W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Nabycie mienia państwowego na wniosek

Rodzaj sprawy: Wydawanie decyzji w sprawie nieodpłatnego przekazania  nieruchomości Skarbu Państwa gminom

Podstawa prawna: art. 5 ust. 4 (na wniosek złożony przez gminy) ustawy z dnia 10 maja 1990 r. – Przepisy wprowadzające ustawę o  samorządzie terytorialnym i ustawę o pracownikach samorządowych.

Wymagane dokumenty:

  1.  wniosek o wydanie decyzji ze wskazaniem podstawy prawnej, zawierający dane geodezyjne dotyczące komunalizowanej nieruchomości i uzasadnienie nabycia wnioskowanej nieruchomości 
  2.  dokumenty potwierdzające stan prawny nieruchomości na dzień 27 maja 1990 r. tj. dzień wejścia w życie cyt. wyżej ustawy z dnia 10 maja 1990 r. oraz na dzień złożenia wniosku (pełny odpis z księgi wieczystej potwierdzający stan prawny nieruchomości na dzień 27 maja 1990 r. lub inne dokumenty potwierdzające stan prawny np. postanowienie sądu o zasiedzeniu nieruchomości przez Skarb Państwa, postanowienie o nabyciu spadku)
  3. Uchwała Rady Gminy o przejęciu nieruchomości do zasobu gminnego
  4. aktualny wypis i wyrys z ewidencji gruntów
  5.  w przypadku nieruchomości zajętych pod drogi publiczne informacja o kategorii drogi (wg. stanu na dzień 27 maja 1990 r. i aktualnie)
  6. dokumentu potwierdzającego, że nieruchomość, o którą wnioskuje gmina jest ściśle i aktualnie związana z jej zadaniami
  7. przeznaczenie w planie zagospodarowania przestrzennego

Opłaty:  bez opłat

Termin załatwienia sprawy: miesiąc od dnia wpływu wniosku do urzędu

Odwołania: Krajowa Komisja Uwłaszczeniowa w Warszawie (w ciągu 14 dni od daty wydania decyzji za pośrednictwem Wojewody Pomorskiego)

Miejsce załatwienia sprawy: Wszelkie dokumenty i wnioski należy składać w Kancelarii Ogólnej lub w sekretariacie Wydziału Nieruchomości i Skarbu Państwa PUW przy ul. Okopowej 21/27 w Gdańsku, pokój 450 (IV piętro). Informacje o prowadzonych sprawach uzyskać można bezpośrednio u osoby prowadzącej sprawę lub telefonicznie ( nr telefonów: kierownik  58 30 77-664 , pracownicy:  30 77 624, 30 77 169, 30 77 333 i 30 77 260), w godzinach pracy urzędu od poniedziałku do piątku od 7.45 do 15.45.

Delegatura Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego w Słupsku, 76-200 Słupsk, ul. Jana Pawła II 1 w godzinach 7.45 do 15.45
1/ Kancelaria Ogólna , pokój 340 /III piętro/
2/ Sekretariat Oddziału Zamiejscowego Wydziału Nieruchomości i Skarbu Państwa, pokój 424 /IV piętro/, nr tel. 59 84 11 067.
3/ Osoba prowadząca sprawę,

Formularze, wnioski do pobrania: brak

{"register":{"columns":[]}}