W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Zgodnie z art. 63 Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia 1997 r. „Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z  zakresu administracji publicznej”.
Urzędy administracji publicznej przy rozpatrywaniu kierowanych do nich spraw przestrzegają swojej właściwości.

Podlaski Wojewódzki Inspektor JHARS rozpatruje skargi i wnioski dotyczące wykonywania zadań przez  pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Białymstoku.
 

Zakres przedmiotowy skarg i wniosków

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez Organ i  pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Białymstoku, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku może być w szczególności sprawa ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
 

Jak składać skargi i wnioski?

Skargi i wnioski można składać pisemnie:

  • na adres:

Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Białymstoku, ul. Antoniukowska 11, 15-740 Białystok. 

  • bezpośrednio:

w Wojewódzkim Inspektoracie Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Białymstoku,  ul. Antoniukowska 11, 15-740 Białystok; ustnie do protokołu podczas rozmowy z przedstawicielem Kierownictwa WIJHARS lub innym upowaznionym pracownikiem WIJHARS.

  • pocztą elektroniczną  wi_bialystok@ijhars.gov.pl
  • na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie e-PUAP /5yy2fq0j8t/skrytka
  • faksem pod nr +48 85 7479749

Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków w siedzibie WIJHARS w Białymstoku odbywają się w godzinach urzędowania Inspektoratu, tj.:

  • w poniedziałki w godzinach od 7.30 do 18.00 ,
  • od wtorku do piątku w godzinach 7.30. - 15.30.

Jakie niezbędne dane należy podać, przekazując skargę lub wniosek?

Skargi i wnioski zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną (np. mailem), powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) osoby wnoszącej skargę lub wniosek oraz adres. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego mogą być pozostawione bez rozpoznania - zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.

WIJHARS w Białymstoku nie udziela odpowiedzi na korespondencję anonimową oraz nieopatrzoną adresem.
Bez odpowiedzi pozostanie również korespondencja ponawiana w sprawach, które już zostały rozpatrzone, o ile nadawca nie przedstawi nowych faktów lub okoliczności (sprawy rozpatrywane w trybie art. 239 § 1 Kpa).

Zasady doręczania odpowiedzi

Przekazanie informacji zwrotnej (odpowiedzi lub pisma przekazującego sprawę do rozpatrzenia innym organom) osobie wnoszącej skargę lub wniosek następuje:

  • drogą pocztową – w przypadku wskazania adresu do korespondencji,
  • drogą elektroniczną - doręczenie następuje zgodnie z zasadami określonymi w dziale I rozdział 8 k.p.a.

Przekazując skargę lub wniosek wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 RODO) przez Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w związku z  załatwieniem sygnału. Informacja o prawie osób, których dane osobowe są przetwarzane znajduje się na stronie internetowej Wojewódzkiego Inspektoratu JHARS w Białymstoku ( w  zakładce „O IJHARS/Ochrona danych osobowych”).

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
13.06.2024 14:30 Arkadiusz Ramotowski
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Arkadiusz Ramotowski
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 1.0 13.06.2024 14:30 Arkadiusz Ramotowski

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}