Jest zgoda wojewody podlaskiego na kolejny odcinek trasy Via Baltica
12.08.2019
Wojewoda podlaski Bohdan Paszkowski wydał w poniedziałek decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, która obejmuje budowę ok. 17 km drogi ekspresowej S-61 na odcinku Śniadowo-Łomża Południe. To kolejny fragment strategicznej dla naszego regionu trasy Via Baltica.
W ogłoszeniu budowy kolejnego etapu Via Baltica obok wojewody podlaskiego wzięli udział starosta łomżyński Lech Marek Szabłowski oraz Wojciech Borzuchowski - dyrektor białostockiego odziału GDKKiA
Zakres robót budowlanych obejmuje:
• budowę dwujezdniowego odcinka drogi ekspresowej S-61 od km 0+000 do km 16+998,92 (po dwa pasy ruchu w każdym kierunku),
• budowę Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP „Chomentowo Wschód” kat. II km ok. 11+500 - strona wschodnia, oraz MOP „Chomentowo Zachód” kat. III km ok.
11 +200 - strona zachodnia) wraz z infrastrukturą techniczną,
• budowę 1 węzła drogowego typu - węzeł "Śniadowo" w km ok. 1 +232,
• przebudowę odcinków istniejących dróg wojewódzkich, powiatowych oraz gminnych,
• budowę dodatkowych jezdni oraz zjazdów do istniejących działek,
• budowę ciągów pieszych oraz pieszo-rowerowych wzdłuż przebudowywanych dróg,
• budowę elementów systemu odwodnienia (rowy, przepusty, dreny),
• budowę 14 obiektów inżynierskich w tym:
11 w ciągu drogi ekspresowej (w tym 6 pełniących funkcję przejść dla zwierząt),
3 nad drogą ekspresową.
• budowę 19 zbiorników (retencyjnych i retencyjno-infiltracyjnych otwartych).
Budowa odcinka jest jednym z najważniejszych przedsięwzięć infrastrukturalnych, planowanych do realizacji na terenie województwa podlaskiego, którego głównym celem jest: poprawa społecznej, ekonomicznej i przestrzennej spójności z krajami Unii Europejskiej na poziomie lokalnym i regionalnym, zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa, poprawa warunków ruchu (przepustowość, zmniejszenie strat czasu) oraz zapewnienie komfortowego i szybkiego przejazdu wszystkim użytkownikom projektowanej drogi, zapewnienie odpowiednich parametrów nośności nawierzchni, spełniających kryteria dopuszczenia ich dla przejazdu pojazdów ciężkich, zmniejszenie uciążliwości oddziaływań na środowisko powodowanych przez ruch w zakresie hałasu, zanieczyszczenia powietrza, wód powierzchniowych innych.