W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Modernizacja linii kolejowej w województwie

21.08.2024

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowują linię kolejową Ełk – Giżycko – Korsze. Podczas wtorkowego spotkania (20.08), w którym brał udział Wojewoda Warmińsko-Mazurski Radosław Król, omówiono kluczowe aspekty projektu elektryfikacji linii kolejowej nr 38 na odcinku Giżycko – Korsze. Cały projekt zakłada modernizację ok. 100-kilometrowej trasy.

Wojewoda Warmińsko-Mazurski Radosław Król podczas spotkania poświęconego powstaniu nowej linii kolejowej Ełk – Giżycko – Korsze - 20.08.2024 r.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały z konsorcjum firm Budimex S.A. oraz Victor Energy Sp. z o.o. umowę na zaprojektowanie i budowę nowych podstacji na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Giżycko – Korsze wraz z elektryfikacją”. Wartość kontraktu to 233 mln zł netto. Prace zostaną zrealizowane dzięki środkom z Krajowego Programu Odbudowy. Realizacja projektu została zaplanowana do I kw. 2026 roku.

Wartość zadania, które realizuje firma Aldesa na odcinku Ełk – Giżycko to 649 mln zł netto. Dofinansowanie unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wynosi 499 mln zł. Wartość prac, które realizuje firma Torpol na odcinku Giżycko – Korsze to 876 mln zł netto i zostaną przeprowadzone dzięki środkom z Krajowego Programu Odbudowy.

Inwestycja ma zapewnić szybszą i sprawniejszą podróż, dzięki elektryfikacji linii, która jest jednym z istotnych elementów modernizacji. Nie będzie konieczności zmiany lokomotywy z elektrycznej na spalinową, co przełoży się na krótszy czas przejazdu. Podróżni zyskają 14 stacji i przystanków, a perony zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Inwestycja zakłada także wymianę torów oraz urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Większy poziom bezpieczeństwa ma zapewnić także przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych oraz obiektów inżynieryjnych (m.in. mostów i wiaduktów).

 

Ten projekt to krok w stronę modernizacji infrastruktury transportowej Warmii i Mazur. Dodatkowo zabiegamy o zwiększenie prędkości maksymalnej pociągów, co umożliwi obsługę większej liczby połączeń do miasta - jestem przekonany, że dzięki wspólnym działaniom osiągniemy postawiony cel.

– powiedział po spotkaniu wojewoda.

{"register":{"columns":[]}}