Instrukcje postępowania
Sposób i tryb załatwiania spraw
W Wojewódzkim Inspektoracie sprawy załatwiane są na wniosek. Do wniosku należy dołączyć wymagane dokumenty. Szczegółowych informacji na temat wniosków, wymaganych dokumentów i załączników udzielają pracownicy właściwego działu, który prowadzi daną sprawę lub pracownicy delegatury albo oddziału.
W przypadku dostarczenia oryginałów, zwraca się je po sporządzeniu niezbędnej, potwierdzonej kopii, na której pracownik Inspektoratu umieszcza klauzulę „za zgodność z oryginałem”, datę i podpis z podaniem nazwiska i stanowiska służbowego.
Wniosek o załatwienie sprawy składa się w Biurze Obsługi Klienta lub oddziale Wojewódzkiego Inspektoratu. Po zadekretowaniu wniosek przekazywany jest do właściwego działu merytorycznego lub pracownika zajmującego się danym zagadnieniem.
Wsparcia osobom ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd udziela koordynator do spraw dostępności - Joanna Madaj-Stróżyk, e-mail: joanna.madaj-strozyk@poznan.piorin.gov.pl , nr tel. 61 860 59 47.
Elektroniczna skrzynka podawcza
Metody dostarczania dokumentów elektronicznych do WIORiN w Poznaniu:
- Wypełnienie wniosku na platformie elektronicznej ePUAP (wniosek), podpisanie go podpisem cyfrowym potwierdzonym ważnym, kwalifikowanym certyfikatem lub profilem zaufanym i wysłanie. Po wysłaniu system ePUAP automatycznie wygeneruje Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia.
Uwaga: W celu złożenia wniosku do WIORiN w Poznaniu konieczne jest posiadanie bezpłatnego konta użytkownika na platformie ePUAP.
- Dostarczenie dokumentu podpisanego bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą kwalifikowanego certyfikatu poprzez pocztę elektroniczną na adres: wi-poznan@piorin.gov.pl lub do Biura Obsługi Klienta w godzinach pracy Urzędu na pamięci masowej USB. Jednocześnie informujemy, że dostarczenie tą drogą dokumentów nie zapewnia uzyskania urzędowego poświadczenia odbioru.
Wymagania dla dokumentów elektronicznych dostarczonych do WIORiN w Poznaniu:
Dokumenty elektroniczne muszą być podpisane ważnym, kwalifikowanym podpisem cyfrowym w formacie Xades. Akceptowalne formaty załączników to: DOC, RTF, XLS, CSV, TXT, GIF, TIF, BMP, JPG, PDF, ZIP, 7z, ODT, ODS. Wielkość wszystkich załączników dołączonych do jednego formularza (dokumentu elektronicznego) nie może przekroczyć 10MB. Dokumenty lub nośniki zawierające oprogramowanie złośliwe będą automatycznie odrzucane i nie zostaną rozpatrzone.