W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Informacje - Aktualności - Komunikaty

Rejestr Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą prowadzony jest w systemie teleinformatycznym i jest dostępny na stronie: www.rpwdl.csioz.gov.pl

Zgodnie z ustawą o działalności leczniczej podmiotami wykonującymi działalność leczniczą są podmioty lecznicze oraz praktyki zawodowe.

Organem prowadzącym rejestr w odniesieniu do podmiotów leczniczych jest wojewoda właściwy dla siedziby albo miejsca zamieszkania podmiotu leczniczego.

 

KOMUNIKAT

Na wniosek Krajowej Izby Diagnostów Laboratoryjnych informujemy, że samorząd diagnostów laboratoryjnych zwraca się z prośbą do diagnostów o uwzględnianie w nazewnictwie noworejestrowanych przedsiębiorstw określenia „medyczne laboratorium diagnostyczne”. Zdaniem Krajowej Izby określenie podmiotu jako „medycznego laboratorium diagnostycznego” wpływa korzystnie na społeczne postrzeganie zawodu oraz podkreśla medyczny aspekt czynności diagnostycznych wykonywanych w medycznym laboratorium diagnostycznym.

KOMUNIKAT

Wszelkie zmiany danych objętych rejestrem na mocy art. 107 ust. 1 ustawy
o działalności leczniczej winny być składane w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmiany. W przypadku niezgłoszenia zmiany danych objętych rejestrem w terminie
 14 dni od dnia ich powstania, organ rejestrowy może, w drodze decyzji administracyjnej, nałożyć na podmiot wykonujący działalność leczniczą karę pieniężną (art. 107 ust. 2 ww. ustawy).

KOMUNIKAT

Zgodnie z § 18 ust. 1 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 29 września 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu danych objętych wpisem do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą oraz szczegółowego trybu postępowania w sprawach dokonywania wpisów, zmian w rejestrze oraz wykreśleń z tego rejestru, od 1 kwietnia 2013 r. wnioski o wpis do rejestru, zmianę wpisu do rejestru i wykreślenie z rejestru należy składać wyłącznie w postaci elektronicznej, z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego.

KOMUNIKAT

w sprawie Rejestru Krajowych Świadczeniodawców Leczniczych

W związku z pytaniami kierowanymi do organów rejestrowych w sprawie korespondencji zawierającej prośbę o uregulowanie opłaty rejestracyjnej
w Rejestrze Krajowych Świadczeniodawców Leczniczych uprzejmie informujemy, że podmiot o nazwie: Rejestr Krajowych Świadczeniodawców Leczniczych jest spółką prawa handlowego i nie jest w żaden sposób związany z Rejestrem Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą.

 

BADANIE STOPNIA INFORMATYZACJI PODMIOTÓW WYKONUJĄCYCH DZIAŁALNOŚĆ LECZNICZĄ

I edycja - Badanie stopnia informatyzacji podmiotów wykonujących działalność leczniczą

Istotnym elementem w planowaniu rozwoju cyfryzacji ochrony zdrowia jest uwzględnienie potrzeb i możliwości pomiotów. Dlatego Centrum e-Zdrowia we współpracy z Ministerstwem Zdrowia realizuje w chwili obecnej kolejną, VI edycję „Badania stopnia informatyzacji podmiotów wykonujących działalność leczniczą”.

W ramach Badania do podmiotów zarejestrowanych w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą w dniu 25 maja br. Centrum e-Zdrowia wysłało link do formularza ankietowego, składającego się z 44 pytań dotyczących przede wszystkim obszaru informatyzacji.

Podmioty wykonujące działalność leczniczą, które w dniu 25 maja br. na swoje skrzynki e-mail podane w Rejestrze Podmiotów Wykonujących Działalność Leczniczą (RPWDL) otrzymały link do formularza ankietowego, uprzejmie prosimy o jego wypełnienie.

Link do formularza ankietowego na adresy e-mail podane w ww. Rejestrze został ponownie przekazany w dniu 2 czerwca br.

Czas na przesłanie wypełnionych ankiet upływa 15.06.2022r.

Głównym celem badania jest pozyskanie informacji o przygotowaniu podmiotów do prowadzenia elektronicznej dokumentacji medycznej (EDM), a tym samym wypełnienia obowiązków określonych w ustawie z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (Dz.U. z 2021 r., poz. 666, z późn.zm.) oraz rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 8 maja 2018 r. w sprawie rodzajów elektronicznej dokumentacji medycznej (Dz.U. z 2021 r., poz. 1153, z późn. zm.).

Jednocześnie badanie pozwoli na zebranie danych na temat dotyczących wykorzystania w  działalności przez podmioty nowoczesnych technologii (takich jak: sztuczna inteligencja i telemedycyna), a także planów rozwojowych z tym związanych. Badanie posłuży także poznaniu oczekiwań związanych z rozwojem cyfryzacji ochrony zdrowia i wdrażaniem kolejnych rozwiązań w tym obszarze.

Wyniki badania stanowić będą cenne źródło informacji nie tylko na temat obecnego stanu informatyzacji podmiotów, ale również pozwolą na zwiększenie efektywności planowania i wdrażania nowych rozwiązań związanych z e-zdrowiem.

Pytania dotyczące badania można kierować na adres mailowy: ankieta_cez@cez.gov.pl lub na infolinię: tel. 19 239

Zdjęcia (1)

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
21.10.2019 12:00 Urszula Kalinowska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Zdrowia
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Informacje - Aktualności - Komunikaty 3.0 10.06.2022 09:43 Urszula Kalinowska
Informacje - Aktualności - Komunikaty 2.0 10.06.2022 09:40 Urszula Kalinowska
Informacje - Aktualności - Komunikaty 1.0 21.10.2019 12:00 Urszula Kalinowska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}