W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Tłumacz języka migowego na Teleplatformie Pierwszego Kontaktu

18.02.2022

Tłumacz języka migowego na Teleplatformie Pierwszego Kontaktu

Teleplatforma Pierwszego Kontaktu ma nową istotną funkcjonalność. Wyposażyliśmy ją w usługę tłumacza języka migowego. Dzięki temu osoby głuche będą mogły uzyskać informację o swoim stanie zdrowia.

Osoby głuche mają możliwość umówienia się na wideoporadę lekarską, która jest tłumaczona przez profesjonalnych tłumaczy polskiego języka migowego. W wideorozmowie na żywo uczestniczy pacjent, lekarz/pielęgniarka oraz tłumacz języka migowego.

Usługę tę świadczy Oddział Mazowiecki Polskiego Związku Głuchych.

Jak skorzystać z TPK?

Osoba głucha, która chciałaby skorzystać z porady na TPK musi wypełnić formularz dostępny na stronie internetowej Domowej Opieki Medycznej i zaznaczyć pole „Tak” przy opcji „Konsultacja w języku migowym”. Otrzyma ona wówczas SMS– em i na adres e-mail link do wideorozmowy.  Po jego uruchomieniu pojawi się ekran z widocznym tłumaczem.

Usługa tłumacza dostępna jest we wszystkich godzinach funkcjonowania TPK, tj. poza godzinami pracy Podstawowej Opieki Zdrowotnej, czyli:

  • od poniedziałku do piątku w godzinach od 18:00 do 8:00 następnego dnia,
  • w soboty i niedziele oraz inne dni ustawowo wolne od pracy, w godzinach od 8:00 do 8:00 następnego dnia.

Kiedy można skorzystać z TPK

Z TPK można skorzystać w sytuacji:

  • nagłego zachorowania, którego objawy dotykają osobę  poza godzinami pracy POZ,
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących stan bezpośredniego zagrożenia życia, a zastosowane środki lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy,
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni POZ może niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia pacjenta.

Kontaktując się z TPK, pacjent otrzyma poradę pielęgniarki/położnej lub lekarską w formie telekonsultacji. Może uzyskać poradę medyczną, e–receptę, e–skierowanie lub e–zwolnienie.

TPK działa od października 2021 roku.

Wideo

{"register":{"columns":[]}}