W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Ograniczenia w funkcjonowaniu Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego

19.03.2020

Informujemy, że Wojewoda Warmińsko-Mazurski na podstawie § 8 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia epidemicznego (Dz. U. poz. 433) wprowadził:

ograniczenia w funkcjonowaniu Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie

od dnia 19 marca 2020 r. (czwartek) do odwołania ograniczenia w funkcjonowaniu Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie oraz Delegatur w Elblagu i Ełku polegające na wykonywaniu wyłącznie zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom oraz określonych zadań wyłączających bezpośrednią obsługę interesantów w zakresie wskazanym poniżej:

  1. Urząd nie przyjmuje klientów (z wyłączeniem sytuacji nadzwyczajnych, które należy uzgodnić telefonicznie); wszystkie wizyty umówione do tej pory telefonicznie, poprzez rezerwację internetową, bezpośrednio przez pracowników Urzędu, a także wezwania do osobistego stawienia się w Urzędzie, zostają anulowane.
  2. Pracownicy Urzędu pracują w dotychczasowych godzinach pracy Urzędu bez zmian.
  3. Obywatele we wszystkich sprawach prowadzonych przez Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie mogą kontaktować się z pracownikami Urzędu wyłącznie telefonicznie i mailowo lub przesyłać korespondencję pocztą tradycyjną lub za pośrednictwem platformy ePUAP www.epuap.gov.pl, adres skrytki /WMURZADWOJ/skrytka, poprzez platformę e-Obywatel https://obywatel.gov.pl/ ePUAP, z uwzględnieniem zakresu podanego w informacjach szczegółowych podanych poniżej.
  4. Kontakt osobisty z pracownikami poszczególnych wydziałów urzędu będzie możliwy w szczególnie uzasadnionych przypadkach, wyłącznie po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym lub mailowym.
  5. Zawieszona zostaje możliwość osobistego składania skarg i wniosków.
  6. Przy wejściu od strony ul. Piłsudskiego w Olsztynie, na parterze w holu głównym w Delegaturze Urzędu Wojewódzkiego w Elblągu oraz przy wejściu głównym w Delegaturze Urzędu Wojewódzkiego w Ełku ustawione są skrzynki nadawcze na składanie dokumentów.

  7. Informacje będą aktualizowane na bieżąco i dostępne na stronie internetowej Urzędu, a także wywieszone w siedzibie Urzędu.
  8. Adres do wysyłki pocztą:

Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie

Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9

10-575 Olsztyn

 

Informacje szczegółowe

OBSŁUGA CUDZOZIEMCÓW I ZEZWOLENIA NA PRACĘ - Oddział Legalizacji Pobytu Cudzoziemców
  1. Zawieszone zostaje funkcjonowanie punktu przyjęć wniosków w sprawach cudzoziemców oraz punktu informacyjnego w sprawach cudzoziemców;
  2. Zawieszona zostaje możliwość dokonania rezerwacji internetowej wizyty;
  3. Odwołane zostają wszystkie zaplanowane wizyty w celu złożenia wniosku, uzupełnienia dokumentów, uzupełnienia odcisków palców, odbioru dokumentów, przeglądania akt postępowań administracyjnych oraz przesłuchania stron i świadków. O nowych terminach wizyt będziemy informowali telefonicznie, listownie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej;
  4. Zalecamy kontakt za pośrednictwem operatorów pocztowych, poczty elektronicznej oraz infolinii Oddziału;
  5. Wnioski o pobyt czasowy, stały i pobyt rezydenta długoterminowego UE, przedłużenie wizy lub ruchu bezwizowego należy nadać za pośrednictwem operatora Poczta Polska S.A. najpóźniej ostatniego dnia legalnego pobytu i czekać na wezwanie z urzędu;
  6. Wnioski oraz uzupełnienia dokumentów można również zostawić w godzinach 7:30-15:30
    w specjalnie przygotowanej skrzynce nadawczej znajdującej się przy wejściu do siedziby Urzędu od strony Al. Piłsudskiego;  
  7. Informacja telefoniczna czynna w dni robocze od godziny 8.00 do 15.00 pod numerem telefonu 89 523 26 12,
  8. W przypadku braku możliwości uzyskania połączenia telefonicznego prosimy o kontakt drogą elektroniczną na adres: awilkows@uw.olsztyn.pl .
SPRAWY PASZPORTOWE – Oddział Paszportów
  1. Zawieszona zostaje możliwość dokonania rezerwacji wizyty on-line;
  2. Wcześniej umówione wizyty zostały anulowane;
  3. Zawieszone zostają wizyty w sprawie złożenia wniosku na dokument paszportowy;
  4. Zawieszone zostają wizyty klientów w sprawie odbioru paszportu.

Do Państwa dyspozycji pozostają telefony aktywne od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-15:00

Olsztyn                 89 523 23 68  

                             89 523 23 64

                             516 249 984

 

Elbląg                   55 237 45 50

 

Ełk                        87 610 99 27

 

Bartoszyce            89 761 00 12

 

Giżycko                798 619 094

 

Kętrzyn                89 751 17 17

 

oraz całodobowa infolinia  89 519 09 24

Pytania i wątpliwości można zgłaszać również na adres e-mail: sekrso@uw.olsztyn.pl

SPRAWY OBYWATELSTWA POLSKIEGO 
  1. Zawieszona zostaje możliwość osobistego złożenia dokumentów w sprawach  obywatelstwa polskiego
  2. Klienci uzupełniający złożony wniosek w sprawie obywatelstwa polskiego proszeni są o przesłanie dokumentów za pośrednictwem operatora pocztowego lub złożenie ich w godzinach 7:30-15:30 w specjalnie przygotowanej skrzynce nadawczej znajdującej się przy wejściu do siedziby Urzędu od strony Al. Piłsudskiego.
  3. Informacja telefoniczna w dni robocze od godziny 8:00 do 15.00 pod numerami telefonu:

- 896232344

- 895232714

  1. w przypadku braku możliwości uzyskania połączenia telefonicznego prosimy o kontakt drogą elektroniczną na adres: sekrso@uw.olsztyn.pl
KOORDYNACJA ŚWIADCZEŃ
  1. Nie będzie możliwości odbycia spotkania z pracownikami Wydziału w sprawach związanych ze złożonymi wnioskami;
  2. Prosimy o załatwienia spraw w formie elektronicznej, telefonicznej, drogą pocztową lub poprzez e-PUAP.

 

Prosimy o kontakt:

1.   telefonicznie pod numerami:

89 52 32 203

89 52 32 599

2.   mailowo na adres:

koordynacjasrw@uw.olsztyn.pl

sekrks@uw.olsztyn.pl

anna.slowinska@uw.olsztyn.pl

3.   przez elektroniczną skrzynkę podawczą (ESP) na platformie ePUAP /WMURZADWOJ/SkrytkaESP

Wszystkie dokumenty będące uzupełnieniem do złożonych wniosków prosimy wysyłać pocztą

ORZEKANIE O NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI
  1. Zaplanowane posiedzenia składów orzekających odbędą się w terminach wskazanych w zawiadomieniach, ale z wyłączeniem bezpośredniego badania i wywiadu osoby ubiegającej się o wydanie orzeczenia, czyli rozstrzygnięcie zostanie podjęte przez skład orzekający na podstawie akt sprawy (w tzw. trybie zaocznym);
  2. Jednocześnie organ informuje, iż istnieje możliwość wystąpienia do Wojewódzkiego Zespołu do spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Województwie Warmińsko-Mazurskim z wnioskiem o zawieszenie postępowania.

Prośbę o zawieszenie postępowania należy wnieść do WZON listownie.

Kontakt telefoniczny do Wojewódzkiego Zespołu:

Elbląg – 55 2327426

Olsztyn – 89 5426573

Ełk – 87 6213677

WYKAZ TELEFONÓW I ADRESÓW MAILOWYCH:
Wydział Polityki Społecznej

POLITYKA SPOŁECZNA

telefonicznie pod numerem:  - 89 52 32 259

mailowo na adres: sekrps@uw.olsztyn.pl

 przez elektroniczną skrzynkę podawczą (ESP) na platformie ePUAP /WMURZADWOJ/SkrytkaESP

W zakresie spraw niżej wymienionych:

  • dotyczących finansowania zadań z obszaru polityki społecznej, w tym m.in.:
  1. Programów Rządowych Senior+, Maluch+ - pod nr telefonu: 89 523 26 86, 89 523 22 20,
  2. Opieka 75+, DPS-y, Pomoc Państwa w zakresie dożywiania, 500+ oraz 300+ i inne – pod nr telefonów:  89 523 22 49, 89 523 23 38,
  3. Programy w ramach Funduszu Solidarnościowego oraz sprawy dotyczące cmentarzy wojennych - pod nr telefonów: 89 523 26 49, 89 523 25 43,
  • dotyczącym świadczeń wychowawczych, świadczeń rodzinnych, zasiłków dla opiekunów oraz pomocy osobom uprawnionym do alimentów, zadań dotyczących przeciwdziałania przemocy w rodzinie, działań w zakresie zapobiegania handlowi ludźmi oraz wsparcia udzielanego ofiarom handlu ludźmi, przyjmowaniem skarg z zakresu pomocy społecznej, prowadzeniem rejestrów, pod nr telefonu - 89 523 26 34

 

  • w zakresie zadań polityki rynku pracy - postępowania administracyjne, skargi na działalność urzędów pracy, kontrole działalności urzędów pracy, zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych oraz zatrudnienia socjalnego - tj. ZPCH, ZAZ, organizatorów turnusów rehabilitacyjnych oraz ośrodków turnusowych oraz CIS i KIS - pod nr telefonu - 89 523 24 73

 

  • w sprawie wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie placówek zapewniających całodobową opiekę dla osób niepełnosprawnych, przewlekle chorych lub osób w podeszłym wieku oraz domów pomocy społecznej - pod nr telefonu - 89 523 25 25

 

 

  • w zakresie zadań związanych ze wspieraniem rodziny i systemem pieczy zastępczej - pod nr telefonu  - 89 523 26 25

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
23.03.2020 11:51 Urszula Kalinowska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Biuro Wojewody
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Ograniczenia w funkcjonowaniu Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego 1.0 23.03.2020 11:51 Urszula Kalinowska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}