W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Paszporty


UWAGA
 

Przypominamy, że o paszport można się starać we wszystkich punktach paszportowych w kraju, niezależnie od miejsca zameldowania.  Odbiór paszportu odbywa się w miejscu złożenia wniosku paszportowego.

 

Zgodnie z art. 30 ustawy o dokumentach paszportowych złożenie wniosku o wydanie dokumentu paszportowego wymaga osobistego stawiennictwa wnioskodawcy w organie paszportowym.

Wniosek o wydanie dokumentu paszportowego składa się w formie dokumentu utrwalonego w postaci elektronicznej, przy użyciu formularza utrwalonego w postaci elektronicznej wypełnianego przez organ paszportowy na podstawie danych podanych przez wnioskodawcę i danych zawartych w Rejestrze Dokumentów Paszportowych lub rejestrze Pesel, podpisanego przez wnioskodawcę za pomocą urządzenia umożliwiającego elektroniczne złożenie podpisu.

Wniosek składa się do dowolnego wojewody lub konsula.

Wniosek o wydanie paszportu lub paszportu tymczasowego osobie do 12 roku życia można złożyć przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra ds. informatyzacji na portalu gov.pl, po uwierzytelnieniu na zasadach określonych w ustawie z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2023r poz.57). W takiej sytuacji odbioru paszportu dokonuje jeden z rodziców/opiekun wraz z dzieckiem powyżej 5 roku życia, któremu został wystawiony paszport.

Organ paszportowy nie przyjmie wniosku i poinformuje o tym na piśmie w sytuacji gdy:

  • nie przedłożono fotografii spełniającej wymogi fotografii do paszportu,
  • nie przedłożono dokumentów sądowych potwierdzających uprawnienie do złożenia wniosku w imieniu osoby nieposiadającej zdolności do czynności prawnych lub posiadającej ograniczoną zdolność do czynności prawnych – w przypadku wniosku składanego przez opiekuna prawnego lub kuratora,
  • osoba, której ma być wydany dokument paszportowy, odmówiła złożenia odcisków palców, jeżeli ich złożenie jest wymagane,
  • osoba, której ma być wydany dokument paszportowy, odmówiła złożenia podpisu, jeżeli jest on wymagany.

UWAGA

informujemy, że po złożeniu wniosku o wydanie paszportu lub paszportu tymczasowego wniesiona opłata za paszport nie podlega zwrotowi, zgodnie z art. 24 ustawy o dokumentach paszportowych.

Opłatę paszportową wnosi się kartą płatniczą w Oddziale lub przelewem, ponosząc związane z tym koszty, na rachunek:

Wydział Finansów i Budżetu Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku
94101010490000392231000000
tytułem „opłaty paszportowej” za …. (podać imię i nazwisko)

 

Obsługa  osób z niepełnosprawnością ruchową

Informujemy, iż istnieje możliwość złożenia wniosku o wydanie paszportu osobom z dysfunkcjami narządów ruchu w każdą środę w godzinach od 8 do 12 w budynku  Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku przy ul. Mickiewicza 3, po wcześniejszym umówieniu wizyty  pod numerem telefonu +48 857426591.
Punkt Obsługi znajduje się na parterze, bezpośrednio przy wejściu głównym do budynku Urzędu przy ul. Mickiewicza 3 w Białymstoku.
 

Zasady obsługi klientów Oddziału paszportów Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego

W Oddziale Paszportów w Białymstoku klienci są przyjmowani według:

  • kolejności pobranych biletów w kolejkomacie, znajdującym się na parterze budynku Oddziału Paszportów w Białymstoku,

    lub
     
  • internetowej rezerwacji za pomocą strony Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego w Białymstoku – https://rezerwacje.bialystok.uw.gov.pl/.

Internetowy system rezerwacji umożliwia zarezerwowanie wizyty w okresie 30 kolejnych dni. Codziennie system odsłania do rezerwacji kolejny dzień.

Osoby zgłaszające się do Oddziału, bez wcześniejszej rezerwacji terminu będą mogły załatwić sprawę w godzinach pracy Oddziału, w czasie niezarezerwowanym przez innych klientów, pobierając bilet z kolejkomatu.

Po wyczerpaniu numerów, klienci będą obsługiwani do godziny zakończenia pracy.

W zamiejscowych stanowiskach pracy ds. paszportowych w Łomży i Suwałkach klienci są obsługiwani według kolejności zgłoszeń do punktów paszportowych.

Zasady internetowej rezerwacji wizyt w sprawie wydania dokumentu paszportowego:

W Oddziale Paszportowym wprowadzony został numerkowy system obsługi klienta. System na bieżąco monitoruje liczbę pobranych numerków i ogranicza ich wydawanie stosownie do czasu trwania przyjęcia wniosków oraz liczby oczekujących klientów, tym samym może zaprzestać ich wydawania przed końcem pracy urzędu. W związku z tym prosimy, aby nie zostawiać załatwiania sprawy na sam koniec pracy Oddziału Paszportów.

Klient zobowiązany jest do pobrania tylu numerków kolejkowych, ile wniosków paszportowych chce złożyć lub ile gotowych paszportów chce odebrać, tj. np. rodzina 4-osobowa, chcąca złożyć  4 wnioski paszportowe, powinna pobrać 4 numerki.

Każdy numer z systemu kolejkowego będzie wzywany tylko raz. Jeżeli wywołany klient nie podejdzie do odpowiedniego stanowiska, pobrany przez niego numer zostanie zamknięty. Należy wówczas pobrać nowy numer z systemu kolejkowego.

Rejestracja internetowa kolejki na złożenie wniosku paszportowego jest dostępna pod adresem: http://rezerwacje.bialystok.uw.gov.pl/?branch=155.

Podgląd stanu kolejki - TUTAJ

Podstawowe informacje dotyczące wydawania paszportów znajdują się pod adresem: https://puw.bip.gov.pl/paszporty/uzyskanie-paszportu.html.

Materiały

Zasady wydawania paszportów
nowa​_ustawa​_paszp​_2022​_wersja​_03​_23-1.doc 0.11MB
Klauzula RDP
klauzula​_RDP.doc 0.09MB
{"register":{"columns":[]}}