Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Kto może złożyć wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej w podmiocie publicznym?
Zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami wniosek o zapewnienie dostępności może złożyć osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego.
WAŻNE – warunkiem złożenia wniosku jest posiadanie interesu faktycznego wobec instytucji. Interes faktyczny to potrzeba skorzystania z usług świadczonych przez podmiot publiczny.
Co napisać we wniosku?
Ustawa dokładnie precyzuje dane, które musza się tam znaleźć. A są to:
- dane kontaktowe wnioskodawcy, czyli czyli Twoje imię i nazwisko, adres, ewentualnie numer telefonu i adres e-mail (jeśli posiadasz)
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
- wskazanie sposobu kontaktu z Wnioskodawcą, czyli jak można się z Tobą skontaktować
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, czyli w jaki sposób według Ciebie należałoby zlikwidować istniejącą barierę
Wniosek o zapewnienie dostępności można złożyć:
- osobiście: w Punkcie Obsługi Klienta Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, Al. Marsz.Piłsudskiego 7/9, w godzinach 7.30-15.30
- drogą pocztową na adres: Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie, Al. Marsz. Piłsudskiego 7/9, 10-575 Olsztyn
- na adres mailowy: info@uw.olsztyn.pl
- na adres Elektronicznej Skrytki Podawczej na ePUAP: /WMURZADWOJ/SkrytkaESP
Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia Wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia Wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, Wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa powyżej.
- Pierwsza publikacja:
- 10.02.2022 14:28 Urszula Kalinowska
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Wydział Organizacji i Kadr
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej | 7.0 | 19.05.2023 14:04 Urszula Kalinowska |
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej | 6.0 | 23.02.2022 10:27 Urszula Kalinowska |
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej, cyfrowej lub informacyjno-komunikacyjnej | 5.0 | 23.02.2022 10:15 Urszula Kalinowska |
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej | 4.0 | 11.02.2022 14:26 Urszula Kalinowska |
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej | 3.0 | 10.02.2022 16:23 Urszula Kalinowska |
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej | 2.0 | 10.02.2022 14:31 Urszula Kalinowska |
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej i informacyjno-komunikacyjnej | 1.0 | 10.02.2022 14:28 Urszula Kalinowska |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP