IJHARS już od 20 lat chroni polskich konsumentów przed oszustwami żywnościowymi.
Promowanie wysokiej jakości artykułów rolno-spożywczych, przeciwdziałanie zafałszowaniom żywności i różnego rodzaju oszustwom żywnościowym, a także innym nieprawidłowościom i nadużyciom, które godzą w interesy konsumentów oraz uczciwych producentów, to najważniejsze zadania IJHARS.
Od połowy roku 2013 r, decyzją Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, w Głównym Inspektoracie JHARS działa Punkt Kontaktowy do spraw oszustw żywnościowych, który odpowiada za koordynację działań związanych z oszustwami żywnościowymi w Polsce i stanowi organ łącznikowy krajowych służb kontrolnych z Komisją Europejską w powyższym zakresie.
Chcąc chronić zdrowie konsumentów, IJHARS przeprowadza urzędowe kontrole jakości handlowej, które mają zapobiegać wprowadzaniu do obrotu artykułów rolno-spożywczych niespełniających wymagań w zakresie jakości handlowej, ale również wpływać na bezpieczeństwo ekonomiczne przedsiębiorców przestrzegających prawo, a konsumentom umożliwić wybór dobrego jakościowo i prawidłowo oznakowanego produkt.
Więcej informacji na ten temat znajdziesz na stronie internetowej IJHARS:
IJHARS już od 20 lat chroni polskich konsumentów przed oszustwami żywnościowymi