Ograniczenia w funkcjonowaniu Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego
19.03.2020
Informujemy, że Wojewoda Warmińsko-Mazurski na podstawie § 8 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego (Dz. U. poz. 433) wprowadził:
od dnia 19 marca 2020 r. (czwartek) do odwołania ograniczenia w funkcjonowaniu Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie oraz Delegatur w Elblagu i Ełku polegające na wykonywaniu wyłącznie zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom oraz określonych zadań wyłączających bezpośrednią obsługę interesantów w zakresie wskazanym poniżej:
- Urząd nie przyjmuje klientów (z wyłączeniem sytuacji nadzwyczajnych, które należy uzgodnić telefonicznie); wszystkie wizyty umówione do tej pory telefonicznie, poprzez rezerwację internetową, bezpośrednio przez pracowników Urzędu, a także wezwania do osobistego stawienia się w Urzędzie, zostają anulowane.
- Pracownicy Urzędu pracują w dotychczasowych godzinach pracy Urzędu bez zmian.
- Obywatele we wszystkich sprawach prowadzonych przez Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie mogą kontaktować się z pracownikami Urzędu wyłącznie telefonicznie i mailowo lub przesyłać korespondencję pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem platformy ePUAP www.epuap.gov.pl, adres skrytki /WMURZADWOJ/skrytka, poprzez platformę e-Obywatel https://obywatel.gov.pl/ ePUAP, z uwzględnieniem zakresu podanego w informacjach szczegółowych podanych poniżej.
- Kontakt osobisty z pracownikami poszczególnych wydziałów urzędu będzie możliwy w szczególnie uzasadnionych przypadkach, wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym lub mailowym.
- Zawieszona zostaje możliwość osobistego składania skarg i wniosków.
-
Przy wejściu od strony ul. Piłsudskiego w Olsztynie, na parterze w holu głównym w Delegaturze Urzędu Wojewódzkiego w Elblągu oraz przy wejściu głównym w Delegaturze Urzędu Wojewódzkiego w Ełku ustawione są skrzynki nadawcze na składanie dokumentów.
- Informacje będą aktualizowane na bieżąco i dostępne na stronie internetowej Urzędu, a także wywieszone w siedzibie Urzędu.
- Adres do wysyłki pocztą:
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
10-575 Olsztyn
Informacje szczegółowe
OBSŁUGA CUDZOZIEMCÓW I ZEZWOLENIA NA PRACĘ - Oddział Legalizacji Pobytu Cudzoziemców
- Zawieszone zostaje funkcjonowanie punktu przyjęć wniosków w sprawach cudzoziemców oraz punktu informacyjnego w sprawach cudzoziemców;
- Zawieszona zostaje możliwość dokonania rezerwacji internetowej wizyty;
- Odwołane zostają wszystkie zaplanowane wizyty w celu złożenia wniosku, uzupełnienia dokumentów, uzupełnienia odcisków palców, odbioru dokumentów, przeglądania akt postępowań administracyjnych oraz przesłuchania stron i świadków. O nowych terminach wizyt będziemy informowali telefonicznie, listownie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej;
- Zalecamy kontakt za pośrednictwem operatorów pocztowych, poczty elektronicznej oraz infolinii Oddziału;
- Wnioski o pobyt czasowy, stały i pobyt rezydenta długoterminowego UE, przedłużenie wizy lub ruchu bezwizowego należy nadać za pośrednictwem operatora Poczta Polska S.A. najpóźniej ostatniego dnia legalnego pobytu i czekać na wezwanie z urzędu;
- Wnioski oraz uzupełnienia dokumentów można również zostawić w godzinach 7:30-15:30
w specjalnie przygotowanej skrzynce nadawczej znajdującej się przy wejściu do siedziby Urzędu od strony Al. Piłsudskiego; - Informacja telefoniczna czynna w dni robocze od godziny 8.00 do 15.00 pod numerem telefonu 89 523 26 12,
- W przypadku braku możliwości uzyskania połączenia telefonicznego prosimy o kontakt drogą elektroniczną na adres: awilkows@uw.olsztyn.pl .
SPRAWY PASZPORTOWE – Oddział Paszportów
- Zawieszona zostaje możliwość dokonania rezerwacji wizyty on-line;
- Wcześniej umówione wizyty zostały anulowane;
- Zawieszone zostają wizyty w sprawie złożenia wniosku na dokument paszportowy;
- Zawieszone zostają wizyty klientów w sprawie odbioru paszportu.
Do Państwa dyspozycji pozostają telefony aktywne od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00
Olsztyn 89 523 23 68
89 523 23 64
516 249 984
Elbląg 55 237 45 50
Ełk 87 610 99 27
Bartoszyce 89 761 00 12
Giżycko 798 619 094
Kętrzyn 89 751 17 17
oraz całodobowa infolinia 89 519 09 24
Pytania i wątpliwości można zgłaszać również na adres e-mail: sekrso@uw.olsztyn.pl
SPRAWY OBYWATELSTWA POLSKIEGO
- Zawieszona zostaje możliwość osobistego złożenia dokumentów w sprawach obywatelstwa polskiego
- Klienci uzupełniający złożony wniosek w sprawie obywatelstwa polskiego proszeni są o przesłanie dokumentów za pośrednictwem operatora pocztowego lub złożenie ich w godzinach 7:30-15:30 w specjalnie przygotowanej skrzynce nadawczej znajdującej się przy wejściu do siedziby Urzędu od strony Al. Piłsudskiego.
- Informacja telefoniczna w dni robocze od godziny 8:00 do 15.00 pod numerami telefonu:
- 896232344
- 895232714
- w przypadku braku możliwości uzyskania połączenia telefonicznego prosimy o kontakt drogą elektroniczną na adres: sekrso@uw.olsztyn.pl
KOORDYNACJA ŚWIADCZEŃ
- Nie będzie możliwości odbycia spotkania z pracownikami Wydziału w sprawach związanych ze złożonymi wnioskami;
- Prosimy o załatwienia spraw w formie elektronicznej, telefonicznej, drogą pocztową lub poprzez e-PUAP.
Prosimy o kontakt:
1. telefonicznie pod numerami:
89 52 32 203
89 52 32 599
2. mailowo na adres:
3. przez elektroniczną skrzynkę podawczą (ESP) na platformie ePUAP /WMURZADWOJ/SkrytkaESP
Wszystkie dokumenty będące uzupełnieniem do złożonych wniosków prosimy wysyłać pocztą
ORZEKANIE O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
- Zaplanowane posiedzenia składów orzekających odbędą się w terminach wskazanych w zawiadomieniach, ale z wyłączeniem bezpośredniego badania i wywiadu osoby ubiegającej się o wydanie orzeczenia, czyli rozstrzygnięcie zostanie podjęte przez skład orzekający na podstawie akt sprawy (w tzw. trybie zaocznym);
- Jednocześnie organ informuje, iż istnieje możliwość wystąpienia do Wojewódzkiego Zespołu do spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Województwie Warmińsko-Mazurskim z wnioskiem o zawieszenie postępowania.
Prośbę o zawieszenie postępowania należy wnieść do WZON listownie.
