Uzyskanie (wydobycie) odpisów aktów stanu cywilnego z urzędu stanu cywilnego za granicą
Gdzie załatwisz sprawę?
Wniosek możesz złożyć we właściwym terytorialnie urzędzie konsularnym RP.
Czy musisz składać dokumenty osobiście?
Nie, możliwe jest złożenie dokumentów osobiście albo listownie.
Jak umówisz się na spotkanie?
Na wizytę umów się za pomocą systemu e-konsulat.
Jakie dokumenty musisz złożyć?
Prześlij wniosek o wydobycie aktu stanu cywilnego, zawierający szczegóły dotyczące zdarzenia, z którym związany jest akt stanu cywilnego oraz swoje dane, wraz z określeniem swojej relacji z osobą, której dotyczy akt stanu cywilnego lub z wykazaniem swojego interesu prawnego.
Włoskie urzędy stanu cywilnego, opierając się na włoskim kodeksie administracji cyfrowej z 2005 r., coraz częściej realizują wnioski o wydanie odpisu aktu stanu cywilnego poprzez przesłanie dokumentu za pomocą certyfikowanej poczty elektronicznej (tzw. PEC). Uzyskanie wersji papierowej dokumentu, w szczególności w środkowych i południowych Włoszech, jest zazwyczaj bardzo czasochłonne lub wręcz niemożliwe. Składając do Wydziału Konsularnego i Polonii Ambasady RP lub Konsulatu Generalnego RP w Mediolanie wniosek o wydobycie aktu stanu cywilnego i opłacając go, musisz mieć świadomość, że ww. działania nie zawsze kończą się uzyskaniem dokumentu w formie papierowej.
Ile zapłacisz?
Opłata wynosi 30 euro.
Jaki jest termin realizacji?
Po otrzymaniu dokumentów z włoskiego urzędu stanu cywilnego konsul niezwłocznie przekaże je w wybrany przez Ciebie sposób.