Meldunek z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w okresie 09.07 - 15.07.2022 r.
19.07.2022
Meldunek z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w okresie 09.07 - 15.07.2022 r.
I. Z zakresu higieny dzieci i młodzieży
1. |
Liczba funkcjonujących turnusów |
343 |
2. |
Liczba uczestników skontrolowanych turnusów |
8738 |
3. |
Liczba kontroli przeprowadzonych przez Państwową Inspekcję Sanitarną |
122 |
4. |
Wypoczynek niezgłoszony do Kuratorium Oświaty, tzw. dziki |
0 |
5 |
Niewłaściwy stan sanitarny stwierdzono na turnusach: |
0 |
6. |
Liczba nałożonych mandatów karnych (suma) |
0 |
7. |
Liczba wniosków do Kuratorium Oświaty o unieruchomienie |
0 |
8. |
Wypoczynek zorganizowany w sposób wzorowy |
0 |
9. |
Inne ważne informacje |
|
|
·W dniach 11.07.2022 r. - 17.07.2022 r. na Polach Grunwaldu w powiecie ostródzkim odbywał się Zlot Grunwaldzki Harcerzy. W Miasteczku Zlotowym przeprowadzono kontrolę sanitarną. W zlocie uczestniczyły 752 osoby w wieku 7-18 lat, którymi opiekowały się 72 osoby kadry. Zlot podzielono na gniazda tzw. podobozy, w każdym z nich znajdowały się namioty sypialne, suszarnie, jadalnie/świetlice oraz magazynki. Ponadto zapewniono część sanitarną tj. sanitariaty ekologiczne z punktami wodnymi i dostępem do mydła, kontener z natryskami i dostępem do ciepłej bieżącej wody oraz umywalnie rynnowe. Opiekę medyczną całodobowo zapewniało 11 ratowników medycznych (ambulatorium i izolatki zorganizowano w namiotach). Zapewniono wyżywienie: obiady dowożono z restauracji (naczynia jednorazowe); natomiast śniadania i kolacje były przygotowywane w podobozach przez uczestników pod opieką wychowawców. |
|
II. Z zakresu bezpieczeństwa żywności i żywienia
1. |
Liczba stołówek ogółem wg ewidencji |
136 |
2. |
Liczba skontrolowanych stołówek |
52 |
3. |
Liczba przeprowadzonych kontroli |
53 |
4. |
Liczba stołówek, w których odnotowano nieprawidłowości |
2 |
|
W 1 obiekcie całorocznie świadczącym usługi hotelarskie (w powiecie piskim) stwierdzono nieprawidłowości: ·niewłaściwe przechowywanie środków spożywczych, ·brak skutecznego zabezpieczenia zakładu przed owadami, ·brudno utrzymane wyposażenie zakładu, ·niewłaściwie prowadzone procesy mycia naczyń i dezynfekcji powierzchni kontaktujących się z żywnością, ·brak właściwych warunków do mycia rąk przy części umywalek. W ww. obiekcie osobę odpowiedzialną ukarano mandatem karnym w wysokości 200 zł.
W 1 obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku (w powiecie piskim) stwierdzono nieprawidłowości: ·wykorzystywanie pomieszczeń niezgodnie z ich przeznaczeniem, ·brak segregacji asortymentowej w urządzeniu mroźniczym, ·brak właściwego oznakowania umożliwiającego pełną identyfikację produktów, ·brak zapewnionych warunków do higienicznego osuszania rąk, ·brak podstawowej wiedzy z zakresu dobrych praktyk higienicznych i produkcyjnych zatrudnionego personelu. Osobę odpowiedzialną ukarano mandatem karnym w wysokości 200 zł
|
|
5. |
Liczba wydanych decyzji |
3 |
6. |
Liczba nałożonych mandatów karnych |
2/400 zł |
III. Z zakresu promocji zdrowia i oświaty zdrowotnej
1. |
Liczba zajęć edukacyjnych nt. bezpiecznych i zdrowych wakacji |
60 |
|
Zajęcia edukacyjne przeprowadzono w 47 turnusach wypoczynku letniego. |
|
2. |
Liczba uczestników zajęć edukacyjnych |
1661 |
|
|
|
3. |
Tematyka zajęć edukacyjnych:
|
|
4. |
Liczba instruktaży |
30 |
|
·instruktaże dla kierowników turnusów wypoczynku – 19 osób, ·instruktaże dla opiekunów/wychowawców na wypoczynku – 74 osoby. |
|
5. |
Przesłanie informacji merytorycznych na temat zasad zdrowego wypoczynku letniego do adresatów |
23 |
|
·organizatorzy turnusów wypoczynku letniego.
|
|
6. |
Informacje dodatkowe |
|
|
Inne działania dotyczące zdrowego i bezpiecznego wypoczynku:
|
|