W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Rozwój infrastruktury w województwie warmińsko-mazurskim

18.06.2020

17 czerwca 2020 r. minister infrastruktury Andrzej Adamczyk wizytował inwestycje drogowe i kolejowe realizowane w województwie warmińsko-mazurskim. Podczas wizyty m.in. w Węgorzewie, Ełku i Piszu mówił o walce z wykluczeniem komunikacyjnym mieszkańców tego regionu.

Rozwój infrastruktury w województwie warmińsko-mazurskim
- Województwo warmińsko-mazurskie przez wiele lat cierpiało z powodu nieodpowiedzialnej polityki transportowej. Wykluczenie komunikacyjne rosło, a ludziom żyło się coraz trudniej. Zmieniamy to. W tym województwie szczególnie dobrze widać, że rządowe programy przyczyniają się do poprawy jakości infrastruktury lokalnej w każdym zakątku naszego kraju – powiedział minister infrastruktury A. Adamczyk. 

Województwo warmińsko-mazurskie korzysta z FDS

W Węgorzewie minister A. Adamczyk  wizytował budowę długo wyczekiwanej drogi samorządowej. Tylko w tym roku dzięki wsparciu rządu województwo warmińsko-mazurskie zmodernizuje i zbuduje ponad 270 km dróg lokalnych.  W ramach Funduszu Dróg Samorządowych w 2020 r. dla tego województwa przeznaczono dofinansowanie w wysokości ponad 178 mln zł, w tym na zadania powiatowe ponad 88 mln zł i gminne 90,49 mln zł. W województwie warmińsko-mazurskim dofinansowaniem tym objęto 151 zadań, w tym 48 powiatowych i 103 gminne. W tym roku powiaty węgorzewski i Węgorzewo otrzymały dofinansowanie na przebudowę drogi  od skrzyżowania z DK nr 63 w Perłach do miejscowości Biedaszki w wysokości 1,5 mln zł, drogi w miejscowości Sąkieły Małe w wysokości 0,62 mln zł oraz przebudowę drogi powiatowej  w gminie Pozezdrze w wysokości 0,3 mln zł.   

Inwestycje kolejowe w regionie

W Ełku minister A. Adamczyk podkreślił znaczenie modernizacji linii kolejowych Ełk-Szczytno i Ełk-Korsze.

- Pierwsza inwestycja już się kończy, druga rozpoczyna. Nie zwalniamy tempa, ponieważ chcemy, aby zaległości spowodowane przez naszych poprzedników zostały jak najszybciej nadrobione – stwierdził minister.

 

Dzięki wykonanym pracom na linii kolejowej 219 na odcinku Szczytno-Ełk skrócił się czas przejazdu pociągów. Jeszcze w tym roku zarządca infrastruktury, spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA przewiduje podpisanie umowy z wykonawcą modernizacji linii kolejowej nr 28 na odcinku Ełk – Korsze.

Minister A. Adamczyk przypomniał, że szansą dla takich miast jak Ełk jest program Kolej Plus. Zaapelował do samorządów o składanie wniosków o dofinansowanie budowy i odbudowy linii kolejowych.

- Modernizacja linii kolejowej Ełk-Szczytno przez Pisz jest kolejnym przykładem na inwestycję, która została sprawnie przeprowadzona w ostatnich latach - powiedział minister Adamczyk. 

 

Uczestnicy konferencji prasowej w Piszu zaznaczyli, że miasto to uzyska nowe szanse rozwojowe dzięki budowie nowej linii kolejowej w ramach projektu Centralnego Portu Komunikacyjnego i obwodnicy w ramach Programu Budowy 100 Obwodnic. 

Via Baltica – jeden z priorytetów rządu

Jednym z priorytetów rządu jest budowa drogi Via Baltica. Trzy odcinki tej trasy w województwie warmińsko-mazurskim (Wysokie – Raczki, Ełk Południe – Wysokie i Szczuczyn – Ełk Południe) są w realizacji. Dwa zostaną oddane do użytku pod koniec 2021 r., a kolejny na początku 2022 r.

{"register":{"columns":[]}}