#UważamJakość - IJHARS uczy konsumentów o bezpiecznych wyborach i jakości żywności.
Przez najbliższe jesienne tygodnie Kłos Złotowłos będzie Przewodnikiem Młodego Konsumenta, pomagając mu zrozumieć, jak świadomie podejmować decyzje zakupowe dotyczące żywności. Nasz bohater to nowa maskotka Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych, która została zaprezentowana podczas spotkania prasowego rozpoczynającego jesienną akcję edukacyjną IJHARS #UważamJakość.
W swoich mediach społecznościowych #IJHARS będzie promował hasło: #UważamJakość - świadomie kształtujemy jakość swojego życia!
IJHARS razem z Kłosem Złotowłosem radzi, jak nie dać się oszukać!
Koncepcja i cele akcji:
Ważnym elementem z zakresu działalności IJHARS, poza kontrolami, jest propagowanie wiedzy dotyczącej jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych oraz prowadzenie rzetelnej polityki informacyjnej, kierowanej do konsumentów.
Punktem wyjścia do stworzenia koncepcji jesiennej akcji edukacyjnej #UważamJakość był początek nowego roku szkolnego i chęć kontynuacji działań edukacyjnych IJHARS, zapoczątkowanych w ubiegłym roku realizacją pilotażowego projektu – lekcji przygotowanej dla uczniów szkół podstawowych o prawidłowym czytaniu etykiet spożywczych: „Etykieta żywności – źródłem mądrości” .
IJHARS stara się poprzez swoje działania kształtować i przekazywać wiedzę na temat zasad świadomych wyborów konsumenckich, uważności na jakość kupowanej i spożywanej żywności.
Celem projektu jest uwrażliwienie odbiorców naszych treści na potrzebę stałej czujności i nieustannej edukacji w kwestiach dobrych wyborów konsumenckich, nauczenie sprawnego poruszania się w gąszczu informacji umieszczanych na etykietach produktów spożywczych, wspomaganie w podejmowaniu dobrych wyborów przy decyzjach zakupowych, wreszcie kształtowanie zachowań i postaw sprzyjających świadomym wyborom konsumenckim, m.in.: kupuj lokalne, świeże produkty, czytaj etykiety, pytaj o skład, znaj swoje prawa, … itp.
Sposób realizacji i czas trwania akcji edukacyjnej:
Poprzez współpracę z naszym bohaterem, Kłosem Złotowłosem przygotowujemy cykl atrakcyjnych graficznie i językowo informacji skierowanych do młodych konsumentów oraz ich rodziców, opiekunów, nauczycieli i wychowawców.
- Pamiętajmy, że to my wybieramy, co jemy. Czy sięgamy po produkt z półki sklepowej czy zamawiamy jedzenie w punktach gastronomicznych - to my decydujemy, co jemy! – podkreśla Przemysław Rzodkiewicz, Główny Inspektor IJHARS.
W ramach akcji edukacyjnej #UważamJakość, w ciągu kolejnych 10 jesiennych tygodni (od 16 września) w każdy poniedziałek Kłos Złotowłos zaprezentuje porady, dzięki którym dzieci lepiej poznają jakość kupowanego produktu. Planowane tematy akcji to na przykład:
- Kanapka. Najlepsza na drugie śniadanie.
- Napój, sok czy nektar? Poznaj różnicę.
- Obiad poza domem. Poznaj swoje prawa.
- Zamiast obiadu. Coś „na szybko”.
- Owocowy zawrót głowy.
- Owoce i Warzywa w tubce dobre nie tylko na wycieczkę.
- Data przydatności do spożycia.
- Alergeny, czy coś Cię uczula?
Debiut Kłosa Złotowłosa
Dziś zadebiutował w „towarzystwie” Kłos Złotowłos. To nowa maskotka Inspekcji Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych JHARS, która została zaprezentowana podczas briefingu prasowego rozpoczynającego jesienną akcję edukacyjną IJHARS #UważamJakość.
W ubiegłym roku został zorganizowany ogólnopolski Konkurs „MASKOTKA IJHARS” dla pracowników IJHARS i ich rodzin. Celem konkursu był wybór pomysłu na maskotkę zwiększającą rozpoznawalność i budującą pozytywny wizerunek IJHARS. - Wyłoniony w konkursie zwycięski pomysł – KŁOS ZŁOTOWŁOS będzie naszym znakiem rozpoznawczym podczas pikników, spotkań tematycznych czy festiwali poświęconych żywności. – poinformowała Agnieszka Sudoł, Zastępca Głównego Inspektora.
– Mamy nadzieję, że nasza nowa maskotka, stanie się bohaterem tak dobrze rozpoznawalnym w przestrzeni publicznej jak promujący Kolejowe ABC Nosorożec Rogatek czy znany wszystkim zielony Krokodylek Inspekcji Transportu Drogowego. Liczymy na to, że atrakcyjna i dowcipna forma przekazu, przyniesie owoce w postaci dobrze przyswojonej wiedzy o jakości żywności i świadomości konsumentów. – dodał Przemysław Rzodkiewicz, Główny Inspektor IJHARS.