Wnioski o dostępność
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej
Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej, zwanym dalej "wnioskiem o zapewnienie dostępności".
Wniosek o zapewnienie dostępności jest wnoszony do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związane żądanie zapewnienia dostępności zawarte we wniosku.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
- dane kontaktowe wnioskodawcy;
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym;
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą;
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848), każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej, (w tym elementów) albo o ich udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
Żądanie powinno zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
- wskazanie strony internetowej lub elementu strony internetowej, które mają być dostępne cyfrowo,
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
- wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy.
Zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeśli zapewnienie dostępności nie może nastąpić w wyżej wymienionym terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności jeśli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez wnioskodawcę występującego z żądaniem - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi. Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawach zapewnienia dostępności stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 oraz z 2019 r. poz. 60 i 730).
Wnioski o zapewnienia dostępności można składać:
- drogą pocztową na adres: Wojewódzki Inspektorat Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych w Rzeszowie ul. Lubelska 46, 35-233 Rzeszów
- wysyłając informację e-mail na: wirzeszow@ijhars.gov.pl
- osobiście w siedzibie Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno -Spożywczych w Rzeszowie , w godzinach urzędowania.
Materiały
Wniosek o zapewnienie dostępnościwniosek_o_zapewnienie_dostepnosci_.pdf 0.14MB Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
wniosek_o_zapewnienie_dostepnosci-cyfrowej_.pdf 0.13MB
- Pierwsza publikacja:
- 07.10.2023 17:57 Stanisław Kostka
- Wytwarzający/ Odpowiadający:
- Stanisław Kostka
Tytuł | Wersja | Dane zmiany / publikacji |
---|---|---|
Wnioski o dostępność | 1.0 | 07.10.2023 17:57 Stanisław Kostka |
Aby uzyskać archiwalną wersję należy skontaktować się z Redakcją BIP