Personel
AMBASADOR RP W LONDYNIE
Piotr Wilczek
SEKRETARIAT
e-mail: londyn@msz.gov.pl
WYDZIAŁ POLITYCZNY
e-mail: londyn@msz.gov.pl
REFERAT DS. KOMUNIKACJI I DYPLOMACJI PUBLICZNEJ
e-mail: london.press@msz.gov.pl
WYDZIAŁ EKONOMICZNY
e-mail: london.we@msz.gov.pl
ATTACHAT OBRONY
e-mail: londyn@mon.gov.pl
WYDZIAŁ ADMINISTRACYJNY
e-mail: london.administration@msz.gov.pl
REFERAT DS. FINANSOWO-KSIĘGOWYCH
e-mail: london.administration@msz.gov.pl
WYDZIAŁ KONSULARNY I POLONII
Kierownik Wydziału Konsularnego: Renata Kowalska, Konsul RP
e-mail: londyn.konsulat@msz.gov.pl
Centrum Informacji Konsularnej (CIK)
Udziela odpowiedzi na ogólne pytania w sprawach konsularnych:
- paszportowych,
- utraty dokumentów,
- obywatelstwa polskiego,
- stanu cywilnego i innych ogólnych prawnych.
PAMIĘTAJ! CIK nie udziela informacji w sprawach wizowych.
Telefon CIK czynny jest w dni robocze w Polsce, w godzinach 9:00-17:00 czasu warszawskiego: +44 (0) 203 0789 618.
Numer telefonu w WKiP Ambasady RP w Londynie – wyłącznie sprawy już rozpoczęte w urzędzie konsularnym w Londynie oraz w sprawach wizowych
telefon: +44 (0) 207 8228 900
faks: +44 (0) 207 9363 571
e-mail: londyn.konsulat@msz.gov.pl
poniedziałek | 10:00-14:00 |
wtorek | 10:00-14:00 |
środa | 10:00-14:00 |
czwartek | 10:00-14:00 |
piątek | 10:00-14:00 |
Zintegrowany telefon dyżurny
W sytuacjach nagłych – zagrożenia życia lub zdrowia obywateli polskich przebywających w Wielkiej Brytanii – wymagających pilnej interwencji konsula możliwy jest kontakt pod numerem telefonu: +44 203 0789 621.
PAMIĘTAJ! Pod numerem telefonu dyżurnego nie udziela się informacji dot. godzin pracy urzędu, spraw paszportowych, wizowych, prawnych, obywatelskich, itd. Telefon dyżurny jest czynny w dni robocze, w godz. 17:00-9:00, oraz całodobowo w dni wolne od pracy w Polsce i Wielkiej Brytanii.
Kontakt e-mailowy z Wydziałem Konsularnym i Polonii w Londynie
- londyn.paszporty@msz.gov.pl
Pod wskazany adres mailowy należy kierować zapytania w sprawach paszportowych, np. dotyczących wcześniejszego umówienia na spotkanie paszportowe – w nagłych i udokumentowanych losowych przypadkach, takich jak śmierć członka najbliższej rodziny, nagła choroba dziecka oraz innych nagłych i udokumentowanych losowych przypadkach. Do wiadomości mailowej należy załączyć skan dokumentu potwierdzającego opisywane zdarzenie, tj. świadectwo zgonu, akt zgonu, zaświadczenie lekarskie, etc.
Pytania w powyższych sprawach można również kierować za pośrednictwem faksu pod nr +44 (0) 207 9363 571. Należy również załączyć dokument potwierdzający opisywane zdarzenie, tj. świadectwo zgonu, akt zgonu, zaświadczenie lekarskie.
- london.visa@msz.gov.pl
Pod wskazany adres mailowy należy kierować zapytania w sprawach uzyskania wiz dla cudzoziemców.
- london.citizenship@msz.gov.pl
Pod wskazany adres należy kierować zapytania w sprawach dotyczących uzyskania obywatelstwa polskiego oraz poświadczenia posiadania obywatelstwa polskiego.
- london.op@msz.gov.pl
Pod wskazany adres należy kierować zapytania w sprawach opieki konsularnej: przewozu zwłok/prochów obywateli polskich zmarłych na terenie londyńskiego okręgu konsularnego (Anglii), wydawania zezwoleń na ich przewóz, zatrzymań/aresztowań obywateli polskich, poszukiwań obywateli polskich, uzyskania pomocy w przypadku nieszczęśliwych wypadków.
- londyn.prawny@msz.gov.pl
Pod wskazany adres mailowy należy kierować zapytania w sprawach prawnych, takich jak: poświadczenie podpisu, transkrypcja zagranicznych aktów stanu cywilnego (akt urodzenia, akt małżeństwa) w polskich księgach stanu cywilnego, informacji na temat przepisów prawnych.
- london.cp@msz.gov.pl
Pod wskazany adres należy kierować zapytania dotyczące spraw z zakresu interwencji miejscowych służb socjalnych (social services) w sposób sprawowania opieki nad dzieckiem.
- londyn.konsulat@msz.gov.pl
Pod wskazany adres mailowy należy kierować zapytania w sprawach ogólnych oraz polonijnych: dotyczących organizacji polonijnych, szkolnictwa i kultury.
PAMIĘTAJ! Odpowiedzi na pytania mailowe udzielane są niezwłocznie. Jednak z uwagi na bardzo dużą liczbę pytań kierowanych do urzędu drogą mailową udzielenie odpowiedzi może zająć do 14 dni.