Nowy obowiązek sprawozdawczy gmin - aktualizacja
07.03.2024
Nowy obowiązek sprawozdawczy dotyczący gospodarowania nieczystościami ciekłymi (art. 3 ust. 5 i 6 Prawa Wodnego).
Ustawa z dnia 7 lipca 2022 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne oraz niektórych innych ustaw (Dz. u. 2022 poz. 1549) wprowadziła nowe zapisy w Ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 1996 Nr 132 poz. 622, z późn. zm.), nakładające na gminy nowy obowiązek sprawozdawczy dotyczący gospodarowania nieczystościami ciekłymi (art. 3 ust. 5 i 6).
W związku z tym w celu ułatwienia Państwu przekazania wymaganych danych Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie we współpracy z Głównym Inspektoratem Ochrony Środowiska opracowało wzór ankiety sprawozdawczej w arkuszu MS EXCEL (w załączeniu). Ww. sprawozdanie zostało zmodyfikowane w wyniku wątpliwości i sugestii zgłaszanych przez gminy.
Wypełnioną ankietę należy przesłać w wersji elektronicznej opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym w nieprzekraczalnym terminie do 30 kwietnia 2024 r. do Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Wody Polskie w Bydgoszczy oraz do odpowiednich wojewódzkich inspektorów ochrony środowiska .
W załącznikach znajdą Państwo:
- wzór ankiety sprawozdawczej w arkuszu MS EXCEL
- FAQ – najczęściej zadawane pytania
Materiały
Najczęściej zadawane pytaniapdf_Najczęściej_zadawane_pytaniadocx.pdf 0.07MB Ankieta sprawozdawcza z gospodarowania nieczystościami ciekłymi
Ankieta_sprawozdawcza_z_gospodarowania_nieczystościami_ciekłymi.xlsx 0.02MB Klauzula RODO
Klauzula_RODO.docx 0.02MB