Meldunek z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w okresie 03.07 - 09.07.2021 r.
13.07.2021
Meldunek z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w okresie 03.07 - 09.07.2021 r.
I. Z zakresu higieny dzieci i młodzieży
1. |
Liczba funkcjonujących turnusów |
407 |
2. |
Liczba uczestników skontrolowanych turnusów |
5673 |
3. |
Liczba kontroli przeprowadzonych przez Państwową Inspekcję Sanitarną |
107 |
4. |
Wypoczynek niezgłoszony do Kuratorium Oświaty, tzw. dziki |
0 |
5 |
Niewłaściwy stan sanitarny stwierdzono na turnusach: |
4 |
5.1 |
Na obozie pod namiotami w powiecie giżyckim; zorganizowanym przez ZHP z Białegostoku: ·liczba uczestników: 113; ·uchybienia stwierdzone podczas kontroli: niewłaściwy stan techniczny drewnianych podestów w namiotach; ·przedsięwzięte działania w celu poprawy stanu sanitarnego: zalecono usunięcie nieprawidłowości, wszczęto postępowanie administracyjne. |
|
5.2 |
Na turnusie w ośrodku wypoczynkowym w powiecie giżyckim; zorganizowanym przez przedsiębiorcę z Warszawy: ·liczba uczestników: 84; ·uchybienia stwierdzone podczas kontroli: brak wydzielonego pomieszczenia na świetlicę, zagęszczenie w domkach, nie zachowano limitu minimalnej powierzchni na jednego uczestnika wypoczynku; ·przedsięwzięte działania w celu poprawy stanu sanitarnego: zalecono usunięcie nieprawidłowości, wszczęto postępowanie administracyjne. |
|
5.3 |
Na obozie pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej w powiecie gołdapskim; zorganizowanym przez ZHR z Warszawy: ·liczba uczestników: 18; ·uchybienia stwierdzone podczas kontroli: brak wydzielonych części obozu – kuchennej i sanitarnej, niewłaściwie przygotowany teren obozowiska, brak dołów chłonnych na nieczystości płynne, niedostateczne wyposażenie namiotów, nie zapewniono odpowiednich warunków do utrzymania higieny osobistej; ·przedsięwzięte działania w celu poprawy stanu sanitarnego: za nieprawidłowości w pionie żywienia nałożono mandat karny, unieruchomiono kuchnię i zalecono żywienie cateringowe; zalecono usunięcie nieprawidłowości w bazie mieszkaniowej i sanitarnej. Przeprowadzono kontrolę sprawdzającą – odnotowano zapewnienie właściwego wyposażenia namiotów, zainstalowanie toalet przenośnych, uporządkowano teren obozowy, zapewniono odpowiednie warunki do utrzymania higieny. |
|
5.4 |
Na obozie pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej w powiecie szczycieńskim; zorganizowanym przez Stowarzyszenie Harcerstwa Katolickiego „Zawisza” z Warszawy: ·liczba uczestników: 39; ·uchybienia stwierdzone podczas kontroli: brak namiotu sanitarnego (umywalni), nie zapewniono właściwych warunków do utrzymania higieny osobistej; ponadto nieprawidłowości z zakresu bezpieczeństwa żywienia wypoczywających; ·przedsięwzięte działania w celu poprawy stanu sanitarnego: zalecono usunięcie nieprawidłowości, w zakresie bezpieczeństwa żywności nałożono mandat karny 300 zł; z zakresu warunków mieszkalnych i sanitarnych przeprowadzono kontrolę sprawdzającą - nadal nie było namiotu sanitarnego/umywalni, więc na komendanta nałożono mandat karny 100 zł. W efekcie ww. działań nastąpiła poprawa – zapewniono kąciki sanitarne przy każdym podobozie. |
|
6. |
Liczba nałożonych mandatów karnych (suma) |
1/100 zł |
7. |
Liczba wniosków do Kuratorium Oświaty o unieruchomienie |
0 |
8. |
Wypoczynek zorganizowany w sposób wzorowy |
0 |
9. |
Inne ważne informacje |
|
|
|
|
II. Z zakresu bezpieczeństwa żywności i żywienia
1. |
Liczba stołówek ogółem wg ewidencji |
92 |
2. |
Liczba skontrolowanych stołówek |
52 |
3. |
Liczba przeprowadzonych kontroli |
53 |
4. |
Liczba stołówek, w których odnotowano nieprawidłowości |
8 |
|
W 1 obiekcie całorocznie świadczącym usługi hotelarskie (w powiecie mrągowskim) stwierdzono nieprawidłowości: ·brak właściwej segregacji środków spożywczych, ·brak porządku w pomieszczeniach zakładu, ·brak u pracowników orzeczeń lekarskich do celów sanitarno-epidemiologicznych. W 1 obiekcie okazjonalnie wykorzystywanym do wypoczynku (w powiecie olsztyńskim) stwierdzono nieprawidłowości: ·pomieszczenia wykorzystywane niezgodnie z przeznaczeniem.
Na 1 obozie pod namiotami ze stałą infrastrukturą komunalną (w powiecie ostródzkim) stwierdzono nieprawidłowości: ·niewłaściwy stan techniczno-sanitarny wyposażenia kuchni oraz sprzętu, ·niewłaściwy stan techniczny podłogi.
Na 4 obozach pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej (w powiecie gołdapskim, piskim, szczycieńskim) stwierdzono nieprawidłowości: ·nieprawidłowo zorganizowana część kuchenna obozu, brak wydzielonych pomieszczeń i zabezpieczeń przed zanieczyszczeniem, ·niewłaściwe przechowywanie środków spożywczych, niezgodnie z deklaracją producenta, ·używany zniszczony drobny sprzęt kuchenny, ·brak zamykanych pojemników do zbierania odpadów kuchennych, ·brak zapewnionych właściwych warunków do mycia i osuszania rąk, ·brak termometrów do monitorowania temperatury w urządzeniach chłodniczych. W 1 obiekcie, gdzie odbywał się wypoczynek w miejscu zamieszkania stwierdzono nieprawidłowości: ·brak właściwej odzieży ochronnej personelu, ·środki spożywcze przechowywane nieprawidłowo, ·przetrzymywanie w urządzeniach chłodniczych zamrożonej żywności bez właściwego oznakowania, ·obecność środków spożywczych po upływie terminu przydatności do spożycia, ·niewłaściwy stan techniczno-sanitarny części urządzeń chłodniczych, ·niewłaściwy stan techniczno-sanitarny ścian i sufitów, ·niewłaściwe zabezpieczenie zakładu przed dostępem owadów, ·brak porządku i czystości w pomieszczeniach zakładu.
|
|
5. |
Liczba wydanych decyzji |
1 |
6. |
Liczba nałożonych mandatów |
4/ 900 zł |
III. Z zakresu promocji zdrowia i oświaty zdrowotnej
1. |
Liczba zajęć edukacyjnych nt. bezpiecznych i zdrowych wakacji |
107 |
|
Edukacją objęto 55 podmiotów:
|
|
2. |
Liczba uczestników zajęć edukacyjnych |
2662 |
|
|
|
3. |
Tematyka zajęć edukacyjnych:
|
|
4. |
Liczba innych działań edukacyjnych promujących zdrowy i bezpieczny wypoczynek oraz zdrowy styl życia |
42 |
|
·instruktaże dla kierownictwa turnusów wypoczynku, ·instruktaże dla opiekunów na półkoloniach, koloniach, obozach. |
|
5. |
Liczba uczestników działań ujętych w pkt 4 |
66 |
6. |
Informacje dodatkowe |
|
|
|
|