W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z naszej witryny oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu. W każdym momencie można dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki. Zobacz politykę cookies.
Powrót

Meldunek z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w okresie 20.07 - 26.07.2024 r.

29.07.2024

Meldunek z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w okresie 20.07 - 26.07.2024 r.

Uwaga pilny komunikat

I. Z zakresu higieny dzieci i młodzieży

1.

Liczba funkcjonujących turnusów

396

2.

Liczba uczestników skontrolowanych turnusów

5386

3.

Liczba kontroli przeprowadzonych przez Państwową Inspekcję Sanitarną

105

4.

Wypoczynek niezgłoszony do Kuratorium Oświaty, tzw. dziki

0

5

Niewłaściwego stanu sanitarnego nie stwierdzono na żadnym turnusie

0

6.

Liczba nałożonych mandatów karnych (suma)                                                     

0

7.

Liczba wniosków do Kuratorium Oświaty o unieruchomienie

0

8.

Wypoczynek zorganizowany w sposób  wzorowy  

0

9.

Inne ważne informacje

 

 

  • Działania pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej w ramach współpracy z przedstawicielami instytucji zainteresowanych zapewnieniem bezpiecznego wypoczynku dzieciom i młodzieży: przeprowadzono 1 wspólną kontrolę  z przedstawicielem policji.

 

  • Pracownicy  Higieny Dzieci i Młodzieży przeprowadzili  część kontroli turnusów wypoczynkowych wspólnie z innymi działami Państwowej Inspekcji Sanitarnej (z Bezpieczeństwem Żywności i Żywienia - 15;  z Promocją Zdrowia i Oświatą Zdrowotną – 15; z Higieną Komunalną – 3, z Epidemiologią - 3).
  • Pracownicy Higieny Dzieci i Młodzieży wspierają działania edukacyjne Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej mające na celu podniesienie wiedzy z zakresu zapobiegania zagrożeniom
    związanym z wypoczynkiem letnim poprzez przeprowadzanie instruktaży dla kadry na turnusach wypoczynku, przeprowadzenie działań edukacyjno-edukacyjnych oraz zajęć edukacyjnych (wietrzenie pomieszczeń, właściwe nawadnianie organizmu podczas upałów, zasady utrzymania higieny osobistej, wszawica, szkodliwość palenia tytoniu).

 

 


 

II.        Z zakresu bezpieczeństwa żywności i żywienia

 

1.

Liczba stołówek ogółem wg ewidencji

     188

2.

Liczba  skontrolowanych stołówek

25

3.

Liczba przeprowadzonych kontroli

26

4.

Liczba stołówek, w których odnotowano nieprawidłowości

 2

 

 W 1 obiekcie okazjonalnie wykorzystywanym do wypoczynku (w powiecie szczycieńskim) stwierdzono nieprawidłowości:

  • niewłaściwy stan techniczno-sanitarny pomieszczenia magazynowego,
  • brak czystości i porządku w pomieszczeniu magazynowym,
  • brak skutecznego zabezpieczenia przed dostępem szkodników,
  • brak szafek na odzież ochronną pracowników.

Za stwierdzone nieprawidłowości osobę odpowiedzialną ukarano grzywną w drodze mandatu karnego w wysokości 300 zł.

Na 1 obozie pod namiotami bez stałej infrastruktury komunalnej (w powiecie giżyckim) stwierdzono nieprawidłowości:

  • nie okazano aktualnego wyniku badania wody ze studni.

Pobrano do badań laboratoryjnych próbki wody w celu określenia jej przydatności do spożycia. Organizatora obozu zobowiązano do używania wyłącznie wody konfekcjonowanej do przygotowywania posiłków, mycia sprzętu,  owoców i warzyw oraz wydawania posiłków na naczyniach jednorazowego użytku. Po uzyskaniu wyników badania próbki wody ze studni okazało się, że woda jest nieprzydatna do spożycia, wobec tego nakazano w dalszym ciągu korzystać wyłącznie z wody konfekcjonowanej, stosować naczynia jednorazowe do serwowania posiłków. Ponadto  komendant obozu zobowiązał się do pilnego doprowadzenia do obozowiska wody z wodociągu publicznego (instalacja tymczasowa), z której będzie można korzystać po uzyskaniu pozytywnego wyniku jakości wody.

 

5.

Liczba wydanych decyzji

 0

6.

Liczba nałożonych mandatów

 1/ 300 zł

 

 

III.      Z zakresu promocji zdrowia i oświaty zdrowotnej

 

1.

Liczba zajęć edukacyjnych przeprowadzonych na turnusach wypoczynku

42

 

 Liczba zajęć przeprowadzonych w innych placówkach (3 zajęcia w jednym przedszkolu)

3

2.

Liczba uczestników zajęć edukacyjnych

1592

 

  • uczestnicy półkolonii, kolonii, obozów -1530 osób
  • dzieci przedszkolne – 62 osoby
     

 

3.

Tematyka zajęć edukacyjnych:

  • profilaktyka chorób odkleszczowych,
  • znaczenie prawidłowego mycia rąk w profilaktyce chorób zakaźnych,
  • znaczenie wody dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka,
  • zasady bezpiecznego korzystania z promieniowania słonecznego,
  • zasady postępowania podczas upałów,
  • zasady bezpiecznego zachowania nad wodą,
  • zasady bezpiecznego zachowania podczas burzy,
  • zasady bezpiecznego zachowania w lesie,
  • profilaktyka poparzeń barszczem Sosnowskiego,
  • profilaktyka wścieklizny i bąblowicy,
  • profilaktyka wszawicy, owsicy, świerzbu,
  • profilaktyka zatruć pokarmowych, w tym zatruć grzybami,
  • bezpieczeństwo żywności,
  • zasady prawidłowego odżywiania się,
  • zasady higieny osobistej,
  • zasady bezpiecznego korzystania z fonntan,
  • profilaktyka uzależnień od substancji psychoaktywnych,
  • profilaktyka tytoniowa oraz stosowania e-papierosów.
 

4.

 Liczba innych działań edukacyjnych promujących zdrowy i bezpieczny wypoczynek oraz zdrowy styl życia

33

 

·instruktaże dla kierownictwa i opiekunów turnusów wypoczynku – 23 (dla 35 osób).

 

5.

 Liczba uczestników działań ujętych w pkt 4

35

6.

 Informacje dodatkowe

 

 

W okresie 20.07-26.07.2024 r.

  • zamieszczono: 3 wpisy na stronach internetowych, 39 wpisów na Facebooku, 12 wpisów na Platformie X oraz 4 wpisy na Instagramie stacji sanitarno-epidemiologicznych woj. warmińsko-mazurskiego z informacjami dotyczącymi zasad zdrowego wypoczynku letniego oraz informacjami na temat działań powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych związanych z tzw. akcją letnią (łącznie 58 wpisów),
  • prowadzono dystrybucję materiałów edukacyjnych do 16 organizatorów wypoczynku letniego.

 

 

{"register":{"columns":[]}}