Komunikat Wydziału Spraw Obywatelskich i Cudzoziemców
13.03.2020
W związku z rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19, mając na uwadze bezpieczeństwo i zdrowie klientów, uprzejmie informuję, że zmianie ulega funkcjonowanie poniższych oddziałów:
-
Oddział Legalizacji Pobytu Cudzoziemców (szczegóły poniżej)
- Wyznaczone od dnia 16.03.2020 r., wizyty związane z pisemnym wezwaniem do osobistego stawiennictwa w Oddziale Legalizacji Pobytu Cudzoziemców zostały anulowane.
- Każda z osób, której dotyczy ta informacja zostanie poinformowana o nowym terminie wizyty drogą listowną.
- Prosimy zatem o niestawianie się na wcześniej wyznaczone terminy wizyt.
- Wstrzymana do odwołania została rezerwacja wizyt na stanowisko dot. legalizacji pobytu. Proszę śledzić informacje na stronie internetowej Urzędu.
- Apelujemy, aby osoby, które mają zarezerwowane wizyty w dniach 16.03.2020-31.03.2020 r., na stanowisko dot. legalizacji pobytu (złożenie wniosku), przesłały wnioski o udzielenie zezwolenia na pobyt w Polsce za pośrednictwem poczty, by ograniczyć do minimum konieczność osobistych wizyt w Urzędzie. Jednocześnie informuję, że wnioski te będą obarczone brakami formalnymi, jednak organ wezwie wnioskodawcę do ich uzupełnienia, wyznaczając jednocześnie termin wizyty.
- Wstrzymana do odwołania. została rezerwacja wizyt na stanowisko dot. zezwoleń na pracę. Proszę śledzić informacje na stronie internetowej Urzędu.
- Za wszelkie niedogodności przepraszamy.
- Wszelkie zapytania i wątpliwości można zgłaszać również drogą mailową na adres: sekrso@uw.olsztyn.pl
- Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
- Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
- 10-575 Olsztyn,
- Zapraszamy również do korzystania z portalu www.epuap.gov.pl.
- Uwaga! Aby potwierdzić profil zaufany nie trzeba udawać się do urzędu, wystarczy zrobić to za pośrednictwem bankowości elektronicznej - na stronie: pz.gov.pl
- Przypominamy, że do Państwa dyspozycji pozostaje infolinia pod numerami telefonów:
- 89 523 26 12 w sprawach legalizacji pobytu oraz zatrudnienia cudzoziemców oraz 89 523 22 71 w sprawach obywateli UE.
- Apelujemy, aby osoby, które mają zarezerwowane wizyty w dniach 16.03.2020-31.03.2020 r., na stanowisko dot. wydawania dokumentów (odbiór Kart Pobytu), ograniczyły do minimum osobiste wizyty w Urzędzie. Jeżeli nie wyjeżdżają Państwo za granicę proszę wstrzymać się z odbiorem Karty Pobytu do czasu ustabilizowania się sytuacji związanej z COVID-19. Dokumentem legalizującym państwa pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest wydana przez Wojewodę decyzja
o udzieleniu zezwolenia. - Apelujemy jednocześnie o przesyłanie wszelkiej korespondencji (uzupełnienia dokumentów w sprawach dotyczących legalizacji pobytu, zezwoleń na pracę) drogą pocztową na adres tut. Urzędu:
- Jednocześnie przypominam, że wnioski w sprawach zezwoleń na pracę można składać za pośrednictwem portalu https://www.praca.gov.pl
- Wstrzymana do odwołania została rezerwacja wizyt na stanowisko dot. wydawania dokumentów. Proszę śledzić informacje na stronie internetowej Urzędu.
-
Oddział Paszportów (szczegóły poniżej)
- Od 16 marca 2020 r. do odwołania wprowadza się ograniczenia w funkcjonowaniu Oddziału Paszportów.
- Wcześniej umówione wizyty on-line zostały anulowane
- Olsztyn:
- Wizyty klientów w sprawie złożenia wniosku na dokument paszportowy wyłącznie
w sytuacjach wyjątkowych (udokumentowanych) tylko po wcześniejszej rejestracji
on-line. - Odbiór gotowych dokumentów tylko w wyjątkowych sytuacjach w godzinach 13.00-15.00
- (wejście od ul. Piłsudskiego z podjazdem dla osób niepełnosprawnych)
- Apelujemy o powstrzymanie się od wizyt w urzędzie (także w delegaturach urzędu i punktach paszportowych) wyłącznie do sytuacji koniecznych.
- Stanowiska paszportowe w terenowych punktach paszportowych czynne będą:
- Elbląg, Ełk i Kętrzyn
- Poniedziałek – piątek w godzinach 13.00 – 15.00
- Giżycko i Bartoszyce
- Poniedziałek 13.00-15.00
- Wtorek-czwartek 11.00-13.00
- Piątek 12.00-14.00
- Opłaty w kasie urzędu możliwe tylko kartą płatniczą i tylko w godzinach funkcjonowania stanowisk paszportowych
- Ewentualne zapytania można kierować drogą pocztową na adres tut. Urzędu:
- Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
- Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
- 10-575 Olsztyn,
- z dopiskiem na kopercie jakiej sprawy korespondencja dotyczy lub z podaniem numeru sprawy
- Zapraszamy również do korzystania z portalu www.epuap.gov.pl.
- Uwaga! Aby potwierdzić profil zaufany nie trzeba udawać się do urzędu, wystarczy zrobić to za pośrednictwem bankowości elektronicznej - na stronie: pz.gov.pl
- Przypominamy, że do Państwa dyspozycji pozostaje możliwość uzyskania informacji pod numerem telefonu: 89 519 09 24 (infolinia paszportowa) lub 89 523 23 68
- Wszelkie zapytania i wątpliwości można zgłaszać również drogą mailową na adres: sekrso@uw.olsztyn.pl
- Za wszelkie niedogodności przepraszamy.
-
Stanowisko ds. obywatelstwa polskiego (szczegóły poniżej)
- Wprowadza się ograniczenia w funkcjonowaniu stanowiska ds. obywatelstwa, repatriacji oraz społecznych i wyznaniowych.
- Przyjmowane będą tylko wnioski, których złożenie wymaga zachowania terminu przewidzianego w przepisach prawa. Klienci przyjmowani będą tylko w sytuacjach wyjątkowych i uzasadnionych, w godzinach:
- Poniedziałek – piątek 13.00 – 15.00 (wejście od ul. Piłsudskiego z podjazdem dla osób niepełnosprawnych).
- Apelujemy jednocześnie o przesyłanie wszelkiej korespondencji drogą pocztową na adres tut. Urzędu:
- Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
- Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
- 10-575 Olsztyn,
- z dopiskiem na kopercie jakiej sprawy korespondencja dotyczy lub z podaniem numeru sprawy
- Zapraszamy również do korzystania z portalu www.epuap.gov.pl.
- Uwaga! Aby potwierdzić profil zaufany nie trzeba udawać się do urzędu, wystarczy zrobić to za pośrednictwem bankowości elektronicznej - na stronie: pz.gov.pl
- Przypominamy, że do Państwa dyspozycji pozostaje możliwość uzyskania informacji pod numerem telefonu 89 523 23 44
- Wszelkie zapytania i wątpliwości można zgłaszać również drogą mailową na adres: sekrso@uw.olsztyn.pl
- Za wszelkie niedogodności przepraszamy.
-
Stanowisko ds. nadzoru nad rejestracją stanu cywilnego, ewidencji ludności i dowodów osobistych (szczegóły poniżej)
- Wprowadza się ograniczenia w funkcjonowaniu stanowiska ds. nadzoru nad rejestracją stanu cywilnego, ewidencją ludności i dowodami osobistymi. Klienci przyjmowani będą w sytuacjach wyjątkowych – uzasadnionych, w godzinach:
- Poniedziałek – piątek 13.00 – 15.00 (wejście od ul. Piłsudskiego z podjazdem dla osób niepełnosprawnych).
- Apelujemy jednocześnie o przesyłanie wszelkiej korespondencji drogą pocztową na adres tut. Urzędu:
- Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie
- Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
- 10-575 Olsztyn,
- z dopiskiem na kopercie jakiej sprawy korespondencja dotyczy lub z podaniem numeru sprawy
- Zapraszamy również do korzystania z portalu www.epuap.gov.pl.
- Uwaga! Aby potwierdzić profil zaufany nie trzeba udawać się do urzędu, wystarczy zrobić to za pośrednictwem bankowości elektronicznej - na stronie: pz.gov.pl
- Przypominamy, że do Państwa dyspozycji pozostaje możliwość uzyskania informacji pod numerem telefonu 89 523 23 27
- Wszelkie zapytania i wątpliwości można zgłaszać również drogą mailową na adres: sekrso@uw.olsztyn.pl
- Za wszelkie niedogodności przepraszamy.