Urząd Wojewódzki wesprze Komendę Wojewódzką Państwowej Straży Pożarnej we wdrożeniu EZD
15.12.2021
Dziś w Urzędzie Wojewódzkim odbyło się podpisanie porozumienia pomiędzy Wojewodą Warmińsko-Mazurskim Arturem Chojeckim a Warmińsko-Mazurskim Komendantem Wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej nadbryg. Tomaszem Komoszyńskim dotyczącego współpracy w zakresie wdrożenia, utrzymania i rozwoju Systemu Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją.
To dużo sprawniejsze działania, dużo bardziej wydajne i jednocześnie bezpieczne, bo pozwala w pełni kontrolować to, jak dokumenty są kierowane, jak są przetwarzane i realizowane w postaci chociażby wydawanych decyzji administracyjnych - powiedział Wojewoda.
EZD to skrót od Elektronicznego Zarządzania Dokumentacją. Z pomocą szczegółowego wyjaśnienia pojęcia przychodzą zapisy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych. Zgodnie z zapisami § 2. pkt 13): System EZD to system teleinformatyczny do elektronicznego zarządzania dokumentacją umożliwiający wykonywanie w nim czynności kancelaryjnych, dokumentowanie przebiegu załatwiania spraw oraz gromadzenie i tworzenie dokumentów elektronicznych. EZD to system autorstwa Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego.