Skargi i wnioski
Zgodnie z art. 63 Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia 1997 r. „Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej”.
Urzędy administracji publicznej przy rozpatrywaniu kierowanych do nich spraw przestrzegają swojej właściwości.
Podlaski Wojewódzki Inspektor JHARS rozpatruje skargi i wnioski dotyczące wykonywania zadań przez pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Białymstoku.
Zakres przedmiotowy skarg i wniosków
Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez Organ i pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Białymstoku, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku może być w szczególności sprawa ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.
Jak składać skargi i wnioski?
Skargi i wnioski można składać pisemnie:
- na adres:
Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Białymstoku, ul. Antoniukowska 11, 15-740 Białystok.
- bezpośrednio:
w Wojewódzkim Inspektoracie Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Białymstoku, ul. Antoniukowska 11, 15-740 Białystok; ustnie do protokołu podczas rozmowy z przedstawicielem Kierownictwa WIJHARS lub innym upowaznionym pracownikiem WIJHARS.
- pocztą elektroniczną wi_bialystok@ijhars.gov.pl
- na Elektroniczną Skrzynkę Podawczą na platformie e-PUAP /5yy2fq0j8t/skrytka
- faksem pod nr +48 85 7479749
Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków w siedzibie WIJHARS w Białymstoku odbywają się w godzinach urzędowania Inspektoratu, tj.:
- w poniedziałki w godzinach od 7.30 do 18.00 ,
- od wtorku do piątku w godzinach 7.30. - 15.30.
Jakie niezbędne dane należy podać, przekazując skargę lub wniosek?
Skargi i wnioski zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną (np. mailem), powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) osoby wnoszącej skargę lub wniosek oraz adres. Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska oraz adresu pocztowego mogą być pozostawione bez rozpoznania - zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków.
WIJHARS w Białymstoku nie udziela odpowiedzi na korespondencję anonimową oraz nieopatrzoną adresem.
Bez odpowiedzi pozostanie również korespondencja ponawiana w sprawach, które już zostały rozpatrzone, o ile nadawca nie przedstawi nowych faktów lub okoliczności (sprawy rozpatrywane w trybie art. 239 § 1 Kpa).
Zasady doręczania odpowiedzi
Przekazanie informacji zwrotnej (odpowiedzi lub pisma przekazującego sprawę do rozpatrzenia innym organom) osobie wnoszącej skargę lub wniosek następuje:
- drogą pocztową – w przypadku wskazania adresu do korespondencji,
- drogą elektroniczną - doręczenie następuje zgodnie z zasadami określonymi w dziale I rozdział 8 k.p.a.
Przekazując skargę lub wniosek wyrażają Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych (art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 RODO) przez Podlaskiego Wojewódzkiego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w związku z załatwieniem sygnału. Informacja o prawie osób, których dane osobowe są przetwarzane znajduje się na stronie internetowej Wojewódzkiego Inspektoratu JHARS w Białymstoku ( w zakładce „O IJHARS/Ochrona danych osobowych”).
- Pierwsza publikacja:
- 13.06.2024 14:30 Arkadiusz Ramotowski
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Arkadiusz Ramotowski
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Skargi i wnioski | 1.0 | 13.06.2024 14:30 Arkadiusz Ramotowski |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP