W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Sprawozdania finansowe

Od 2 stycznia 2024 roku obsługa sprawozdań typu MZ-BFA UW i Struktura Zobowiązań UW odbywa się w nowym Systemie Statystyki w Ochronie Zdrowia w wersji 2 (SSOZ II).

Logowanie do systemu SSOZ 2 odbywa się tylko i wyłącznie z wykorzystaniem Profilu Zaufanego.     
W celu zalogowania się do SSOZ 2 należy mieć aktywne konto na Profilu Zaufanym (PZ).

W przypadku braku konta na Profilu Zaufanym w pierwszej kolejności należy się zarejestrować. Instrukcja rejestracji Profilu Zaufanego: https://pz.gov.pl/pz/registerMainPage

 

System SSOZ II dostępny jest pod adresem: https://ssoz2.ezdrowie.gov.plotwiera się w nowej karcie.

Po poprawnym zalogowaniu się do SSOZ 2 Profilem Zaufanym przejdą Państwo do ekranu startowego systemu. Do pracy w systemie niezbędne jest posiadanie przynajmniej jednego profilu:

  1. Jeśli korzystali Państwo z poprzedniej wersji systemu SSOZ 1 dostępne jest  przeniesienie uprawnień posiadanych w tamtym systemie. Na ekranie startowym dostępna jest opcja Przenoszę uprawnienia z SSOZ I. Do przeniesienia konta niezbędne jest posiadanie loginu
    i hasła z których korzystali Państwo w SSOZ 1.
  2.  Jeśli nie posiadają Państwo jeszcze żadnego profilu w systemie SSOZ 2 wnioskowanie o profil dostępne jest pod opcją Składam wniosek. W pierwszym kroku należy wyszukać i wskazać jednostkę w ramach, której będą Państwo pracować w systemie. Można uzupełnić tylko wybrane pola wyszukiwarki i rozpocząć wyszukiwanie.

 

Instrukcja przenoszenia konta z poprzedniej wersji systemu SSOZ 1/ wnioskowania o nowy profil:

- instrukcja użytkownika: https://ssoz2.ezdrowie.gov.pl , zakładka “Jak uzyskać dostęp”/ Instrukcja uzyskania dostępu do systemu

- film instruktażowy:

https://www.youtube.com/watch?v=3fzacLqZsi0&list=PLzPRusQntEIlIUsYxUVSS0XFHevsDL_2m&index=1 ,

 

 

Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie:

https://ezdrowie.gov.pl/portal/home/systemy-it/system-statystyki-w-ochronie-zdrowia

W przypadku problemów pomoc techniczną w zakresie SSOZ, w zakresie logowania do SSOZ można uzyskać na infolinii Centrum e-Zdrowia dostępnej całodobowo, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku:

 

Zgodnie z ustawą z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia (t.j. Dz.U. 2023 poz. 2465) oraz ustawą z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz.U. 2024 poz. 799), podmioty działające w formie samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej, jednostek budżetowych, instytutów badawczych oraz spółek kapitałowych utworzonych przez Skarb Państwa, jednostkę samorządu terytorialnego lub uczelnię medyczną, w których łączny ich udział wynosi, co najmniej 51% kapitału zakładowego, mają obowiązek składania informacji o sytuacji ekonomicznofinansowej w formie:

  • kwartalnego sprawozdania dotyczące stanu zobowiązań
  • kwartalnego sprawozdania MZ-BFA UW

Wypełniając sprawozdania dotyczące Struktury Zobowiązań oraz MZ-BFA należy wypełnić dane za okres bieżący, natomiast dane za poprzednie okresy należy wypełnić tylko w sytuacji zmiany stanu faktycznego w stosunku do wcześniej przekazanych danych. Wyjątek stanowi sytuacja, w której wypełniają Państwo dane za I kwartał – należy wówczas wypełnić także dane za koniec roku bez względu na fakt czy uległy zmianie czy się nie zmieniły. Ze względu na powiązania między sprawozdaniami,
w pierwszej kolejności należy wypełnić sprawozdanie Struktura Zobowiązań UW.

 

W razie pytań informacje można uzyskać dzwoniąc pod nr telefonu: 89 52 32 677, 89 52 32 609, 89 52 32 588, 89 52 32 508, 89 52 32 401

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
03.01.2025 13:05 Urszula Kalinowska
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Wydział Zdrowia
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Sprawozdania finansowe 1.0 03.01.2025 13:05 Urszula Kalinowska

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP