Cyfrowa Gmina
29.10.2021
W okresie pandemii samorządy stanęły wobec wyzwania sprawnej obsługi potrzeb mieszkańców z wykorzystaniem technologii cyfrowych. Nie dla wszystkich urzędów okazało się to proste – często były to braki sprzętu czy cyfrowe umiejętności pracowników.
18 października 2021 r. ruszył nabór wniosków w ramach rządowego programu „Cyfrowa Gmina”. Jest on skierowany do wszystkich gmin, a jego celem jest podniesienie cyfrowych kompetencji gmin.
Gminy mogą otrzymać dofinansowanie do 100% wydatków kwalifikowanych, a udział w programie nie wymaga zapewnienia wkładu własnego. Minimalna wysokość grantu dla jednej gminy wynosić będzie 100 000 zł, natomiast maksymalna to 2 000 000 zł.
Dofinansowanie będzie można otrzymać na zadania związane z:
- cyfryzacją urzędów JST i jednostek im podległych oraz nadzorowanych poprzez nabycie sprzętu IT i oprogramowania, licencji niezbędnych do realizacji e-usług, pracy i edukacji zdalnej,
- edukację cyfrową dla JST w zakresie obsługi nabytego sprzętu oraz oprogramowania
i licencji, - analizą stanu cyberbezpieczeństwa JST, a także zapewnieniem cyberbezpieczeństwa samorządowych systemów informatycznych.
Nabór wniosków podzielony jest na 3 rundy, każda gmina będzie miała wyznaczoną dla siebie rundę. Wniosek o przyznanie grantu należy wypełnić za pomocą Generatora Wniosków Grantowych. Więcej szczegółowych informacji na temat programu ,,Cyfrowa Gmina” znajdą Państwo pod adresem https://www.gov.pl/web/cppc/cyfrowa-gmina.