Meldunek z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w okresie 31.07 – 06.08.2021 r.
09.08.2021
Meldunek z przebiegu wypoczynku letniego dzieci i młodzieży na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w okresie 31.07 – 06.08.2021 r.
I. Z zakresu higieny dzieci i młodzieży
1. |
Liczba funkcjonujących turnusów |
271 |
2. |
Liczba uczestników skontrolowanych turnusów |
3876 |
3. |
Liczba kontroli przeprowadzonych przez Państwową Inspekcję Sanitarną |
74 |
4. |
Wypoczynek niezgłoszony do Kuratorium Oświaty, tzw. dziki |
0 |
5 |
Niewłaściwy stan sanitarny stwierdzono na turnusach: |
2 |
5.1 |
Na wypoczynku w obiekcie hotelarskim w powiecie olsztyńskim; zorganizowanym przez klub sportowy z Płocka: ·liczba uczestników: 83; ·uchybienia stwierdzone podczas kontroli: w części pokoi mieszkalnych – zamiast łóżek zestawione materace, zbyt krótkie prześcieradła, połączone łóżka, nadmierne zagęszczenie; niewłaściwy stan techniczny wyposażenia (wyrwane kontakty; w sanitariatach żarówki bez osłon, wiszące na kablach), brak sprzątania i dezynfekcji; ·przedsięwzięte działania w celu poprawy stanu sanitarnego: w związku z faktem, że organizator przerwał wypoczynek w dniu kontroli, właścicielowi obiektu zalecono usunięcie nieprawidłowości. W obiekcie zaplanowano kontrolę sprawdzającą. |
|
5.2 |
Na turnusie, który odbywał się w obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku w powiecie piskim zorganizowanym przez uczniowski klub sportowy z Otrębus: ·liczba uczestników: 46; ·uchybienia stwierdzone podczas kontroli: niewłaściwy stan sanitarny pomieszczeń (w domkach i pokojach podłogi brudne z dużą ilością piasku; przepełnione kosze na śmieci; porozrzucane papierki; zakurzone półki; w obrębie składowania odpadów komunalnych – przepełnione pojemniki oraz porozrzucane worki ze śmieciami), niewłaściwie przechowywana odzież uczestników wypoczynku (w walizkach), niewłaściwy stan techniczny wyposażenia (połamane prowadnice przy prysznicach; uszkodzona kratka wentylacyjna; brak uchwytów przy części szaf; urwany jeden uchwyt w kranie przy stanowisku mycia menażek; pęknięta pleksa w jednym z okien), brak wystarczającego wyposażenia (szafy); ·przedsięwzięte działania w celu poprawy stanu sanitarnego: na kierownika wypoczynku nałożono mandat karny w wysokości 200 zł, zaplanowano kontrolę sprawdzającą. |
|
6. |
Liczba nałożonych mandatów karnych (suma) |
1/200 zł |
7. |
Liczba wniosków do Kuratorium Oświaty o unieruchomienie |
0 |
8. |
Wypoczynek zorganizowany w sposób wzorowy |
0 |
9. |
Inne ważne informacje |
|
|
|
|
II. Z zakresu bezpieczeństwa żywności i żywienia
1. |
Liczba stołówek ogółem wg ewidencji |
191 |
2. |
Liczba skontrolowanych stołówek |
18 |
3. |
Liczba przeprowadzonych kontroli |
18 |
4. |
Liczba stołówek, w których odnotowano nieprawidłowości |
4 |
|
W 3 obiektach całorocznie świadczących usługi hotelarskie (w powiatach elbląskim, nidzickim, olsztyńskim) stwierdzono nieprawidłowości: ·niewłaściwy stan sanitarno-higieniczny pomieszczeń i wyposażenia ·brak orzeczeń lekarskich dla celów sanitarno-epidemiologicznych pracowników, ·brak porządku i czystości w pomieszczeniach zakładu, ·brak warunków do higienicznego mycia rąk, ·brak zachowanej segregacji asortymentowej, ·brak identyfikowalności środków spożywczych.
W 1 obozie bez stałej infrastruktury komunalnej (w powiecie szczycieńskim) stwierdzono nieprawidłowości: ·niewłaściwe przechowywanie środków spożywczych, w sposób niechroniący przed zanieczyszczeniem, ·niewłaściwy stan sanitarno-higieniczny i techniczno-sanitarny sprzętu, ·brak termometrów do monitorowania warunków temperaturowych przechowywanej żywności, ·obecność środków spożywczych po terminie przydatności do spożycia. |
|
5. |
Liczba wydanych decyzji |
1 |
6. |
Liczba nałożonych mandatów |
4/1400 zł |
III. Z zakresu promocji zdrowia i oświaty zdrowotnej
1. |
Liczba zajęć edukacyjnych nt. bezpiecznych i zdrowych wakacji |
19 |
|
Edukacją objęto 16 turnusów wypoczynku letniego. |
|
2. |
Liczba uczestników zajęć edukacyjnych |
827 |
3. |
Tematyka zajęć edukacyjnych: ·profilaktyka COVID-19, ·szczepienia przeciwko COVID-19, ·profilaktyka chorób odkleszczowych, ·profilaktyka zatruć pokarmowych, ·profilaktyka zatruć grzybami, ·zasady zdrowego odżywiania się, ·profilaktyka wścieklizny, ·profilaktyka bąblowicy, ·profilaktyka wszawicy i świerzbu, ·profilaktyka poparzeń barszczem Sosnowskiego, ·profilaktyka nadmiernej ekspozycji na promieniowanie UV, ·zasady bezpiecznego zachowania podczas burzy, upałów, nad wodą i w lesie, ·profilaktyka stosowania środków psychoaktywnych, ·profilaktyka chorób przenoszonych drogą płciową i drogą krwi. |
|
4. |
Liczba innych działań edukacyjnych promujących zdrowy i bezpieczny wypoczynek oraz zdrowy styl życia |
29 |
|
·kierownicy turnusów wypoczynku letniego, ·opiekunowie na turnusach wypoczynku letniego. |
|
5. |
Liczba uczestników działań ujętych w pkt 4 |
48 |
6. |
Informacje dodatkowe |
|
|
|