W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Wniosek o zapewnienie dostępności

Jeżeli chcesz załatwić swoją sprawę, ale napotkałeś bariery architektonicznie (na przykład nie ma podjazdu) lub informacyjno-komunikacyjne (na przykład nie ma tłumacza języka migowego) możesz złożyć wniosek o zapewnienie dostępności.

  • Dzięki Twoim informacjom podmiot publiczny dowie się, co musi zmienić, żeby być dla ciebie dostępny.

    Dostępność oznacza, że każdy może korzystać z przestrzeni, produktów albo usług na równi z innymi. Jeżeli masz na przykład trudność z wejściem lub poruszaniem się po budynku podmiotu publicznego, skorzystaniem z jego usług lub załatwieniem tam swojej sprawy z powodu braku tłumacza języka migowego, możesz złożyć wniosek o zapewnienie dostępności. 

    Brak dostępności to sytuacja, w której nie możesz załatwić sprawy, bo na przykład nie możesz wjechać wózkiem do budynku lub podmiot nie zapewnia tłumacza języka migowego.

    1. Osoba ze szczególnymi potrzebami, która potrzebuje załatwić swoją sprawę w podmiocie.
      Jesteś osobą ze szczególnymi potrzebami, jeśli z powodu wieku, choroby albo cech fizycznych musisz coś dodatkowo zrobić, czymś się posłużyć lub poprosić kogoś o pomoc, żeby załatwić swoją sprawę.
      Osoba ze szczególnymi potrzebami to na przykład:
      • osoba na wózku inwalidzkim, 
      • osoba poruszająca się o kulach,
      • osoba o ograniczonej możliwości poruszania się,
      • osoba niewidoma lub słabowidząca,
      • osoba głucha lub słabosłysząca,
      • osoba głuchoniema,
      • osoba z niepełnosprawnościami psychicznymi,
      • osoba z niepełnosprawnościami intelektualnymi,
      • kobieta w ciąży,
      • osoba z małym dzieckiem, w tym z wózkiem dziecięcym,
      • osoba, która ma trudności z komunikowaniem się z otoczeniem,
      • osoba o nietypowym wzroście,
      • osoba z ciężkim lub nieporęcznym bagażem.
    2. Przedstawiciel ustawowy. Przedstawicielem ustawowym jest osoba, która ma prawo – bez twojej obecności, ale w twoim imieniu – załatwiać twoje sprawy, w szczególności w urzędzie. Na przykład: rodzic, opiekun, kurator, mąż, żona.
    1. Twoje imię i nazwisko.
    2. Twoje dane kontaktowe - numer telefonu, adres pocztowy, adres poczty elektronicznej (e-mail), abyśmy mogli się z Tobą skontaktować.
    3. Informację o tym, dlaczego potrzebujesz skorzystać z usługi podmiotu publicznego.
    4. Informację o tym, dlaczego jest ci trudno to zrobić.
    5. Informację  jak możemy Ci pomóc.
    1. Przygotuj wniosek na piśmie. Szczegóły co ma być podane we wniosku znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
    2. Sprawdź, czy podane informacje są poprawne.
    3. Dołącz dokumenty i informacje, które pomogą podmiotowi publicznemu załatwić twój wniosek.
    4. Złóż wniosek w podmiocie publicznym. Szczegóły znajdziesz w sekcji Gdzie i jak złożysz wniosek
    5. Możesz poprosić o potwierdzenie przez podmiot przyjęcia twojego wniosku.
  • Zawsze, jeśli chcesz skorzystać z usług urzędu, który nie jest dla ciebie dostępny.

  • Wniosek możesz:

    • przynieść osobiście do urzędu,
    • wysłać pocztą na adres:
      Opolski Urząd Wojewódzkiw w Opolu
      ul. Piastowska 14
      45-082 Opole
    • wysłać mailem na adres: dostepnosc@opole.uw.gov.pl
  • Usługa jest bezpłatna

  • Postaramy się zapewnić dostępność jak najszybciej. Mamy na to 14 dni, licząc od dnia, kiedy otrzymamy Twój wniosek.

    Jeśli będziemy potrzebować więcej czasu, jak najszybciej poinformowujemy Cię o tym. Termin ten możemy przedłużyć maksymalnie do 2 miesiący.

  • Dzięki dostępności masz możliwość samodzielnego załatwienia sprawy lub skorzystania z usługi. 

  • Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2019 poz. 1696)

Ostatnia aktualizacja: 04.05.2022 12:05

{"register":{"columns":[]}}