Kontakt telefoniczny do Wojewódzkiego Zespołu:
Elbląg – 55 2327426
Olsztyn – 89 5426573
Ełk – 87 6213677
WYKAZ TELEFONÓW I ADRESÓW MAILOWYCH:
- Biuro Wojewody, tel. 89 5232260, 89 5232410, sekrbw@uw.olsztyn.pl;
- Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, tel. 89 5232494, skrzk@uw.olsztyn.pl;
- Wydział Finansów i Kontroli, tel. 89 5232632, sekrfk@uw.olsztyn.pl;
- Wydział Infrastruktury i Nieruchomości, tel. 89 5232561, sekrrr@uw.olsztyn.pl;
- Wydział Prawny i Nadzoru, tel. 89 5232257, sekrpn@.uw.olsztyn.pl;
- Wydział Koordynacji Systemów Zabezpieczenia Społecznego, tel. 89 5232203, koordynacjasrw@uw.olsztyn.pl, sekrks@uw.olsztyn.pl, anna.slowinska@uw.olsztyn.pl;
- Wydział Polityki Społecznej, tel. 89 5232259, sekrps@uw.olsztyn.pl;
- Wydział Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców, tel. 89 5232362, sekrso@uw.olsztyn.pl;
- Wydział Zdrowia, tel. 89 5232643, sekrwz@uw.olsztyn.pl;
- Wydział Organizacji i Kadr, tel. 89 5232746, sekrok@uw.olsztyn.pl;
- Wydział Obsługi Urzędu, tel 89 5232400, sekrwo@uw.olsztyn.pl;
- Zespół Audytu Wewnętrznego, tel. 89 5232786, sekrbw@uw.olsztyn.pl;
- Zespół do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych, tel.89 5232747, sekrok@uw.olsztyn.pl;
- Inspektor Ochrony Danych, 89 5232791, iod@uw.olsztyn.pl;
- Wojewódzka Inspekcja Geodezyjna i Kartograficzna, tel. 89 5232418, 89 5232592 sekrrr@uw.olsztyn.pl;
- Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Województwie Warmińsko-Mazurskim, tel. Elbląg – 55 2327426, Olsztyn – 89 5426573, Ełk – 87 6213677;
- Wydział Zarządzania Delegaturą Urzędu w Elblągu, tel. 55 2337001, kancelb@uw.olsztyn.pl.
Wydział Polityki Społecznej
POLITYKA SPOŁECZNA
telefonicznie pod numerem: - 89 52 32 259
mailowo na adres: sekrps@uw.olsztyn.pl
przez elektroniczną skrzynkę podawczą (ESP) na platformie ePUAP /WMURZADWOJ/SkrytkaESP
W zakresie spraw niżej wymienionych:
- dotyczących finansowania zadań z obszaru polityki społecznej, w tym m.in.:
- Programów Rządowych Senior+, Maluch+ - pod nr telefonu: 89 523 26 86, 89 523 22 20,
- Opieka 75+, DPS-y, Pomoc Państwa w zakresie dożywiania, 500+ oraz 300+ i inne – pod nr telefonów: 89 523 22 49, 89 523 23 38,
- Programy w ramach Funduszu Solidarnościowego oraz sprawy dotyczące cmentarzy wojennych - pod nr telefonów: 89 523 26 49, 89 523 25 43,
- dotyczącym świadczeń wychowawczych, świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów oraz pomocy osobom uprawnionym do alimentów, zadań dotyczących przeciwdziałania przemocy w rodzinie, działań w zakresie zapobiegania handlowi ludźmi oraz wsparcia udzielanego ofiarom handlu ludźmi, przyjmowaniem skarg z zakresu pomocy społecznej, prowadzeniem rejestrów, pod nr telefonu - 89 523 26 34
- w zakresie zadań polityki rynku pracy - postępowania administracyjne, skargi na działalność urzędów pracy, kontrole działalności urzędów pracy, zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych oraz zatrudnienia socjalnego - tj. ZPCH, ZAZ, organizatorów turnusów rehabilitacyjnych oraz ośrodków turnusowych oraz CIS i KIS - pod nr telefonu - 89 523 24 73
- w sprawie wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie placówek zapewniających całodobową opiekę dla osób niepełnosprawnych, przewlekle chorych lub osób w podeszłym wieku oraz domów pomocy społecznej - pod nr telefonu - 89 523 25 25
- w zakresie zadań związanych ze wspieraniem rodziny i systemem pieczy zastępczej - pod nr telefonu - 89 523 26 25
- Pierwsza publikacja:
- 23.03.2020 11:51 Urszula Kalinowska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Biuro Wojewody
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Ograniczenia w funkcjonowaniu Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego | 1.0 | 23.03.2020 11:51 Urszula Kalinowska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP