W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski

1. Przepisy prawne regulujące postępowanie w sprawach skarg i wniosków:

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego
    (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572);
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46)

W Wojewódzkim Inspektoracie Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych
w Rzeszowie postępowanie w sprawach skarg i wniosków dodatkowo reguluje Instrukcja BSK-01-IR-01 z dnia 29.09.2023 r. Rozpatrywanie skarg, wniosków, petycji oraz skarg i wniosków na podmioty działające na rynku artykułów rolno-spożywczych kierowanych do wojewódzkich inspektorów JHARS wydana przez Głównego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, która obowiązuje od 29.09.2023 r.

2. Miejsce przyjmowania skarg i wniosków wnoszonych do Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych:

 

Podkarpacki Wojewódzki Inspektor raz w tygodniu, tj. w każdy poniedziałek, przyjmuje 
w sprawach skarg i wniosków również po godzinach urzędowania, tj. od 14.30 do 16.00.

W przypadku nieobecności Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektora osoby przyjmowane są przez osobę upoważnioną przez Podkarpackiego Wojewódzkiego Inspektora.

Komórką organizacyjną koordynującą przyjmowanie oraz rozpatrywanie skarg  i wniosków  
w IJHARS w Rzeszowie jest  Wydział Organizacyjno - Administracyjny – Sekretariat   (parter pok. Nr 3)

W Inspektoracie przyjmowanie w sprawach skarg i wniosków odbywa się codziennie  
w godzinach urzędowania, tj. od 7.00 do 15.00 przez:

  • Kierownika Wydziału Kontroli oraz pracowników załatwiających sprawy,

Skargi i wnioski można składać również

  • korespondencyjnie - za pośrednictwem poczty, poczty elektronicznej, ustnie do protokołu lub elektronicznej skrzynki podawczej Wojewódzkiego  Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych na platformie e-PUAP (adres pocztowy: ul. Lubelska 46, 35-233 Rzeszów, e-mail: wirzeszow(at)ijhars.gov.pl
  • na skrzynkę do e-Doręczeń AE:-PL-45809-36042-SABVG-21
  • telefonicznie - dzwoniąc do sekretariatu (nr tel. 17 853 34 38).

3. Rozpatrywanie skarg, skarg konsumenckich i wniosków kierowanych do Podkarpackiego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych

Zgodnie z art. 63 Konstytucji RP z dnia 2 kwietnia 1997 r. każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do organizacji
i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej.

Podkarpacki Inspektor Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych rozpatruje:

SKARGI, których przedmiotem może być zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez organy i pracowników Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe załatwianie spraw. 

WNIOSKI, których przedmiotem może być w szczególności sprawa ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Skargi i wnioski zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną (np. e-mailem) powinny zawierać imię i nazwisko (nazwę) osoby wnoszącej skargę lub wniosek oraz adres.

Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu do korespondencji (tzw. anonimowe) mogą być pozostawione bez rozpoznania - zgodnie z § 8 ust. 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46). Nie udziela się odpowiedzi na korespondencję anonimową oraz nieopatrzoną adresem.

Bez odpowiedzi pozostaje również korespondencja ponawiana w sprawach, które już zostały rozpatrzone, o ile nadawca nie przedstawi nowych faktów lub okoliczności (sprawy rozpatrywane w trybie art. 239 § 1 k. p.a.).

 

Logo Biuletynu Informacji Publicznej
Informacje o publikacji dokumentu
Pierwsza publikacja:
24.11.2020 14:54 Stanisław Kostka
Wytwarzający/ Odpowiadający:
Stanisław Kostka
Tytuł Wersja Dane zmiany / publikacji
Skargi i wnioski 2.0 25.09.2024 17:05 Stanisław Kostka
Skargi i wnioski 1.0 24.11.2020 14:54 Stanisław Kostka

Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP

{"register":{"columns":[]}}