor Generalny ogłasza nabór
Nabór zakończony
Wynik Naboru: Nabór zakończony wyborem kandydatki/kandydata
Informacja o wyniku naboru na ogłoszenie nr 122416 z dnia 16 czerwca2023 r.
Nazwa stanowiska: Referent prawny
Wyniki naboru: nabór zakończony wyborem kandydatki: Dominika Walas zam. Opole
Informacje o ofercie
Liczba stanowisk: 2
Wymiar etatu: 1
Warunki pracy
- praca w siedzibie Urzędu
- częste reprezentowanie urzędu na zewnątrz
- narzędzia pracy: standardowy zestaw komputerowy
- warunki architektoniczne budynku Urzędu: winda, toalety i podnośnik dostosowane dla osób niepełnosprawnych
Zakres obowiązków
OSOBA NA TYM STANOWISKU:
- Bada legalność uchwał rad gmin, powiatów, województwa samorządowego, związków gmin, powiatów, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska, Izby Rolniczej.
- Wydaje środki nadzorcze (rozstrzygnięcia nadzorcze, wskazania nadzorcze, zarządzenia zastępcze, skargi do sądów administracyjnych) w stosunku do uchwał niezgodnych z prawem.
- Reprezentuje na zasadzie zastępstwa procesowego wojewodę przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w sprawach z zakresu zaskarżenia uchwał.
- Występuje w ramach nadzoru ogólnego do nadzorowanych jednostek z wnioskiem o przekazanie niezbędnych informacji lub dokumentów.
- Uzgadnia projekty statutów związków międzygminnych, związków powiatów, związków powiatowo-gminnych.
- Podejmuje działania w celu podnoszenia samodzielnie kwalifikacji poprzez monitoring orzecznictwa sądowego, nowelizacji przepisów prawa i literatury fachowej.
Miejsce wykonywania pracy
Województwo: opolskieWymagania
- Wykształcenie: wyższe prawnicze
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w obszarze stosowania prawa.
- Biegła znajomość prawa administracyjnego oraz procedury administracyjnej i sądowo-administracyjnej
- Znajomość przepisów prawa: Kpa i ustaw samorządowych, ustawy o służbie cywilnej, ustawy o wojewodzie i administracji rządowej
- Umiejętność analizowania i interpretowania przepisów prawa
- Umiejętność argumentowania
- Samodzielność w sporządzaniu pism w tym pism procesowych
- Wnikliwość, spostrzegawczość, odporność na stres, umiejętność pracy w zespole
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
DODATKOWYM ATUTEM BĘDZIE (wymagania dodatkowe)
- Doświadczenie zawodowe co najmniej 6 miesięcy pracy w administracji publicznej
- Doświadczenie z zakresu reprezentacji w sprawach sądowo-administracyjnych
- Przeszkolenie z LEX
Wymagane dokumenty
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego / stażu pracy
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność - w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Benefity
- Ruchomy czas pracy
- Indywidualny rozkład czasu pracy
- Możliwość wyjścia w celu załatwienia ważnej sprawy
- Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
- Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
- Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne
- Dodatek za wysługę lat
- Nagrody jubileuszowe
- Nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej
- Niskooprocentowane pożyczki mieszkaniowe z ZFŚS
- Przedświąteczna pomoc finansowa
- Możliwość przystąpienia do Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej i korzystania z nieoprocentowanych pożyczek
- Możliwość przystąpienia do grupowego ubezpieczenia na życie
- Możliwość dofinansowania do studiów podyplomowych i innych form kształcenia podnoszących kwalifikacje zawodowe.
Dodatkowe informacje
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail).
- Oświadczenia podpisz odręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
- Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
- Nie rozpatrzymy oferty, którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty i własnoręcznie podpisane oświadczenia.
- Do dokumentów sporządzonych w języku obcym dołącz kopie ich tłumaczenia na język polski sporządzone przez tłumacza przysięgłego.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
Dokumenty aplikacyjne w formie papierowej i w zamkniętej kopercie z dopiskiem: "oferta pracy na stanowisko: Referent prawny - ogłoszenie nr 122416" dostarcz na adres:
Opolski Urząd Wojewódzki: Sekretariat Dyrektora Generalnego pok. 251
ul. Piastowska 14, 45-082 Opole
Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze (do zapoznania w załączniku).
Dane kontaktowe i miejsce składania dokumentów
- Osoba kontaktowa: Sekretariat Dyrektora Generalnego pok. 251
- Telefon: 77 4524432
- Adres: Opolski Urząd Wojewódzki w Opolu, ul. Piastowska 14, 45-082 Opole
Materiały
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych - OUWPrzetwarzanie danych osobowych -OUW.docx 0.01MB
- Pierwsza publikacja:
- 16.06.2023 00:11 Anna Staromiejska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Oddział kadr
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Referent prawny do spraw: nadzoru nad uchwałami jednostek samorządu terytorialnego w Wydziale Prawnym i Nadzoru / Oddział Nadzoru i Redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Opolskiego | 2.0 | 17.07.2023 14:03 Katarzyna Branicka |
Referent prawny do spraw: nadzoru nad uchwałami jednostek samorządu terytorialnego w Wydziale Prawnym i Nadzoru / Oddział Nadzoru i Redakcji Dziennika Urzędowego Województwa Opolskiego | 1.0 | 16.06.2023 00:11 Anna Staromiejska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP